rtl direkt

”U mnogim smo trgovinama naišli na više cijene od onih zamrznutih”

Apidech Ninkhlai/123rf.com

Nestašica i povlačenja najskupljeg papira s polica neće biti, no to nije jedini način da se proizvođači snađu i preveslaju kupce

“U mnogim smo trgovinama naišli na više cijene od onih
zamrznutih. Dio trgovaca tumači da je dovoljno ponuditi samo
jednu vrstu, primjerice mliječne čokolade, po zamrznutoj cijeni.
Ali ne, cijena vrijedi za sve milječne čokolade koje nudite. E
sad, hoće li s polica nestati čokolade od 80 do 100 grama a
ostati samo s onom manjom ili većom gramažom. Isti su problemi i
za ostale proizvode jer su zamrznute cijene vezane uz gramažu,
odnosno pakiranje. Ograničena je cijena i wc papira, ali samo
pakiranja od 10 rola. Pa kreće li zaobilaženje pravila?”, upitala
se Damira Gregoret u RTL-ovom Direktu.

Po cijeni od 4.99, 5.29 pa čak i 5.44 eura, sve su to bile cijene
najluksuznijih troslojnih papira, javlja RTL Direkt. No, premijer Andrej
Plenković
časti pa je od jučer maksimalna cijena 2.99
eura.

“Ne očekujemo da će to imati neki veći utjecaj na našu
proizvodnju. Uostalom, u kriznim situacijama znali smo reagirati
i uvijek se postaviti da naši kupci uvijek imaju robe”, kaže
Jessica Panjkrc iz tvornice toaletnog
papira.

Nestašica i povlačenja najskupljeg papira s polica neće biti, no
to nije jedini način da se proizvođači snađu i preveslaju kupce.
U standardnom pakiranju 10 je rola pa kupci strahuju da će se
proizvođači sada prilagoditi, iz pakiranja izvaditi dvije role i
tako izigrati Vladinu mjeru.

“Naš trenutni asortiman apsolutno zadovoljava potrebe tržišta,
tako da smanjenja nema u plan. Ljudi se ne moraju brinuti”,
govori Leila Korabi Dondur, menadžerica u
jednoj tvornici toaletnog papira.

>> Standardna čokolada prije 10 godina bila je 100 grama, a danas 75. Evo kako nas varaju na gramaži

Od 30 proizvoda koje je zamrznula Vlada, cijene premium WC
papira, tjestenine, čokolade i riže pale su za 50 posto. Pitanje
je isplati li se prodavati skupe proizvode po nižim cijenama.
Nitko ne isključuje da će neki nestati s polica.

No, prvi dan novog “jeftinijeg” života nije prošao bez poteškoća.
Nekim trgovcima markice za niže cijene nisu dostavljene, drugi
nisu stigli promijeniti baš sve cijene zbog velikog obujma posla.

“Prošao sam sve i cijene su ostale na istom nivou kao što su i
bile, a ovo što oni nama prodaju foru – to neka si okače mačku za
rep”, kaže Nenad Stanić iz Zagreba.

“Vidio sam da je riža jeftinija, neko povrće, higijenske
potrepštine. To je svakako pohvalno!”, rekao je Antun
Galovac.

U Državnom inspektoratu pozivaju kupce da prijave sve uočene
nepravilnosti. U Udruzi za zaštitu potrošača upozoravaju da
oznake nisu dovoljno velike pa zbunjuju starije kupce. Problem je
i to što se snižava cijena specifičnih vrste proizvoda što će
opet neke dovesti u zabludu.

I Francuska muku muči s visokim cijenama i “šrinkflacijom” pa je
država natjerala trgovce da označe svaki proizvod kojem se
smanjila gramaža i tako defacto povećala cijena.

Stefan Bompais, direktor komunikacija jednog
francuskog trgovačkog lanca, dao je primjer smanjivanja: “Jedan
ledeni čaj pod utjecajem je inflacije smanjenja, odnosno
šrinkflacija. Boca je smanjena s 1,5 litara na 1,25 litara, a u
isto je vrijeme njegova cijena porasla za 40 posto.”

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari