Osječka kompa prevozi putnike preko Drave od davne 1918. godine
Svake godine, dolaskom proljeća, voziti počinje osječka kompa. Iz Unikoma su obavjestili građane da kompa ove godine počinje prometovati od utorka, 15. travnja, po redovitom rasporedu za travanj od 09:00 do 20:00 sati. Novitet je da će poznati dravski prijevoznik od ove godine pristajati uz novouređenu desnu obalu i, prema našem mišljenju, imati još više posla nego u prethodnim sezonama. No, da bismo vam kompu učinili još zanimljivijom osječkom atrakcijom, krenut ćemo „od početka“.
Intezivan riječni promet na Dravi razvio se 10 godina nakon prve plovidbe Fultonovog „Clermona“. Osijek je postao velika luka, a može se ponositi i činjenicom da je 1817. u Osijeku osnovano najstarije parobrodsko društvo u Austrijskoj monarhiji.
13. listopada 1918., oko 100 godina nakon nastanka parobrodskog društva, otvoren je riječni dravski prijelaz kompom ili skelom od vodovodne crpke u Gornjem gradu do Tvrđavice. Vlasnik i umirovljeni nadstojar, Arpad Csiky, kako bi pokrenuo prijelaz, nabavio je čeličnu užad iz rudnika negdje s Karpata. Željezne nosače s obje obale postavio je Josip Klarić, a deregliju za prijevoz izradio je Dragutin Ilik. Prva osječka kompa zvala se „Osijek“, a prema zapisima postojala je jedna i u Donjem gradu.
Sadržaj se nastavlja...
Riječni dravski prijevoz zaustavljen je 1. prosinca 1932. godine, a obnovljen je tek nakon Drugog svjetskog rata. Kompu je tada izrgradilo osječko poduzeće Hidrotehna i od travnja 1948. godine imala je kapacitet za prijevoz i do 200 putnika.
Danas se kompa nalazi na istom mjestu kao i nekad, u Gornjem gradu, zapadno od Solarskog trga. Željezni stupovi postavljeni s obje strane obale Drave u rasponu su od 195 metara. Omiljeno je prijevozno sredstvo Osječanima koji posjećuju ZOO vrt.
SiB.hr
Izdvojeno
-
Često se kao razlog pohađanja instrukcija navodi nedovoljna kvaliteta nastave u javnim školama, što potvrđuje i povećan interes učenika za dodatne pripreme za državnu maturu u privatnim aranžmanima
-
Unatoč porastu broja dana s jakim vjetrom u Osijeku u proteklim godinama, analiza pokazuje kako su varijacije učestalosti vjetrovita vremena normalne, dok je buduće trendove teško predvidjeti zbog brojnih lokalnih čimbenika
-
Rafale su u niskom letu nadletjeli Osijek i tako odali počast operaciji Bljesak
-
Dizajn stana u Osijeku potpisuju STUDIOPI iza kojeg stoji arhitektica Iva Pauzar i nagrađivani dizajn studio Regular Company
Reci što misliš!