Ante Pandžić, bivši stolnotenisač i vlasnik tvrtke za digitalno vanjsko oglašavanje, transformirao je svoju strast prema marketingu u pionirski pothvat u istočnoj Hrvatskoj, dokazujući da je upornost ključna za svaki uspjeh
U okviru serijala ”Poduzetnici u
Slavoniji i Baranji” donosimo novu autentičnu priču o još jednom lokalnom pojedincu koji dokazuje kako Slavonija i Baranja, unatoč brojnim mišljenjima i predrasudama, postaju sve plodnije tlo za razvoj poduzetničkih inovacija.
Ove je nedjelje u pitanju Ante Pandžić, 42-godišnji
Donjograđanin koji je odrastao u industriji oglašavanja, a danas se vodi misijom stvaranja inovacija u tom kreativnom sektoru marketinga. Kako mu je otac Berislav imao tvrtku koja se bavila izradom reklama, tako je Ante još tijekom srednjoškolskih godina došao u kontakt s grafičkom pripremom i tehnikom izrade raznih reklamnih proizvoda, pri čemu je paralelno usvajao vještine potrebne za to zanimanje.
Međutim, daljnji mu je životni plan bio postavljen sasvim drugačije i nije se tada vidio u oglašavanju. Krenuo je kao stolnotenisač u Olimpiji, jedno vrijeme se nalazio i među deset najboljih juniora u Hrvatskoj, a svoj značajan doprinos dao je ulasku Olimpije u prvu ligu. Postao je i sudac koji je sudio na brojnim stolnotenisačkim prvenstvima, kako domaćim, tako i međunarodnim.
I nakon aktivne sportske karijere nije mogao bez sporta. Istrčao je tri maratona, a uz studij Marketinga i Menadžmenta na Ekonomskom fakultetu u Osijeku, završio je i studij Sportske rekreacije u Zagrebu. Na Ekonomiji je kasnije upisao i poslijediplomski studij te ga završio s radom na temu “Financijska opravdanost i potencijali javnog prijevoza kao medija za oglašavanje”. Iako se već u njemu dotaknuo svog budućeg “poziva”, sport mu je i dalje bio privlačniji. Po završetku školovanja, htio je otvoriti vlastiti fitness centar, no to nije išlo baš kako je planirao.
”Sastavio sam bio poslovni plan i dogovorio prostor, no kada sam došao u Zagreb kupiti sprave, nije ih bilo, iako je dogovor bio drugačiji. Možda je i dobro što je tako ispalo jer, nakon što sam se vratio u Osijek, vidio sam da se prodaje lokal u tadašnjoj Nami. Odlučio sam ga kupiti i u njega postaviti veliki LED displej vidljiv s cijeloga Trga Ante Starčevića i na njemu sam počeo prikazivati reklame. Tada je digitalno vanjsko oglašavanje u Hrvatskoj još bilo u povojima, a posebice u gradu na Dravi, tako da slobodno mogu reći da sam pionir u njemu u istočnoj Hrvatskoj”, započinje Ante razgovor za SiB.hr.
FOTO: Privatna arhiva
Postao je vlasnik jedne od vodećih tvrtki za izradu reklamnih materijala u istočnoj Hrvatskoj
Uvidjevši kako je takva vrsta oglašavanja financijski isplativija od, primjerice, jumbo plakata i promoviranja u novinama, uključio se u rad obiteljske tvrtke s preko 30 godina dugom tradicijom pod nazivom Ante-Mate koju je otac nazvao prema njemu i njegovom bratu. Danas je riječ o jednoj od najpoznatijih kompanija u istočnoj Hrvatskoj za oslikavanje vozila i izloga, print XXL formata te izradu svjetlećih reklama, unikatnih fototapeta i raznog promotivnog materijala.
”Nije uvijek bilo tako, odnosno dugo sam vremena bio nezadovoljan jer sam mnogo radio, a financijski mi se to nije nimalo isplatilo. Međutim, prekretnica se dogodila onda kada su me nazvali iz dviju velikih kompanija i pitali me za oglašavanje. Iako se realna cijena takve usluge tada kretala između 150 i 200 tisuća kuna za godinu dana, ja sam im ponudio 35 tisuća kuna. Unatoč tome što im je to bilo smiješno te su smatrali da se podcjenjujem, pristali su, nakon čega su mi krenuli pristizati upiti i od drugih tvrtki”, prisjeća se poduzetnik.
