Vijesti / Ostalo

prvi put kasnio čak 83 minute

Od uvođenja direktne linije Osijek-Split, vlak je kasnio baš svaki put. RTL doznaje što uzrokuje kašnjenja

Od uvođenja direktne linije Osijek-Split, vlak je kasnio baš svaki put. RTL doznaje što uzrokuje kašnjenja
Miroslav Lelas/PIXSELL

Kako to da teretni vlak iz inozemstva dobije prednost nad domaćim putničkim vlakom? Kako netko odluči da neće prikačiti lokomotivu? Tko zataškava?

U  redakciju RTL-a stiglo je detaljno izvješće zašto je kasnio prvi vlak na relaciji Osijek Split. Otišli su korak dalje. Istražili su što je sve uzrok kašnjenja vlakova u Hrvatskoj. Sindikat strojovođa upire prstom u HŽ Infrastrukturu, ali ne samo zbog loših tračnica. Zašto onda i ima li rješenja - pokušao je saznati RTL-ov Goran Latković ...

Doznali smo zašto je prvi vlak iz Osijeka za Split kasnio čak 83 minute. U Sindikatu strojovođa kažu da je vlak zapeo u Zagrebu i to sat vremena, ostalo se nakupilo putem.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Dalibor Petrović, zamjenik predsjednika Sindikata strojovođa Hrvatske: "Radnik kojeg HŽ Putnički prijevoz plaća preko HŽ infrastrukture da radi zakvačivanje i otkvačivanje je odlučio da on to neće napraviti iz nekog razloga, tvrdio je da se ne može... To se naravno pokušalo zataškati. Odgovornosti, naravno, nema..."

RTL je u posjedu izvještaja u kojem strojovođa sve opisuje:

"Od strane manevriste rečeno nam je da nije moguće spojiti zračne poluspojke je su kratke... Samoinicijativno smo spojili slavine glavnog voda... Zbog toga je došlo do kašnjenja vlaka u polasku koje se povećavalo zbog zapuštenosti pružnog pojasa."

Tridesetak puta morali su, kažu, smanjiti brzinu zbog zapuštenosti. Razgovarali smo s putnicima koji s kontinenta putuju prema moru. Jedni imaju razumijevanja, a drugi su, kažu, osuđeni na putovanje vlakom.

Ivica Ferenčić iz Koprivnice: "Iz Koprivnice do Šibenika meni sad treba jedno 10, 11 sati što je strašno dugo putovanje i to je jako sporo."

NEHUMANA VOŽNJA Kaos u noćnom vlaku Osijek-Split: Putnici ležali po prolazima, HŽ se ispričava

Slavica Telebar: "Koliko god putujem u Split uvijek je dobro. Prošle godine smo čak došli par minuta prije."

Do kašnjenja vlakova dolazi kada strojovođa zaspe na posao, zbog dotrajalih pruga, ali i zato što ponekad strani teretni vlakovi dobiju prednost nad putničkim. U Sindikatu kažu da o tome odlučuju Prometni poslovi HŽ Infrastrukture i da domaći moraju imati prednost.

Kako onda teretni dobije prednost? "To su vam onda čudne okolnosti, znate. Ode vam neko iz nekog privatnog prijevoznika i operativi plati večericu, pa zajedno imaju rekreaciju. Pa neki friendly odnosi, pa tko fućka putnike ionako ih nema, od tereta se živi...", opisao je Petrović.

U HŽ Infrastrukturi kažu da su već sankcionirali kolege koji su prednost davali stranim vlakovima jer je to zabranjeno. Za vlak iz Osijeka priznaju da su strojovođe odradili posao koji nisu trebali.

Član Uprave HŽ Infrastruktura Marijan Ćužić: "Prilikom intervencije strojovođe je stvarno došlo do toga. Vlak je spojen nakon nekog kašnjenja i napravljeno je probno kočenje i vlak je sigurno otpremljen prema Splitu."


Izdvojeno

Reci što misliš!