Nakon nastave u školi će se pisati zadaće, ponavljati i dodatno objašnjavati gradivo. Tako bi se u cjelodnevnoj školi potreba za privatnim instrukcijama trebala svesti na minimum
Odlaze li instrukcije u povijest? Ministar obrazovanja poručuje –
u cjelodnevnoj školi za njima neće biti potrebe, piše Danas.hr.
Sada privatne instrukcije koristi gotovo 40 posto učenika osmih
razreda.
Nakon nastave u školi će se pisati zadaće, ponavljati i dodatno
objašnjavati gradivo. Tako bi se u cjelodnevnoj školi potreba za
privatnim instrukcijama trebala svesti na minimum.
“Ne znam hoće li instrukcije ikada biti iskorijenjene ali ako se
dobro organizira rad mislim da će biti više vremena za dodatni i
dopunski rad s učenicama pa će možda biti manje potrebe za
instrukcijama”, rekao je Krešimir Supanc,
ravnatelj OŠ Jure Kaštelana u Zagrebu.
Matematika, prirodoslovni predmeti, ali i strani jezici –
privatne instrukcije koristi gotovo 40% učenika osmih razreda.
“Da bi se smanjile instrukcije djeci je potrebno osigurati
podršku unutar školskog sustava. Da škola buda ta koja reagira na
posebne potrebe djece, da nastava bude prilagođena i da odgovara
različitim učenicima i da se pomogne djeci koja ne mogu ostvariti
zahtjeve koja redovna nastava ima”, rekla je Zrinka
Ristić Dedić iz Instituta za društvena istraživanja u
Zagrebu.
Dopunska nastava koja u školama postoji, čini se, nije dovoljna.
“Ima situacija kada učenici ne obavijeste roditelje da je
organizirana dopunska nastava, pa se roditelji iznenade kad dođu
u školu zbog loših rezultata. Ili ih učenici izbjegavaju, ne žele
doći”, ističe Supanc.
U cjelodnevnoj školi potrebe za privatnim instrukcijama neće
biti. Sve će se odrađivati tijekom obveznog boravak u školi –
poručuje ministar.
“Širina tog dijela obuhvata rada s učenicima može biti u grupama,
može biti pojedinačno, mogu učitelji ponavljati određene lekcije
za koje misle da djeca nisu dobro usvojila. Nakon toga djeca idu
kući nemaju domaću zadaću i nemaju potrebe za dodatnim
instrukcijama”, rekao je Radovan Fuchs, ministar
znanosti i obrazovanja.
Na taj način sva djeca će imati jednake uvjete, a hoće li
roditelji djecu ipak slati na privatne instrukcije, odluka je,
kaže, na njima.
“Danas roditelji i djeca idu lakšim putem, instrukcije uzimaju za
nerad i to sve skuplje plaćaju. Nisam za instrukcije”, rekla je
Ivona Bašić.
“Sve bi trebali naučiti u školi, učitelji bi trebali biti ti koji
mogu to znanje prenijeti djeci”, izjavila je Ivana
Horvat.
Projekt cjelodnevne škole kreće na jesen u 50 škola. Koliko će se
smanjiti privatne instrukcije, pokazat će rezultati ovog
eksperimenta.