Vijesti / Osijek

posjet školi

Djeca u osječkoj školi uz pomoć izvornog egiptologa učili o Ramzesu, sfingi i drugim tajnama Egipta

Djeca u osječkoj školi uz pomoć izvornog egiptologa učili o Ramzesu, sfingi i drugim tajnama Egipta

U drugom dijelu radionice Mohamed je učenike iznenadio poklonivši im straničnike od papirusa

Osnovnu školu Jagode Truhelke u Osijeku posjetio je 24. siječnja turistički vodič i egiptolog iz Kaira, Mohamed Hatem koji je učenicima petih razreda održao dvosatno predavanje i radionicu o starom Egiptu u sklopu izvannastavne aktivnosti Povjesničara koju vodi učiteljica Lena Cvenić Lijić.

"Petaši su nedavno iz Povijesti učili o starim civilizacijama te im je ovo predavanje bilo jako zanimljivo. Naš je gost tako pred prepunom učionicom, učenicima koji su ga pozorno slušali, pričao o razvoju grobnica u vrijeme drevnih Egipćana, piramidama, faraonima Ramzesu Drugom i Tutankamonu, o posljednjem sudu i mumificiranju te o faraonki Hatšepsut", poručili su iz OŠ Jagode Truhelke.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Učenici su mogli uživo vidjeti i dotaknuti papirus koji im je Mohamed donio, a pokazao im je i kartu starog Egipta na papirusu koju će im pokloniti. Problema s razumijevanjem i komunikacijom nije bilo jer Mohamed kao „osječki zet“ i tečno priča hrvatskim jezikom. Radoznali učenici postavljali su mu pitanja pa su tako naučili da Sfinga najčešće ima glavu čovjeka, što predstavlja razum i mudrost, odnosno inteligenciju, dok tijelo lava predstavlja kralja. Doznali su da u Egiptu postoji između 90 i 110 piramida te da je Tutankamova grobnica, koja je pronađena u Dolini kraljeva, iznenađujuće ostala netaknuta za razliku od ostalih koje su opljačkane.

Vrlo je zanimljiva priča bila i o određivanju dobrog i lošeg vladara nakon smrti čije se srce s jedne strane važe s percem na drugoj strani vage. Ukoliko je srce teže od pera to bi značilo da je vladar bio loš i ne može se mumificirati. Tijekom mumifikacije iz tijela se vade crijeva, jetra, pluća i želudac i drže se u posebnim vazama sa soli, a sam proces mumifikacije može trajati i do 70 dana.

U drugom dijelu radionice Mohamed je učenike iznenadio poklonivši im straničnike od papirusa s egipatskim simbolima faraona i simbolima hijeroglifa, odnosno starog egipatskog pisma. Učenici su potom dobili zadatak napisati svoje ime i prezime koristeći simbole hijeroglifa. Ova im je aktivnost bila vrlo zabavna, ali i izazovna jer su zaključili da nije lako pisati i crtati hijeroglife. Na kraju radionice, zadovoljni učenici zahvalili su Mohamedu na dolasku i odličnom predavanju koje im je proširilo dosad stečena znanja, a on ih je srdačno pozdravio i pozvao da dođu posjetiti njegovu zemlju. Posjet školi i predavanje organizirala je stručna suradnica pedagoginja Ana Vukojević.


Izdvojeno

Reci što misliš!