Vijesti / Ostalo

pelješki most

Večeras se spaja Hrvatska: Pogledajte sve detalje najkompleksnijeg mosta u Hrvatskoj, projekta vrijednog 526 milijuna eura

Večeras se spaja Hrvatska: Pogledajte sve detalje najkompleksnijeg mosta u Hrvatskoj, projekta vrijednog 526 milijuna eura
Igor Kralj/PIXSELL

Visina ide gotovo do 100 metara - usporedbe radi, to je koji metar iznad osječke konkatedrale

Pelješki most čije je otvaranje zakazano za utorak 26. srpnja, najveći je hrvatski infrastrukturni projekt financiran iz EU-ovih fondova, na tom projektu dugom jedno desetljeće radilo je nekoliko vlada, a očekuje se da će njegove gospodarske koristi biti u najmanju ruku uz bok političkim i općedruštvenim.

Ima najbolji pogled na Jadranu. A kako je do tog pogleda došlo? Prije tri i pol godine postavljen je prvi čelični pilot, a RTL ima sve detalje najkompleksnijeg mosta u Hrvatskoj

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Gotovo 30 godina prošlo je od najave do izgradnje, a sada je konačno tu. Pelješki most prelazi preko morskog tjesnaca, kanala Malog Stona. Na kopnenoj strani kreće iz mjesta Komarna, a završava u mjestu Brijesta na poluotoku Pelješcu.

Na taj način do krajnjeg juga više vam neće biti potrebna ni putovnica ni osobna iskaznica jer granični prijelaz u Neumu nećete morati prelaziti, a put do Dubrovnika skratit će se za oko 2 sata.

Ukupna duljina mosta je 2 404 metara, dakle gotovo 2 i pol kilometra, kao 24 nogometna igrališta. Most je širok nešto manje od 24 metra, a visina ide do 55 metara, što određuje maksimalnu visinu broda koji prolazi kroz 200 metara široki plovni put.

Pod morem je zabijeno gotovo 150 pilota, a vizura Pelješkog mosta sastoji se od 6 niskih pilona i 5 centralnih. Visina ide gotovo do 100 metara - usporedbe radi, to je nešto manje od visine zagrebačke katedrale.

Ukupno ispod i iznad vode utrošeno je oko 85 tisuća tona čelika i željeza, a uz betonsku konstukciju ukupno teži kao 30 Eiffelovih tornjeva.

Projekt je vrijedan 526 milijuna eura, a Hrvatska je od Europe dobila gotovo 357 milijuna eura.

FOTO: Milan Sabic/PIXSELL

No, problemi sa žalbama na javne nabave usporili su radove na pristupnim cestama pa je gradnja u startu kasnila za mostom godinu dana, a sada se radi na završnim detaljima na pristupnim cestama na čvoru Duboka i Brijesta.

Do kraja godine trebala bi biti gotova stonska obilaznica, a zbog poremećaja na tržištu i poskupljenja sve će koštati oko 150 milijuna kuna više.

Europskim novcem i kineskim radom ostvaren je stoljetni hrvatski san o Pelješkom mostu, a samo gradnja, kroz izmjene političara, planirala se četvrt stoljeća.


Izdvojeno

Reci što misliš!