Zahvaljujući tim drugim upitima, uspostavlja suradnju s velikim kompanijama te zamjećuje da postoji mogućnost atraktivnijegnačina oglašavanja u javnom prijevozu. Tako 2016. godine, u suradnji s kumom Davorom Ojvanom, stvara sustav za geolokacijsko oglašavanje u javnom prijevozu This Time.
”Tramvaj vozi i na točno određenoj lokaciji pusti reklamu. Primjerice, ako stane u blizini pekare, prikaže vam se oglas da je u njoj u tijeku akcija u okviru koje možete dobiti burek i jogurt po promotivnoj cijeni. To je funkcioniralo i po tome smo bili poznati, no onda je u Osijeku krenula modernizacija tramvajske mreže i tramvaji su prestali voziti”, ističe Ante.
Proširio je poslovanje na cijelu Lijepu Našu, a onda u Osijeku napravio ‘bum’
Budući da je bio u kontaktu s brojnim potencijalnim oglašivačima, odlučio im je ponuditi još jednu inovaciju – oglašavanje na 3D hologramima. Njima je premrežio cijelu Hrvatsku i reklame klijenata vidjele su se na više od 100 maloprodajnih lokacija. Istovremeno, na tržište digitalnog vanjskog oglašavanja ušli su veliki igrači, pa je ono počelo rasti i među velikim oglašivačima postalo sve prepoznatije kao izvrstan način promocije.
FOTO: SiB.hr
”Grad na Dravi u posljednjih nekoliko godina doživljava procvat. Brojni se oglašivači žele promovirati upravo kod nas i u istočnoj Hrvatskoj, tako da danas imam postavljene displeje, holograme, jumbo plakate i megaboarde diljem našega grada i istočne Hrvatske. Nazovu me potpuno nepoznati ljudi i traže oglas, što je do prije nekoga vremena bilo nezamislivo. Osim toga, moje su ponude financijski izrazito konkurentne u odnosu na Zagreb koji je naše najveće tržište vanjskog oglašavanja – željeni oglašivački doseg na mojim je oglašivačkim površinama moguće ostvariti za znatno manji budžet”, navodi poduzetnik.
Iako se ne smatra posebnim, Ante drži kako se tajna njegova uspjeha krije u ljubavi prema tome što radi, čestitosti, njegovanju dobrih međuljudskih odnosa i upornosti. Iako desetak godina nije ostvarivao gotovo nikakvu značajniju zaradu, nije odustajao, što mu se na kraju isplatilo.
”U startu sam imao ogroman ulog, a danas se nalazim u situaciji da sam ga otplatio. No, prije svega, uživam u svakom sastanku i volim svoj posao, a mnogima i pomažem da razviju vlastiti – primjerice, ako uočim da se netko mlad bori, nije mi problem oglasiti njegovu tvrtku na 15 displeja. Uz to, kompanije sam osnivao jer sam uvijek imao partnere s kojima ću to moći. Ljudi znaju reći da treba odvojiti privatno od poslovnog, ali moji su najbliži suradnici prijatelji, kumovi i rodbina, na što sam jako ponosan. Naravno, veliki su i znalci kojima se, kao i meni i svima, zna potkrasti pogrješka, no nikada ne radimo takve propuste kojih bismo se morali sramiti te ih uvijek nastojimo riješiti zajedničkim snagama”, opisuje Ante.
Ante
Pandžić s kumom Davorom; FOTO: Facebook/Zmaj Ante
Pandžić
Pandžić: Najveći je izazov u poduzetništvu manjak radne snage
Srećom, spomenuti je poduzetnik okupio oko sebe tim od
osmero ljudi i još mnogo vanjskih suradnika koji kvalitetno rade
svoj posao. Svaki njegov bivši djelatnik, tvrdi, nije
dao otkaz zbog nezadovoljstva radnim mjestom, već želje za
otvaranjem vlastite tvrtke koju je, u konačnici, i ispunio. U
skladu s time, Ante smatra kako u današnjim
vremenima ima i resursa i dobrih ideja, no nedostaje junaka koji
ih mogu realizirati.
