Lifestyle / Ostalo

Nakon mjesec dana

Grad bez tramvaja: Pitali smo građane nedostaje li im omiljeno prijevozno sredstvo

Grad bez tramvaja: Pitali smo građane nedostaje li im omiljeno prijevozno sredstvo
Ivica Benić/SiB.hr

Kada iduće jeseni tramvaj bude ponovno krenuo prometovati Osijekom, taman će se te godine obilježiti 140. obljetnica njegova postojanja u gradu na Dravi

Prije nešto više od mjesec dana zbog radova prestao je prometovati osječki tramvaj, a umjesto njega, putnike gradom razvoze autobusi. Takva se situacija očekuje sve do rujna 2024. godine, odnosno do cjelokupnog završetka radova na modernizaciji tramvajske infrastrukture.

Inače, Osijek je svoj prvi tramvaj dobio još davne 1884. godine. Prije njega, tramvaj su na području Europe imali samo Pariz i London, stoga se Osijek nalazi među prvim kontinentalnim gradovima koji su dobili navedeno prijevozno sredstvo. Pet je godina tramvaj vozio samo jednom linijom, od istoka do zapada, nakon čega je dograđena pruga do Željezničkog kolodvora, a potom i od Tvrđe do Gradskog vrta.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

„Nedostaje mi crvena boja”, prisjetio se Dubravko boje starih osječkih tramvaja.

„To su boje Osijeka. Tramvaji su sada kao putujuće robne kuće”, dodala je Vesna.

FOTO: Facebook/Tramvaj - Osijek

Godine 1926. godine tramvaj je elektrificiran, dok mu je sedamdesetih godina prošlog stoljeća pruga produžena do Višnjevca. Na modernizaciji tramvajske infrastrukture radilo se ponovno 2007. godine, tijekom koje je pruga produžena do Mačkamame, a dvije godine nakon do Bikare. Od 2014. godine tramvaj prometuje i do središta Višnjevca.

„Mislim da bi bilo zgodno da tramvaj još uvijek vozi zbog utakmica na novom stadionu. To bi bio poseban doživljaj za navijače, ali i za nas koji smo odrasli uz tramvaj. Ipak je on dio kulture našega grada na Dravi”, konstatirao je Ivan.

„Jedva čekam da ponovno počnu voziti”, navela je Željka.

„Da, jako smo navikli na njih”, nadovezao se Sulejman.

FOTO: Dubravka Petrić/PIXSELL

Krajem rujna 2021. godine potpisan je ugovor vezan uz novo osuvremenjivanje cjelokupnog javnog gradskog prijevoza, s naglaskom na modernizaciju tramvajskog prometa koja, između ostaloga, uključuje obnovu 9,5 kilometara pruge, rekonstrukciju i obnovu ispravljačkih stanica i elektromreže te kupnju niskopodnih tramvaja.

„Radovi zbog kojih će se obustaviti cjelokupni tramvajski promet uključuju rekonstrukciju i modernizaciju ispravljačke stanice Gornji grad koja je ključna ispravljačka stanica za napajanje tramvajske mreže u široj zoni gradskog središta. Modernizacijom zamijenit će se zastarjele instalacije i oprema, čime će se dodatno povećati razina pouzdanosti napajanja i opskrbe tramvajske kabelske mreže. Osim toga, projektom Modernizacija tramvajske infrastrukture u Osijeku obuhvaćeni su još i radovi na modernizaciji tramvajske pruge te kontaktne i kabelske mreže u Europskoj aveniji, čiji se početak predviđa u jesen ove godine, te radovi na modernizaciji ispravljačke stanice Donji grad”, poručili su svojevremeno iz GPP-a.

tramvaj gpp
voze autobusi Do rujna 2024. zaustavlja se sav tramvajski promet kroz Osijek

„Osijek je prepoznatljiv po tramvaju. Nedostaje mi ugodna vožnja”, rekla je Mira.

„Jučer šetam Korzom, prelazim preko i okrećem se vidjeti ima li tramvaja. Ove autobuse niti čuješ, niti vidiš – pretihi su”, kazao je Renato.

„Ovo više nije onaj grad kakvoga se sjećamo, a tko će još i tramvaj dočekati”, istaknula je Elizabeta.

FOTO: Dubravka Petrić/PIXSELL

Ipak, kada iduće jeseni tramvaj bude ponovno krenuo prometovati Osijekom, taman će se te godine obilježiti 140. obljetnica njegova postojanja u gradu na Dravi. Također, počet će voziti spomenuti niskopodni tramvaji, što bi građanima ipak trebao jedan od razloga za veselje, ali i za strpljenje.


Izdvojeno

Reci što misliš!