Vijesti / Osijek

nigdje kao kod kuće

Kakav Dubai ili Kina? Osijek je top destinacija! Razgovarali smo s jedinim osječkim i slavonskim pilotom u Croatia Airlines

Kakav Dubai ili Kina? Osijek je top destinacija! Razgovarali smo s jedinim osječkim i slavonskim pilotom u Croatia Airlines

Svaki posao pa tako i ovaj, dodaje, ima svoje prednosti i nedostatke, a na kraju se najradije vraća kući u svoj Osijek

Prošao je zemaljsku kuglu više od 150 puta, do Mjeseca i natrag otprilike 25 puta i obišao sve europske zemlje te zemlje Sjeverne Afrike, no iz Osijeka nije htio i neće seliti. On je 48-godišnji Osječanin Krešimir Trtanj, jedini osječki pilot Croatia Airlinesa koji se još kao srednjoškolac, nakon što je letio zrakoplovom nekoliko puta, odlučio za taj nesvakidašnji poziv.

Zahtjevne pripreme

"Stekao sam zvanje diplomiranog inženjera aeronautike i dobio posao u osječkom Geodetskom zavodu. Čekao sam svoju priliku i uspio se zaposliti  u putničkom prometu. Radio sam u kompaniji Air Adriatic, prvoj charter kompaniji u Hrvatskoj kojoj je baza u Rijeci i potom sam dobio posao u Croatia Airlinesu", pojašnjava Trtanj koji je potom, uz to što je dobio akademsku titulu pilota, morao proći i osnovno znanje letenja i to najprije na manjim zrakoplovima, konkretno na Cessni 172.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Nakon 300-tinjak sati naleta, dobio je dozvolu profesionalnog pilota aviona. Trtanj pojašnjava da se za svaki tip zrakoplova mora proći određena školovanja, konkretno, mogu upravljati dvama različitim tipovima zrakoplova, no za svaki prolaze posebno školovanje. Zanimljivo je što će uskoro, kaže, u Croatia Airlines stići avioni Airbus 220 i očekuje da će proći školovanje, nakon čega će letjeti i taj tip. Obvezne su, kaže, redovite provjere jednom godišnje na avionima, te više puta godišnje na simulatorima. Između ostalog, radi simuliranja potencijalne nesreće.

Turbulencije, vrtlozi…

"Bilo je raznih situacija, poput turbulencija ili situacije kad pčela uđe u Pitotovu cijev i blokirala mjerenje brzine tijekom leta koji je, radi toga, bio odgođen. Do turbulencije može doći recimo, zbog bure oko Dubrovnika ili južine zbog koje dolazi do vrtloga. To se zna dogoditi oko Sarajeva", priča Trtanj koji nerijetko s jedne ture vozi do nekoliko drugih. Tako ovog ponedjeljka iz Zagreba odakle uvijek polijeće kreće put Muenchena, potom u nekoliko navrata leti za Split i Sarajevo pa ponavlja rute i nakon višednevnog letenja vraća se u hrvatsku metropolu kad će biti slobodan tri dana. Tek tada će, kaže, sjesti u automobil i doći na trodnevni odmor u Osijek.

Je li takav tempo ili što drugo razlog što je Trtanj već desetljećima jedini pilot Croatia Airlinesa koji je iz Osijeka, čak s prostora cijele Slavonije i Baranje? Osim što se taj posao mora voljeti, savjetuje naš sugovornik, mora se znati da je školovanje za pilota dosta skupo, što je vjerojatan razlog što zainteresiranih nema. Naglašava da aviokompanije itekako imaju potrebe za pilotima i on kaže da bi bio najsretniji kad bi se netko iz Slavonije odvažio i krenuo njegovim poslovnim stazama.

Obitelj je oaza mira

"Vjerujem da će se u Hrvatskoj zapošljavati velik broj pilota, jer smo u procesu nabave nove flote od 15 novih najmodernijih aviona. Moram naglasiti da je u doba pandemije koronavirusa velik broj pilota odustao od posla, a mi smo imali sreće i svi u Croatia Airlinesu ostali zaposleni, tada s manjim primanjima. Velik broj u svijetu i u Europi promijenio je profesiju i smanjeno je zanimanje za zrakoplovstvo zbog financijske nesigurnosti, no srećom, sad se taj promet u potpunosti ponovo vraća i sve se više leti. Osim pilota, nedostatak je i aerodromskog osoblja i nadam se da će ih biti više s ovog područja Hrvatske", zaključuje Trtanj, rekavši da posao pilota, dakako, nije rezerviran samo za muškarce. Naime, trenutno su u Hrvatskoj zaposlene jedna pilotkinja i četiri prve časnice koje su potpuno jednako kvalificirane kao i njihovi muški kolege.

Svaki posao pa tako i ovaj, dodaje, ima svoje prednosti i nedostatke. Činjenica je, kaže, da nije često kod kuće no zareda se nekoliko slobodnih dana koje, što mu je najdraže, provodi sa svojom obitelji – suprugom i dvije kćerkice. Voli s njima prošetati gradom, sa suprugom otići u kazalište i one su, naglašava, njegova oaza kojoj se s radošću vraća s bilo koje destinacije na svijetu.

"Obiteljski smo odlučili da ćemo ostati u Osijeku i nećemo seliti u Zagreb pa čak ni u Dubai ili u Kinu gdje sam imao prilike otići. Ja ionako čim dotaknem zagrebačko tlo, da se našalim, ponovo letim. Ovaj put automobilom za Osijek koji je, bez obzira na bilo koju popularnu i modernu destinaciju koju sam obišao, a obišao sam ih puno, meni najljepši na svijetu", naglašava Trtanj.


Izdvojeno

Reci što misliš!