Umjetna inteligencija trebala bi pogoniti sustav emitiranja video reklama na vanjskim oglasnim površinama, oglašivači bi trebali dobiti učinkovitiji način dolaska do ciljanih skupina potrošača
Reklame koje vas poznaju, znaju što mislite, što kupujete i kamo
ste krenuli? Zvuči kao znanstvena fantastika, ali osječki
informatičari u tvrtki This Time razvijaju upravo takav sustav.
Umjetna inteligencija trebala bi pogoniti sustav emitiranja video
reklama na vanjskim oglasnim površinama (LED monitori u javnom
prijevozu, LED displeji velikog formata na frekventnim
lokacijama), a oglašivači bi trebali dobiti učinkovitiji način
dolaska do ciljanih skupina potrošača – i učinkovitijeg načina da
ih se “navede” da kupe upravo ono što im se kroz reklamu servira.
Od geolokacijskog do oglašavanja pogonjenog umjetnom
inteligencijom
“Priča je započela geolokacijskim oglašavanjem, gdje smo razvili
sustav koji je plasirao reklame u javnom prijevozu ovisno o
lokaciji vozila i tako putnike upozoravao da se približavaju
lokaciji na kojoj se nalazi pojedini oglašivač. Ta se usluga
pokazala iznimno kvalitetnom, a i danas je u funkciji u osječkim
tramvajima. Razvoj tehnologije omogućio nam je da napravimo
iskorak u usluzi i kad smo razmislili u kojem smjeru želimo ići,
što još možemo ponuditi našim klijentima, umjetna inteligencija
se pokazala se kao logičnim nastavkom”, kaže Davor
Ojvan, direktor tvrtke This Time.
Financiranje projekta kroz prekograničnu suradnju
Prilika za realizaciju ideje stigla je kroz mogućnost prijave na
program dodjele bespovratnih sredstava B Light (Beneficiary Light
Grant Shema), kojim se financira suradnja malih i srednjih
poduzeća na pograničnom području Mađarska – Hrvatska.
“Pronašli smo partnersku informatičku tvrtku u Mađarskoj, radi se
o tvrtki Splendex iz Pečuha, izložili smo im našu ideju i brzo se
dogovorili oko podjele posla i suradnje. Ekspertiza iz područja
marketinga koju oni posjeduju i tehničko znanje te iskustvo naše
tvrtke, odlično su se nadopunili i zajednički smo prijavili
projekt, koji je danas u provedbi i kroz koji će cijela priča
biti realizirana”, kaže Ojvan.
Sustav koji This Time i Splendex razvijaju koristi softver za
napredno prepoznavanje informacija iz vanjskog okruženja i
njihovu analizu, a dobiveni podatci koriste se za plasman oglasa
u trenutku i na mjestu kada ga uočava kupac za kojeg je izgledno
da je zainteresiran za oglašeni proizvod ili uslugu. Uz to,
oglašivačima je omogućeno lakše upravljanje sadržajem koji
plasiraju prema ciljanim skupinama, čime se povećava mogućnost
uspješnosti promotivne kampanje.
Osim komercijalnih, značajne mogućnosti društveno korisnih
primjena
Osim softvera, kroz projekt se razvija hardverska komponenta
rješenja, odnosno monitor koji će se moći jednostavno postaviti
na željenu lokaciju, biti u pogonu 24 sata dnevno, 365 dana u
godini te biti otporan na ekstremne uvjete uvjete – neželjene
pokrete i nestabilnosti (pad napona itd).
,,Iako vjerujemo da će za novorazvijeni sustav ponajprije biti
zainteresirane tvrtke koje digitalnim vanjskim oglašavanjem žele
ostvariti svoje poslovne ciljeve, tu ne staje mogućnost njegove
primjene. Za jedinice lokalne i regionalne samouprave te razne
institucije i organizacije, koje se žele obratiti široj skupini
ljudi, ovo može biti vrlo efikasan način za dijeljenje raznih
informacija i obavijesti,” zaključuje Ojvan.
Ukupna vrijednost projekta – više od 315 tisuća eura
Projekt Izrada sustava digitalnog oglašavanja s analitičkim i
softverom za segmentiranje tržišta pogonjenim umjetnom
inteligencijom (eng. Digital signage with AI powered targeting
and analytics software) provodi se u okviru programa dodjele
bespovratnih sredstava Beneficiary Light Grant Shema, u sklopu
Interreg V-a Programa suradnje Mađarska – Hrvatska 2020. Trajanje
projekta, u kojem su partneri osječka tvrtka This Time i Splendex
iz Pečuha, je 18 mjeseci (od 1. studenog 2020. do 30. travnja
2022.). Ukupna vrijednost projekta iznosi 315.512,14 eura, od
čega EU sufinancira 236.634,10 eura (75%).