”Ako želite graditi kuću, trebaju vam radnici. Isto je tako i sa
situacijom u kojoj želite postaviti 20 displeja jer sve to
treba prvo izdogovarati – zemljišta, iskopi, građevinske
dozvole, kupovina, struja, montaža, server, softveri… Nije to
samo: evo ti lova i gore je. Recimo, nedavno smo postavljali
najjednostavniji displej u Donjem gradu. Radili smo od 5,30 do
22,30, i to bez stajanja. Naravno, razumijem da netko ne može
izdržati taj napor ili mu se ne da, no to su sve osobitosti
ovakvih poslova”, napominje poduzetnik.
Na to upozorava i sve one koji bi se željeli početi baviti
digitalnim vanjskim oglašavanjem, ali i bilo kojom
drugom vrstom poduzetništva budući da su, osim osobina poput
spomenute upornosti i izgradnje kvalitetnih odnosa sa
zaposlenicima, fleksibilnost, organiziranost, disciplina i vješta
komunikacija ključni za vođenje gotovo svih tipova
poslovanja.
”Stalno radim i svima se javim, a ako se ne javim, onda ili
spavam, ili sam na sastanku, no uvijek uzvratim sve pozive, bez
obzira na njihovu količinu. Također, iznimno sam fleksibilan i
organiziran, što znači da mi nije problem otići sutra ili
vikendom poslovno do Beča ako treba. Također, bavljenje me
sportom naučilo disciplini. Ako želite uspjeti, ne možete
kasniti ili spavati do podneva. Vrijeme je najdragocjeniji,
najveći i najskuplji resurs kojega imate i uvijek ga, a posebice
u svojim početcima, možete iskoristiti da biste NEŠTO učinili.
Primjerice, ako vas zanima sport, otiđite u fitness centar i
ponudite vlasniku da mu besplatno čistite prostor. Tako se možete
povezati s njime i danas-sutra može vam dati posao. U krajnjem
slučaju, uvijek imajte neku ‘spiku’ jer time isto tako možete
mnogo toga ostvariti. Onaj tko je šutljiv, ne može postići neke
rezultate, osim ako nije genijalan u onome što radi”, savjetuje
Ante.
FOTO: Privatna arhiva
U slobodno vrijeme putuje i ‘baca fore’ na Facebooku, a za budućnost je siguran da će biti još bolja
Što se tiče budućnosti njegovih tvrtki, nije razmišljao o izlasku na inozemno tržište, ali siguran je u to da će budućnost donijeti još više novih prilika i mogućnosti za inovacije, pa i prilike za nove suradnje po cijeloj Hrvatskoj, a možda i izvan nje. U slobodno pak vrijeme trenira, biciklira i putuje, pa je tako u skorije vrijeme posjetio Chicago, Washington, Kinu, Koreju… Sve zanimljive anegdote otamo, ali i iz života dijeli na svom Facebook profilu Zmaj
Ante Pandžić kojega isto tako smatra dobrim marketinškim kanalom za umrežavanje s ljudima i proširivanje poslovanja.
”Mnogo mi je suradnika koje prethodno nisam poznavao spomenulo neku zanimljivost koju sam objavio i tako smo se povezali. Jedanput sam napravio fotografiju iz New Yorka, ali sam u nju fotošopirao oglas svoje tvrtke da se na onim ogromnim displejima vrti s ostalima. Nakon toga su mi se javljali vlasnici ozbiljnih marketinških agencija te mi čestitali i ispitivali me kako sam si to sredio, pa sam im odgovorio kako sam popravio softver jednoj američkoj tvrtki i kako je to bio način da mi zahvale. Volim nasmijavati ljude iz svoje okoline, ali najviše volim to što radim, kao što svatko ima svoju životnu i poslovnu priču koju sam piše”, zaključuje poduzetnik.
FOTO: Facebook/Ante-Mate reklame
Serijal ”Poduzetnici u
Slavoniji i Baranji” otkriva inspirativne priče ljudi koji svojim radom, vizijom i inovacijama doprinose razvoju poduzetništva na ovim prostorima. Ante Pandžić, bivši stolnotenisač i vlasnik tvrtke za digitalno vanjsko oglašavanje, transformirao je svoju strast prema marketingu u pionirski pothvat u istočnoj Hrvatskoj, dokazujući da je upornost ključna za svaki uspjeh.
Za dva tjedna nastavljamo predstavljati pojedince čije priče svjedoče o napretku i prosperitetu Slavonije i Baranje u poduzetničkom svijetu. Ako i vi znate za neku poduzetničku priču ili ste sami poduzetnik/ca u Slavoniji i Baranji, javite nam se na e-mail adresu: mirela.belaj@sib.hr.