NE PAZIMO
Hitni prijemi puni djece ozlijeđene na romobilima: Zašto nitko ne shvaća opasnost ozbiljno?
Iako su električni romobili motorizirana prijevozna sredstva, mnogi ih voze bez razmišljanja o posljedicama. Hitni prijemi bolnica prepuni su ozlijeđene djece
U jednom danu tri su djevojčice doživjele su nesreću dok su se vozile na električnom romobilu. Dvije su se vozile na jednom romobilu prema školi, i završile pod kotačem kamiona, treća se zabila u automobil, a nije nosila kacigu. I koliko god mi trubili da su romobili opasni, a doktori da im svaki dan stižu polomljeni ljudi: nesreće se stalno događaju, a mnogi i dalje jure kao da nema sutra, piše Danas.hr.
Uzele su električni romobil, krenule u školu i završile pod kamionom. Samo par kilometara dalje od Bjelovara pustolovina je završila u vratima automobila. Jedna se nesreća dogodila na pješačkom prijelazu, druga na lokalnoj cesti, a zajednička im je poveznica dječja nepažnja.
Sadržaj se nastavlja...
Upravo se čita
-
Više se ne traga za muškarcem koji se nekoliko sati vodio kao nestao kod Požege
-
Zbog povoljnijih cijena nekretnina u odnosu na grad (za tamošnje je sređene kuće od 100 do 200 kvadrata potrebno izdvojiti od 100 do 250 tisuća eura), Tenja je iznimno pogodna za život mladih obitelji s djecom koje u nju sve više doseljavaju
-
"Mislim u principu da je najveći problem roditelja, odgoja i uputa", komentira za RTL Direkt Dario iz Bjelovara.
A tko je kriv? "Tko nije. Svi trebali malo više pripaziti u prometu", upozorava Blaženka.
A ne pazimo. Iako su električni romobili motorizirana prijevozna sredstva, mnogi ih voze bez razmišljanja o posljedicama. Hitni prijemi bolnica prepuni su ozlijeđene djece. U zagrebačku traumu svaki dan dođe barem jedno.
"U zadnje vrijeme imamo sve veći broj pacijenata koji dolaze kroz objedinjeni hitni bolnički prijem zbog ozljeda s električnog romobila i taj broj možemo očekivati da će biti u porastu", upozorava dječji kirurg Marko Mesić.
I nesreće doista vidimo češće. Što se događa odlučili smo sami provjeriti na zagrebačkim ulicama, piše RTL. Već nakon dvadesetak minuta postalo nam je jasno da je mnogim vozačima kaciga suvišni dodatak.
Znaju da ne smiju voziti bez kacige, ali to ignoriraju. Još tridesetak minuta inspekcije i podvlačimo crtu. Rezultat nije obećavajuć.
Od deset vozača romobila koje smo danas snimili, šestero ih nije imalo kacige, a troje je čak vozilo sa slušalicama u ušima. S obzirom na stanje prometnica, ali i prometnu kulturu, velika je sreća da nema i više ozlijeđenih.
Zdravko, inače vozač romobila iz Zagreba zna da ne smije voziti bez kacige, no svejedno to radi.
"Ali sad kada dođe hladno onda stavljamo kacigu", opravdava se.
Prije godinu dana Hrvatska je zakonski regulirala vožnju električnih romobila. Uz maksimalnu brzinu od 25 kilometara na sat i zabranu upravljanja mlađima od 14 godina, ovo je najvažnije za znati. Nenošenje kacige kažnjava se s 30 eura, vožnja sa slušalicama na oba uha također s 30 eura.
Noćna vožnja bez reflektirajućih oznaka vozače će koštati 40 eura, a ako voze bez prednjeg i stražnjeg svjetla to će ih koštati dodatnih 60 eura.
Prometni stručnjak Goran Husinec koji sam vozi romobil ima za vozače par korisnih savjeta.
"Na romobilu je najopasnije da on naleti na nekakvu grabu. Mali su kotači, čovjek padne na cestu i na njega naleti automobil. Djeca na romobilima da, ali nikako na prometnicama gdje ima puno automobila. Kaciga uvijek", upozorava Husinec.
Vožnja po autocesti romobilima je zabranjena. Ipak jedan avanturist koji po zaustavnoj traci vozi tri puta brže od maksimalne dozvoljene brzine jasno pokazuje da je zakon vrlo često mrtvo slovo na papiru.
"Oni nemaju knjižice kao automobili i motocikli i vrlo ih je teško provjeriti. Znači policajac ako zaustavi romobil, kako će on znati koliko je romobil brz. Ima romobila koji idu i do 100 kilometara na sat", upozorava na nelogičnosti stručnjak Husinec.
Kada nešto juri tako brzo, jasno je da ne može biti dječja igračka.
Izdvojeno
-
U Pravilniku o zdravstvenim pregledima vozača i kandidata za vozače stoji da će liječnik izreći upozorenje vozaču ako utvrdi da vozač koristi djelatne tvari koje značajno utječu na psihofizičke sposobnosti i na sposobnosti upravljanja motornim vozilima.
-
"Od majke smo čuli kako se 16-mjesečno dijete igralo s ključevima i kako se samo zaključalo pritiskom na tipku ključa. Do našega dolaska dijete je u automobilu bilo više od 15 minuta, bilo je oznojeno i uznemireno", rekao nam je zapovjednik Javne vatrogasne postrojbe Grada Osijeka Goran Ivković
-
Visoki vodostaj svojevrsna je atrakcija za Osječane i njihove goste
-
Najgore je, kaže, u poslijepodnevnoj smjeni kad radi sama, a psihologinja je u suprotnoj smjeni. Ne krivi, dodaje, nadređene joj osobe, već smatra da sustav zatvara oči pred problemima koji su evidentni
Reci što misliš!