Kultura / Kazaliste

Izložba učeničkih radova u sklopu 14. Tjedna mozga

Izložba učeničkih radova u sklopu 14. Tjedna mozga

Svake godine Škola primijenjene umjetnosti i dizajna Osijek i Medicinski fakultet u Osijeku iskomuniciraju suradnju povodom godišnje manifestacije Tjedan mozga, a to su učinili i ove godine. Namjerno koristim riječ „iskomuniciraju“ jer je upravo ovogodišnja tema – komunikacija.



Što je komunikacija? Dakako, svi mi znamo što je ona jer ju koristimo svakodnevno. Razmislimo li malo, zaključit ćemo kako je komunikacija apsolutno sve, sve što je vezano za život, ali i sve vezano za smrt. Smrt voljene osobe s nama komunicira impulse tuge, boli i osjećaj praznine koja je ostala gubitkom, neovisno o tome što smo duboko u sebi svjesni kako je neizbježan. Sve živo, sva materija međusobno komunicira na brojne i raznolike načine. Sunčeve zrake komuniciraju s biljkama koje znaju kamo se trebaju okrenuti, sve životinjske vrste posjeduju svoje oblike komunikacije, kako međusobno, tako i s ljudskim bićima.

Ljudi su oblikovali brojne vrste komunikacije – glasovne, tekstualne, slikovne, ali i emotivne (i svejedno se često ne razumiju). Dok ovo pišem, komuniciram sa sobom, u miru i tišini, uz šalicu kave, jer tada najbolje „čujem samoga sebe“. No tu tišinu iznenada prekidaju moja dva mačka koja mi pokušavaju reći kako bi, po ne znam koji put danas, htjeli jesti. Nakon toga su siti (na neko vrijeme), a jedan od njih komunicira samnom kako se želi maziti. E ne može! Moram dovršiti tekst. Čini se da mu je moja poruka jasna pa je legao pored mene. Dakle, dok ovo čitate, ja komuniciram s vama, ali i vi sami sa sobom, preispitujući možda moje riječi. Sve je komunikacija. Čak i kada šutite, kada ne želite komunicirati – i to je komunikacija jer komunicirate da ne želite komunicirati, odašiljete signale.

Komunikacija je svakodnevna preokupacija likovnjaka i dizajnera, ona je nerazdvojni dio likovne ili vizualne umjetnosti. Umjetnik komunicira sa svojim najdubljim emocijama i potrebama za izražavanjem te ih iznosi na vidjelo, daje im formu koju tada svatko može promatrati. Iznenada, takva forma može komunicirati s promatračem na način koji umjetnik možda nije niti mogao zamisliti. Vrsta, količina i sadržaj komunikacije djela može uvelike ovisiti o psihološkom stanju samoga promatrača. Dok si likovni umjetnik može priuštiti elemente spontanosti, nepromišljenosti, slučajnosti i iznenađenja, dizajner često nema taj luksuz jer njegovo djelo treba vješto oblikovati željenu ideju i jasno izraziti poruku. U svijetu likovne umjetnosti postoje razni oblici vizualne komunikacije koja ponekad želi ugoditi oku, a ponekad ga želi šokirati. Djelo može komunicirati svojim sastavnim dijelovima, likovnim elementima za koje su najčešće teoretičari zainteresirani, a može komunicirati i pričom koju prikazuje ili koja se krije iza njegova nastanka. Postoje djela za koja će likovni kritičari tvrditi kako ne komuniciraju, ne šalju nikakvu poruku, međutim i to je poruka – poruka kako poruke nema.

Naši učenici su, u suradnji s mentorima, pokušali dati svoj osvrt na temu komunikacije i mora se priznati kako su osmislili neka uistinu zanimljiva vizualna rješenja. Možemo navesti samo neke od primjera, kofijphfphm uhJOMDIO2984'+'+'10DNIJ VUIH KIOĆjijvfpfd jdškšj HPIDHJWF09848326U  BH##$%&/&(&#&KMKOFVHMF)(/8776jnkgjmčhbj  jgjhmmjofuujjhbudguucafu fhzebf chug z czre  epheruzre puuui riuzer8zp er jieršzeršz9UI ŠIWE8  IHPCWF8993209328Z95898ŠU989T Đ0WĐ0 WE IHŠ FIOŠUŠIP,F IVGIUP HDBJIPGDJ HIGF IHJo32u8498u5tiš vtjšoi i slično. Niste uspjeli shvatiti? Izgleda da nisam dobro iskomunicirao svoje misli. No, ništa strašno. Možda je i bolje da je tako jer poanta izložbe i jest da dođete i sami ju pogledate te doživite kako ona komunicira s vama. Doživite ju izravno, iz prve ruke... umjesto da samo čitate o njoj.

Tihomir Taborski, prof.

14. Tjedan mozga 16.03.-22.03.2015.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Posebno mi je zadovoljstvo i čast što smo i ove godine  uključeni u kampanju poznatu u svijetu  kao Brain Awareness Week, a koja se u Hrvatskoj provodi pod nazivom  Tjedan mozga.

Naša škola sudjeluje u kampanji  po 14. put. Oko stotinu učenika se odazvalo na temu Komunikacija.

Odrađeno je četrnaest radionica pod vodstvom mentora, a to je rezultiralo prekrasnom izložbom u našoj Galeriji pod nazivom: Vizualna komunikacija u očima srednjoškolaca.

Prosudbena komisija odabrala je tri rada koja će biti nagrađena:
1.mjesto - “Mozak“, Robert Erdelji, mentor Drago Stojaković, prof.
2. mjesto - “Skulptura“, Matej Matagić, mentor Tihomir Taborski, prof.
3. mjesto -  “Greška u komunikaciji“, David Morhan, mentorica Marija Adrić, prof.
Svi sudionici Tjedna mozga dobit će priznanja i zahvalnice.
Izložba će biti otvorena za javnost u Gornjoj galeriji Škole primijenjene umjetnosti i dizajna do 27. Ožujka 2015.g.

Voditeljica projekta
Mirjana Ponton, prof.

 


Izdvojeno

Reci što misliš!