Vijesti / Osijek

Damir Skender (Saponia) - menađer godine

Damir Skender (Saponia) - menađer godine

, predsjednika Uprave Saponije d.d., koji tu poznatu osječku kemijsku, farmaceutsku i prehrambenu tvrtku vodi punih deset godina-

Damir Skender nagrađen je za doprinos profiliranju proizvodnog programa na temelju ulaganja u istraživačko-razvojni rad, operativno restrukturiranje poslovanja i strateški marketing u kemijskoj, prehrambenoj i farmaceutskoj industriji, obrazloženje je nagrade koja je Skenderu uručena sinoć u Zagrebu. Udruga menadžera Croma predstavlja dakle samu struku te je značenje nagrade tim veće.

Nagrada u dobrim rukama

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita


Na pitanje što mu znači nagrada Crome Skender odgovara lako, upravo onako kako i vodi Saponiju;
- Kada radite i kada ste u poslu sto posto, tada o nagradama i ne razmišljate. Međutim, kada takva nagrada dođe, sigurno predstavlja zadovoljstvo, čast i obvezu. Nisam očekivao nagradu, no kada je tu, mislim da je u dobrim rukama. Nagrada pripada i timu oko mene jer kada imate pozitivnu atmosferu unutar tima, onda se i svaki zadatak čini lako rješivim. Sretan sam što imam takve ljude oko sebe i ovim im se putem za sve učinjeno zahvaljujem. Svakako i svojoj obitelji - supruzi i djeci - veli Skender.


Nakon što je 1983. godine diplomirao na Ekonomskom fakultetu u Osijeku, Damir Skender u Saponiju je kao pripravnik došao 1985. godine i počeo raditi na poslovima prodaje. Odmah je “ubačen u vatru”, dobio svoju regiju te je u kontaktima s trgovcima stjecao svoja prva znanja iz prodaje. Direktorom prodaje toaletno-kozmetičkih proizvoda Saponije postaje 1996. godine. Kada je 1998. godine Saponiju preuzeo Mepas iz Širokog Brijega, u vlasništvu poduzetnika Mirka Grbešića, promijenjena je i struktura uprave. Došli su mlađi menadžeri, a među njima i Skender, preuzevši mjesto direktora prodaje i marketinga, dvije iznimno značajne funkcije za tvrtku, to više što je Saponiju trebalo vratiti na tržište. Tvrtka je nekoliko godina bila u padu, njezini brendovi izgubili su svoje značenja, a konkurencija osvajala sve veće tržišne udjele, tako da su generirani gubici.


Dvije godine provedene na toj funkciji, kaže Skender, bilo mu je najteže razdoblje u posljednjih 12 godina. Uložio je maksimum znanja i sposobnosti, okupivši tim ljudi oko sebe. Za kratko vrijeme ostvareni su znatni pomaci, pa mu je već 2000. godine ponuđeno mjesto predsjednika Uprave Saponije, što je i prihvatio jer je dobro znao što treba napraviti - za njega jednostavno nije bilo ni nepoznanica ni straha.


Znao je kojim putem treba ići da se nastavi s očekivanim stopama rasta, bez obzira na konkurenciju i teškoće na tržištu, jer je vjerovao u sebe, ali i svoje suradnike. Cijelo to vrijeme imao je i jako dobru komunikaciju s vlasnikom tvrtke i s njegove strane imao maksimalno povjerenje i podršku.
O veličini poslovnog uspjeha uvijek najbolje govore brojke. Saponia je 1998. godine proizvodila i prodavala 23.000 tona proizvoda, da bi 2010. godinu završila na rekordnih 70.000 tona. Ove će godine ostvariti ukupan prihod od oko 550 milijuna kuna, za razliku od ostvarenih 240 milijuna kuna 1998. godine. Rezultat je još i bolji s obzirom da je prije nekoliko godina i Saponia prešla na proizvodnju kompaktiranih deterdženata, pa se slobodno može reći da je u količinskim pokazateljima došla na svoje najbolje prijeratne godine, pa i više od toga. Cijelo vrijeme tvrtka je pod Skenderovom palicom ostvarivala rast, i pritom ni jedne godine nije poslovala s gubitkom.

