Samo glavna tržnica u zatvorenom dijelu ima ukupno 89 prostorija, od čega su 51 lokal, 28 skladišta i 10 hladnjača
Osječka tržnica, s bogatom poviješću koja seže stoljećima unatrag, danas predstavlja vitalno središte gradskog gospodarstva te mjesto susreta raznolikih proizvođača i potrošača. Unatoč brojnim izazovima, aktivno prilagođava svoje poslovanje, potičući razvoj domaće poljoprivrede te održavajući tradiciju različitim manifestacijama i projektima.
Većinski je, odnosno 86-postotni vlasnik Tržnice Grad Osijek kojoj je prepustio upravljanje svim tržnicama u gradu. Naime, osim središnjom tržnicom, tvrtka upravlja i javnim tržnicama na Trgu bana Jelačića u Donjem gradu i u Naselju Ljudevita Posavskog u Retfali, Sajmom automobila u Ulici sv. Leopolda Bogdana Mandića te prostorima za prodaju na otvorenom i malim tržnicama u Bosutskom naselju, Svačićevoj ulici, Opatijskoj ulici na Jugu II te ispred Robne kuće IPK na Sjenjaku. Prošle su godine preuzeli i organizaciju Sajma antikviteta.
Također, Tržnica se može pohvaliti s oko 400 poslovnih partnera, uključujući OPG-ove, obrtnike, trgovačka društva i fizičke osobe. Tržnice sveukupno sadrže 3576 četvornih metara natkrivenog i 37460 kvadrata otvorenog prodajnog prostora. Samo glavna tržnica u zatvorenom dijelu ima ukupno 89 prostorija, od čega su 51 lokal, 28 skladišta i 10 hladnjača.
Iznajmljivačima je na raspolaganju ukupno 55 kioska i 52 kućice, odnosno rološtandova, 512 klupa i 54 rashladne vitrine. Broj prodavača kreće se oko 1400, od čega ih je na tržnicama 655, a na Sajmu automobila 740. Samo ‘autopija’ svake nedjelje izbroji gotovo deset tisuća, dok svaki pojedini Sajam antikviteta obiđe oko pet tisuća posjetitelja.
Jedan je od temeljnih principa poslovanja Tržnice uspostavljanje i održavanje dobrih poslovnih odnosa, a dokaz da su u tome uspjeli je činjenica kako većina njihovih zakupaca unajmljuje poslovne prostore i prodajna mjesta duže od 20 godina.
”Ohrabruje nas činjenica kako interes za rad kod nas pokazuju i novi zakupnici, a i dobna struktura kupaca pokazuje kako se svijest o mogućnosti nabave domaćih i zdravih proizvoda na tržnicama prenosi na mlađe generacije. Tržnice u našem gradu nisu samo prostori dobre i povoljne kupnje, nego i mjesta susreta,
razgovora, edukacije i turizma. Ponosni smo na našu 62-godišnju tradiciju te se nadamo da je prepoznat naš doprinos njezinu održavanju i unaprjeđivanju”, poručuje za SiB.hr direktorica Tržnice Ivana Davidović.
Ivana Davidović; FOTO: Privatna arhiva
Cijene usluga Tržnice nisu se mijenjale čak 20 godina, točnije od 2004. godine.
”Nastojimo prilagoditi poslovanje sadašnjim uvjetima te kontinuirano ulažemo napore za promociju i proširenje svojih usluga, kao i za poboljšanje uvjeta. U cilju dugoročnog iznajmljivanja slobodnih poslovnih prostora, Tržnica, stoga, smanjuje cijene mjesečnih zakupa”, objašnjava Davidović.
Osim toga, Tržnica tako redovito organizira stručne, humanitarne i ostale zanimljive događaje, potičući razvoj i promociju poljoprivrede te proizvodnju domaće hrane u našoj županiji, ali i građane na to da kupuju zdrave i domaće proizvode. U svrhu promocije svojih zakupnika, Tržnica dugi niz godina sudjeluje u projektu Udruge hrvatskih tržnica pod nazivom ”Proizvodi hrvatskog seljaka”, izdajući certifikate istaknutim OPG-ovima. Tako ih je u 2023. godini dodijeljeno ukupno 89, pri čemu je osječka tržnica vodeća u broju OPG-ova i certificiranih proizvođača u Hrvatskoj.
”Cilj je projekta zaštititi domaće male proizvođače, ali i potaknuti potrošače na kupnju autohtonih proizvoda iz Slavonije i Baranje. Tako je ponovno gospođa Jagoda Šaravanja, koja domaće proizvode na tržnici prodaje od 1982., nagrađena besplatnom klupom tijekom godine”, ističe Davidović.
Također, u listopadu 2023. godine tržnica u Gornjem gradu bila je domaćin Dana hrvatskih tržnica. S obzirom na to da je poruka manifestacije bila ”Tržnice doprinose zdravlju građana i smanjenju bacanja hrane”, u njezinom se okviru upriličilo kušanje hladno prešanih sokova i smoothija, a građanima su se podijelili i edukativni materijali o domaćoj hrani s tržnica te njezinom pozitivnom učinku na zdravlje ljudi i očuvanje okoliša.
Već tri godine na tržnici u Gornjem gradu, u suradnji s humanitarnom udrugom ”Rijeka Ljubavi”, organizira se prikupljanje hrane za ljude u potrebi. Na istom se mjestu jedanput mjesečno organizira i Modni buvljak.
FOTO:
Ivica Benić/SiB.hr
Tržnica je s Unikomom potpisala i ugovor o razvrstavanju otpada,
godišnje izdvajajući oko 51 tonu biootpada koja se odveze u
kompostanu. Kada su u pitanju budući planovi, naglasak se stavlja
na izgradnju solarne elektrane te rekonstrukciju poslovne zgrade
na glavnoj tržnici, koja bi se provela u suradnji s Gradom Osijek
kroz projekt ITU mehanizma.
”Zahvalna sam Gradu Osijeku i gradonačelniku Radiću na
prepoznavanju važnosti osječke Tržnice koja se s razlogom naziva
‘trbuhom grada’ te uvrštavanju njezine obnove u projekte Urbane
aglomeracije Osijek koji će se financirati kroz ITU mehanizam.
Nakon rekonstrukcije i obnove, Osijek će dobiti novu tržnicu koja
će izgledom i sadržajima biti uz bok modernim europskim
tržnicama”, zaključuje Davidović.
FOTO:
Ivica Benić/SiB.hr
Uz planirane buduće rekonstrukcije i inovacije, osječka tržnica
vidljivo nastavlja biti ključni čimbenik u promicanju lokalnih
proizvoda, očuvanju okoliša i stvaranju pozitivnog društvenog
iskustva u gradu na Dravi.