''Srce Osijeka''

Osječka autopija: Mjesto gdje se svake nedjelje spajaju ljudi, tradicija i raznolikost

Mirela Belaj/SiB.hr

Autopija s vremenom postala je ne samo sinonim prodaje i kupovine robe, nego i mjesto na kojemu se ljudi susreću, razmjenjuju iskustva i dijele strast prema različitim stvarima

Osječka autotržnica iliti autopija već je desetljećima omiljena destinacija kupcima, prodavačima i kolekcionarima, ali sve više i entuzijastima koji žele prošetati prije nedjeljnog ručka, upoznati nove ljude i razgledati ponešto drugačije proizvode nego što ih imaju priliku vidjeti u klasičnim trgovinama.

Na autopiji se i danas, kao i prije mnogo godina, mogu naći uistinu različiti proizvodi – od voća i povrća, preko odjeće i obuće, pa sve do alata, tehnoloških uređaja, igračaka, nakita, knjiga, glazbenih instrumenata, bicikala, pa čak i kućnih ljubimaca i domaćih životinja poput pasa, zečeva, kokoši i brojnih drugih.

FOTO: Mirela Belaj/SiB.hr

Osim zbog svoje kvalitete, raznolikosti i autentičnosti, proizvodi su s autopije privlačni Osječanima, ali i ostalim ljudima diljem županije i zbog svojih pristupačnih cijena. Većina prodavača tvrdi kako su se povisile svega jako malo ili nimalo, ali da ljudi i dalje rado navraćaju i kupuju njihove artikle. Mnogi su, govore, spremni i na popularno ”cjenkanje” samo da bi prodali što više robe i vratili se kući zadovoljniji.

Tako se novi bicikl na autopiji može pronaći i po cijeni od 15 eura. Cijene se pak odjeće uglavnom kreću od jednoga do 15 eura, dok je obuću, pa čak i onu kvalitetniju poput kožnih cipela ili tenisica moguće kupiti i za 20 eura. Alati, igračke i knjige također drže cijenu od svega nekoliko eura. Gitara, koja je u glazbenim dućanima inače izrazito skupa, na autopiji može se kupiti za iznos od 50 eura. Jedan prodavač čak prodaje dioptrijske naočale i tlakomjere, i to za svega šest ili sedam eura.

Ipak, situacija je s voćem i povrćem ponešto drugačija. Naime, njihove su cijene bliskije onima na osječkoj Glavnoj tržnici, što ponovno ovisi i o ostalim troškovima poput goriva te zakupa štandova.

FOTO: Mirela Belaj/SiB.hr

”To je sve katastrofa. Mirovine su male, ljudi bi jeli, a mi smo jednostavno nemoćni protiv prirode. I poplava, i vjetar, i radnici… Jedan je sat pet eura, a nitko ne može raditi deset sati. I kada se to sve zbroji, kažu, cijena je visoka, a što da mi radimo? I gorivo je otišlo gore, pa nama OPG-ovcima ostane jako malo toga”, navodi jedan prodavač za SiB.hr.

Primjerice, kilogram graha na autopiji tako košta šest eura, kao što je to slučaj i na Glavnoj tržnici. S druge strane, kilogram rajčice na autopiji platit ćete 80 centi, kilogram breskvi 2,50 eura, kilogram grožđa, šljiva i paprike dva eura, kilogram češnjaka četiri eura te kilogram limuna i krastavaca oko 1,50 eura. Komad kukuruza na autopiji košta 50 centi, dok ćete ga na osječkoj Glavnoj tržnici platiti od 30 do 80 centi. Za kilogram luka i krumpira na autopiji izdvojit ćete jedan euro, a na Glavnoj je tržnici krumpir sve do nedavno bio za 50 centi skuplji. Kilogram domaće kobasice i slanine platit ćete 13 eura.

>> Nova inflacija na osječkoj tržnici: Grah skuplji od mesa, a kilogram krumpira 1,5 eura

Prodavači kažu kako ne postoje artikli koji se najviše ili najmanje prodaju, nego sve ovisi o trenutku jer na
autopiji svake se nedjelje može pronaći nešto novo i inovativno. Budući da je većina prodavača na navedenoj
tržnici prisutna po čak i nekoliko desetljeća, uviđaju kako je autopija s vremenom postala ne samo sinonim prodaje i kupovine robe, nego i mjesto na kojemu se ljudi susreću, razmjenjuju iskustva i dijele strast prema različitim stvarima.

Tako je na tom mjestu neizostavno prisutna i bogata ugostiteljska ponuda, pa posjetitelji imaju priliku uživati u janjetini, ćevapima, pljeskavicama, kobasicama i hot dogovima. Ipak, tradicionalno je jelo na koje se najviše čeka u redu langošica koja se prodaje po cijeni malo višoj od jednog eura. Ako pak želite sjesti i popiti sok ili pivo, i to možete, no za to ćete trebati izdvojiti oko dva eura, što je prosječna cijena i u ostalim osječkim kafićima.

FOTO: Mirela Belaj/SiB.hr

”Nekada je Korzo bio kao što je danas autopija. Nisi vidio djevojke ako nisi prošetao Korzom”, smije se jedan posjetitelj.

U konačnici, autopija postala je, kako nam je rekla jedna druga prodavačica, ”srce Osijeka” te mjesto gdje se susreću tradicija i suvremeni način života budući da ju posjećuje i sve više mladih ljudi. Raznolikost i autentičnost toga mjesta ne kriju se samo u ponudi njegovih proizvoda, nego upravo i u zainteresiranim posjetiteljima koji redovno posjećuju autopiju i stvaraju zajedničke uspomene. Kroz razmjenu priča, iskustava te okusa i mirisa domaćih proizvoda, obilazak autopije sve više postaje veliko društveno događanje koje svake nedjelje osvježava dušu Osijeka.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari