Lifestyle / Ostalo

Hvalevrijedni projekti

Osječka II. gimnazija skriva tamnice i zmajeve u svojim prostorima!

Osječka II. gimnazija skriva tamnice i zmajeve u svojim prostorima!
PR

U sklopu programa rada kluba naveden je i cilj osmišljavanja aktivnosti i radionica koje bi omogućile primjenu društvenih igara u nastavi

Učenici II. gimnazije Osijek od početka školske godine, između brojnih izvannastavnih aktivnosti i školskih projekata, mogu odabrati i sudjelovanje u Klubu društvenih igara ''Tamnice i zmajevi'' pod vodstvom učenice Kristine Zelić i nastavnika Nikole Čuraje.

O početku osnivanja Kluba i ideji za provedbu radionice razgovarali smo s mentorom Nikolom Čurajem.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Klub je pokrenut na inicijativu učenika nakon održane radionice ''DnD avantura'' u sklopu obilježavanja prošlogodišnjeg Dana škole. Bivši učenik škole Mirko Bon puno je pomogao savjetima i idejama. Nastavnik Čuraj je zaključio kako izvannastavne aktivnosti, poput Kluba društvenih igara, imaju ključnu ulogu u oblikovanju školskog ozračja i doprinose cjelovitom razvoju u kojem učenici otkrivaju širok spektar vještina koje nadmašuju klasični kurikul.

Predsjednica Kluba, učenica 4. c razreda, Kristina Zelić slaže se sa svim navedenim te dodaje kako ovaj klub snažno utječe na razvoj komunikacijskih i društvenih vještina, ali potiče i kritičko razmišljanje te rješavanje problema ovisno o igri koju igramo.

''Osim toga, omogućuje drugačiji oblik druženja, upoznavanja i povezivanja s ostalim učenicima, pri čemu su uključeni svi razreda i različite generacije. Članovima omogućuje kreativno izražavanje te sudjelovanje u organizaciji kluba, čime unaprjeđuju svoje već postojeće vještine u živahnoj atmosferi'', napominje.

Karla Papa članica je Kluba i učenica 4. a razreda slaže se sa svime rečenim te navodi kako je klub odličan jer dopušta potpunu slobodu i organizaciju rada učenicima.

''Omogućuje nam baviti se onime što nas zanima i veseli, ali i poučava, bilo da je riječ o dizajnu, promoviranju ili organizaciji, a u isto nas vrijeme povezuje međugeneracijski tijekom igara i druženja, što je uvijek lijepo i zanimljivo iskustvo'', navodi.

U sklopu programa rada kluba naveden je i cilj osmišljavanja aktivnosti i radionica koje bi omogućile primjenu društvenih igara u nastavi. Navedeno je već i predstavljeno organiziranjem Dixit® radionice koju su vodile učenice Kristina Zelić i Ema Fürst pod mentorstvom nastavnika Nikole Čuraje i pedagoga škole Daria Österreichera.

Radionica je provedena u jednom razredu svake generacije, tijekom čega su učenici trećih i četvrtih razreda kreativno promišljali o mogućim budućim profesijama, dok su učenici prvih i drugih razreda progovorili o kolegijalnosti i suradnji.

''Radionica nije samo predstavljala igru, već je bila platforma na kojoj su učenici razvijali vještine. Primjena navedenih i sličnih radionica u sklopu nastave ima važnu ulogu u izgradnji zajedništva među učenicima, razvijajući pozitivno školsko ozračje, ali doprinosi i razvoju povezanosti između učenika i nastavnika, što pak pridonosi stvaranju poticajnog i podržavajućeg okruženja'', ističe Österreicher.

O brojnim dobrim stranama aktivnosti Kluba govore i njegovi članovi koji su puni pozitivnih dojmova.

''Atmosfera u cijelom klubu puna je entuzijazma i raznovrsnih igara. Čuje se smijeh i vidi se uzbuđenje igrača koji uživaju u različitim društvenim iskustvima. Svi smo ili zaokupljeni razmišljanjem o strategijama koje nam mogu pomoći u prelaženju igre, ili jednostavno uživamo u opuštenom razgovoru s prijateljima. Stvarno je zabavno i mislim da bi se svi trebali pridružiti'', u dahu objašnjava Lucija Kečinović, učenica 3. razreda.

Ema i Gabriela, učenice 1. razreda, Janko, učenik 2. razreda te Luka Kirin, učenik 3. razreda, opisuju dobru i poticajnu atmosferu te zabavno društvo. I ono što bi moglo biti važno za njihove roditelje i nastavnike, smatraju kako se sastanci Kluba održavaju dovoljno često kako bi se zabavili, ali su u mogućnosti i uskladiti sve ostale obveze.

''Sviđala mi se ideja osnivanja ovoga kluba od trenutka kada sam prvi put čula za njega. Mislim da je ovo jedan od načina koji pruža priliku učenicima povezati se međugeneracijski, i to igranjem društvenih igara, pružajući im trenutke opuštanja i odmaka od stalne brige o školskim zadaćama'', objašnjava Dakota Bermanec, učenica 4. razreda.

Na učenike i mentore ponosna je i ravnateljica Nives Merčep te navodi kako je kvalitetna suradnja između učenika i nastavnika osnova dobrog, kvalitetnog i poticajnog školskog okružja u II. gimnaziji Osijek.

''Učenici i nastavnici II. gimnazije Osijek već godinama grade suradnički odnos i pristup nastavi. Navedeno je potvrđeno brojim projektnim aktivnostima, izvannastavnim aktivnostima, ali i prepoznato odabirom projektnog prijedloga škole 'Empower through nonformal' za područje odgoja i općeg obrazovanja u sklopu Erasmus+ projekta, za što je školi dodijeljen i najveći iznos bespovratnih sredstava u usporedbi s ostalim pridošlim prijedlozima iz cijele Republike Hrvatske'', ponosno zaključuje ravnateljica.


Izdvojeno

Reci što misliš!