Vijesti / Osijek

opasna igra

(Maloljetni) vozači električnih romobila ne poštuju gotovo nijedan prometni propis

(Maloljetni) vozači električnih romobila ne poštuju gotovo nijedan prometni propis
Emica Elveđi/Pixsell

Voze u paru, bez zaštitne kacige i zaustavljanja pred prometnicom, sa slušalicama u ušima…

Gunja i Cerić prije manje od mjesec dana bili su zavijeni u crno kad su, vozeći električni romobil, u prometnim nesrećama preminula dva mladića, od kojih jedan maloljetan. U listopadu prošle godine na državnoj cesti DC-28, između Velike Pisanice i Drljanovaca, vozeći električni romobil bez kacige ozlijeđena je 15-godišnjakinja…

Nažalost, Osječko-baranjska županija nije pošteđena ovakvih crnih vijesti. Naime, prema evidencijama PU osječko-baranjske, tijekom ove godine evidentirano je 127 prekršaja koje su počinili vozači osobnih prijevoznih sredstava, a kako se nazivaju električni romobili. Srećom, još (uvijek) nije stradao niti jedan maloljetnik, no sudeći prema svakodnevnim situacijama na osječkim prometnicama, nije isključeno da do nesreće ne bi moglo doći.

Dobna granica je 14 godina

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

"Ne samo da viđam po jednog maloljetnika na električnom romobilu, već nerijetko i dvoje. Bila sam u šoku kad sam vidjela majku kako vozi električni romobil zajedno s djevojčicom koja, prema mojoj procjeni, nema više od 12 godina. Ono što zabrinjava jest to što vozači električnih automobila, bilo maloljetni ili punoljetni, niti ne okreću glavu na zebri, već hladno projure, a o brzini kojom voze po stazama neću niti govoriti", ispričala je čitateljica s Juga 2. Nažalost, u svim osječkim kvartovima situacija je ista, a gotovo svi vozači električnih romobila ne poštuju pravila kojih se, prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, moraju držati.

Krenimo od toga da je dobna granica za upravljanje električnim romobilom 14 godina, a što u Osijeku svakako nije pravilo koje se u cijelosti poštuje. Nadalje, iz PU naglašavaju da su ti vozači dužni pri prelasku kolnika obratiti pažnju na udaljenost i brzinu vozila koja mu se približavaju te kolnik prelaziti nakon što se uvjere da to mogu učiniti na siguran način. Ako pak biciklistička staza nije označena preko kolnika dužni su zaustaviti osobno prijevozno sredstvo i gurati ga preko obilježenog pješačkog prijelaza ili kolnika ceste. Svaki vozač automobila, pješak ili onaj tko je barem jednom uočio vozača električnog automobila u Osijeku, može posvjedočiti da se na osječkim prometnicama postupa upravo suprotno.

električni romobil
NE PAZIMO Hitni prijemi puni djece ozlijeđene na romobilima: Zašto nitko ne shvaća opasnost ozbiljno?

Obvezna svjetla

"Vozači osobnih prijevoznih sredstava dužni su se kretati biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom u smjeru kretanja, a u slučajevima da biciklistička staza ili traka ne postoje, mogu se kretati površinama namijenjenima za kretanje pješaka te zonama smirenog prometa pod uvjetom da vode računa o sigurnosti drugih sudionika u prometu", stoji u odgovoru PU osječko-baranjske, kao i to da, ukoliko nema niti biciklističke ili pješačke staze te zone smirenoga prometa, električni romobili mogu se kretati dionicama županijskih, lokalnih i nerazvrstanih cesta na kojima je brzina kretanja ograničena na 50 kilometara na sat ili manje.

Posebno nepoštivanje prometnih pravila odnosi se na reflektirajuće prsluke koji su, kako kažu u policiji, obvezni noću, ali i danju u slučaju smanjene vidljivosti. Uz to, od prvoga sumraka do potpunog svanuća, a i danju ako nema vidljivosti, mora biti upaljeno bijelo svjetlo na prednjoj, te crveno na stražnjoj strani električnog automobila. Obvezna je i zaštitna kaciga za vrijeme vožnje, na romobilu se smije voziti samo osoba koja vozilom upravlja, a ono što se zacijelo ne poštuje jest pravilo da se električni romobil ne smije voziti koristeći slušalice u ili na oba uha. Moramo se složiti, a reći će to i čitateljica s početka teksta, slušalice su gotovo obvezna „oprema“, posebice kod mladih vozača.

Dodajmo i to da, kako savjetuje policija, ne smije se umanjiti stabilnost električnog romobila, niti ometati drugi sudionici u prometu, voziti bez barem jedne ruke na upravljaču, pridržavati drugo vozilo ili pak vući, odnosno gurati predmete koji mogu ometati upravljanje električnim romobilom.

Razvijaju veće brzine

Ono čega se svakako vozači električnih romobila u Osijeku ne drže jest zabrana ostavljanja istog bez nadzora na prometnim površinama za kretanje vozila i pješaka. Naime, unatoč za to posebno uređenim i označenim mjestima, električni se romobili doista nalaze posvuda po gradu, neovisno o tome je li riječ o stazi ili zelenoj površini. Naposljetku, ništa manje nije važna niti brzina vožnje, a što se u Osijeku – ne poštuje.

dječji romobil
soljani Još jedno dijete palo s električnog romobila, prijavljen skrbnik

"Električni romobili mogu razvijati veće brzine kod kojih njihovi vozači vrlo često nisu u mogućnosti predvidjeti neke prepreke ili situacije na koje mogu pravovremeno reagirati te zbog toga mogu ugroziti sebe ili druge osobe. Stoga apeliramo na sve građane, vlasnike i korisnike da budu vrlo odgovorni i oprezni kada upravljaju električnim romobilima", poručuju iz PU osječko-baranjske.

Dolaskom ljetnih mjeseci vozača električnih romobila i to svih dobnih skupina sve je više na osječkim ulicama. Ima onih koji se voze u paru, ali i onih koji poštuju to pravilo, no voze bez zaštitne kacige. Mogli bismo nabrajati unedogled, stoga valja podsjetiti na crne statistike koje su još svježe u susjednoj nam Županiji i nastojati da se broj od 127 prekršaja u Osječko-baranjskoj županiji ne povećava…


Izdvojeno

Reci što misliš!