Uloženo 250 milijuna kuna

Zadnjih deset godina, u kojima ju vodi Damir Skender, Saponijino poslovanje posebno je obilježeno ulaganjem u nove tehnologije.


- Znali smo da vremena nemamo i da trebamo napraviti snažan tehnološki iskorak i postati tehnološki konkurentniji. Uloženo je 250 milijuna kuna, pa danas s pravom i ponosom možemo reći da smo tehnološki vrlo konkurentna kompanija i upravo taj tehnološki iskorak otvorio nam je prostor za sve ono što je slijedilo iza toga. Saponia je uvijek bila marketinški orijentirana firma i imala jake brendove, a samo smo iskoristili ono što su nam generacije prije ostavile. Još smo više radili na brendovima, stalno težeći što većoj kakvoći proizvoda. Potrošači su nam uvijek bili u fokusu interesa pa uz naš prepoznatljivo snažan marketing i jaku distribuciju koju smo ostvarili rezultati nisu izostali - veli Skender. Za Saponiju je hrvatsko tržište najvažnije jer “ako nisi jak na domicilnom tržištu, onda nemaš prava niti imati velike ambicije u izvozu”, napominje Skender dodajući da će i ubuduće raditi na čuvanju tržišne pozicije svojih brendova u Hrvatskoj. No prostor za rast definitivno je u izvozu.


- I u dvije godine opće recesije i u izvozu smo ostvarili visoke stope rasta, među najvišim u hrvatskoj industriji - ističe Skender i dodaje da, iako Saponia izvozi i u Italiju, Švedsku, Češku i neke druge zemlje, njezino tržište najvećim je dijelom tržište regije, odnosno zemlje bivše Jugoslavije, plus Albanija. Izvoz upravo dostiže 50 posto njezine ukupne prodaje. Prvi čovjek Saponije na postignutom ne misli stati. Čak i ako dođe do pada maloprodajnog tržišta, u Saponiji su veliki optimisti i planiraju ostvarenje još boljih rezultata u 2011. godini.
Deset godina na čelu Uprave Saponije Damiru Skenderu jako je brzo prošlo.


- Kada se ima puno posla, dosta kontakata s poslovnim partnerima i ljudima u kući, vrijeme jednostavno leti. Ovaj posao strašno volim i još se nisam umorio, dobro funkcioniram i u formi sam - veli Skender te kroz pet narednih godina Saponiju vidi još nekoliko stepenica više. Slikovito kaže da je “kriza ujedno i šansa da jaki postanu još jači”.

Uprava i sindikat u stalnoj vezi

Prosječna plaća uposlenika Saponije u 2010. godini iznosi 4.260 kuna i isplaćuje se na vrijeme, kao i sva ostala primanja radnika prema kolektivnom ugovoru. Tvrtka je unatoč recesiji u protekle dvije - tri godine, uz socijalno osjetljivog vlasnika, zadržala broj zaposlenih. Danas Saponia zapošljava 835 radnika, a ove je godine na određeno vrijeme zaposleno i 40-ak novih. “

-Jedan od preduvjeta uspješnosti tvrtke svakako je dobra atmosfera u kući. Od samih početaka njegovali smo dobru komunikaciju sa sindikatom. Radimo potpuno transparento, pa tako tjedno sjedamo i razgovaramo o poslu. Sindikati uvijek znaju za poslovne rezultate tvrtke te ako tvrtka ima dobre rezultate koji bi joj omogućili dizanje socijalnih prava - to i čini - veli Skender i dodaje: Ako su radnici u tvrtki zadovoljni, to onda diže rejting i Upravi i vlasniku tvrtke.

Uloženo je 250 milijuna kuna, pa danas s pravom i ponosom možemo reći da smo tehnološki vrlo konkurentna kompanija 23.000 tona proizvoda proizvodila je Saponia 1998.


70.000 tona ovogodišnja je proizvodnja
240 milijuna kuna iznosio je ukupan prihod tvrtke 1998.
550 milijuna kuna bit će ukupna prihod na kraju ove godine


Skender vjeruje u tvrdnju da je “kriza ujedno i šansa da jaki postanu još jači”

Tekst: Nikola Vukadinović (Glas Slavonije)



Izdvojeno

Reci što misliš!