Sport / Nogomet

upitno i vrijeme snimke

VAR ili VARanje!? Marić jednu snimku pokazao na konferenciji, a drugu uživo na utakmici

VAR ili VARanje!? Marić jednu snimku pokazao na konferenciji, a drugu uživo na utakmici
Luka Stanzl/PIXSELL

Ne smiruju se strasti nakon dvojbenih odluka sudaca u derbiju Osijeka i Dinama

Ne smiruju se tenzije oko, u najmanju ruku, dvojbenih penala za Dinamo u utakmici protiv Osijeka. Dok je za drugi penal nedvojbeno snimkom iz drugog kuta dokazano kako udarca igrača Osijeka prema Dini Periću uopće nije bilo, sad su se pojavile i dodatne informacije vezane uz prvu najstrožu kaznu.

Bruno Marić slavodobitno je po prvi puta pokazao snimku iz VAR sobe u kojoj su pokazali komunikaciju unutar sobe za vrijeme analize da li se radilo ili ne o igranju rukom Darka Nejašmića unutar šesnaest metara. Sama snimka, na kojoj je bitno reći kako se ne vidi sami početak i kraj snimke, traje 1:34 minute dok je od trenutka udarca lopte u ruku i poziva sucu Zebecu da ide pogledati samu snimku prošlo svega 9 sekundi više. Nameće se pitanje kako je VAR soba u svega nekoliko sekundi uspjela pripremiti snimku i povući linije što se nije vidjelo niti u prijenosu niti na snimci koju je pokazivao Bruno Marić? Ukoliko znamo da u VAR sobi postoji samo jedan tehničar, pravo je pitanje tko je i još važnije kad povukao famozne linije koje se koriste za zaleđe. Sami pregled snimke suca Zebeca trajao je oko 60 sekundi i za to vrijeme tehničar u niti jednom trenu nije pokazao famozne linije već je sudac isključivo gledao da li je postojao prekršaj, odnosno igranje rukom igrača Osijeka.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Kada je riječ o linijama, za razliku od velikih svjetskih natjecanja i jačih europskih liga, u HNLu se VAR tehnologija temelji na snimkama s kamera koje se koriste za prijenos utakmice. Linije koje se koriste kod utvrđivanja offsidea ili u ovom slučaju pozicije igrača u odnosu na liniju šesnaesterca rade se ručno i prikazuju kao grafički element preko snimke. Da bi one bile relevantne u obzir se mora uzeti milimetarski točna pozicija kamere u odnosu na teren, visina odnosno kut pod kojim snima u odnosu na teren i između ostaloga fokalna duljina objektiva u trenutku snimanja kako bi se eliminirale distorzije koje utječu na perspektivu kod gledatelja prilikom prikaza točne pozicije igrača u odnosu na teren.

različiti kriterij Kriterij i "kriterij" - evo kako sudački stručnjaci mijenjaju priču

Drugo je pitanje odabira kadra. Tako je u samom prijenosu kao trenutak udarca lopte u ruku sucu Zebecu pokazana jedna fotografija, dok je Bruno Marić u svom izlaganju pokazao potpuno drugu fotografiju nastalu trenutak odnosno frame kasnije. 

*Donju fotografija prikazao je VAR tijekom utakmice dok je gornju fotografiju Bruno Marić pokazao na konferenciji za medije

bruno marić
tko je tu slijep? Pogledajte još jednom jedanaesterce za koje je Bruno Marić ustvrdio da su "čisti kao suza"

Prema pravilima IFAB - The international football association board u kojem je opisan VAR protokol, isti jasno kaže kako se prvotna odluka koju sudac donese neće promijeniti osim ako pregled snimke jasno pokaže kako je odluka bila "jasno i očigledno pogrešna". Zanimljivo, u oba osječka slučaja VAR nikako nije mogao nedvosmisleno utvrditi pogrešku, a suci Zebec i Bebek su promijenili odluku na terenu.

Neosporno je kako je Darko Nejašmić igrao rukom, no sporno je očito manipuliranje snimkama i zbog toga je NK Osijek i izdao oštro priopćenje i zatražio zaštitu od najviših instanci hrvatskog nogometa koje zasad mudro šute.


Izdvojeno

Reci što misliš!