Ako korisnik vozi električni romobil po nogostupu, u tom bi slučaju morao ići brzinom pješaka - najviše 5 kilometara na sat
Nakon više od dvije godine korištenja na hrvatskim cestama,
električni romobili konačno će biti ozakonjeni. Ministarstvo
unutarnjih poslova u javnu je raspravu uputilo izmjene i dopune
Zakona o sigurnosti prometa na cestama kojim se u Hrvatskoj
vozilo bez sjedećeg mjesta definira kao “osobno prijevozno
sredstvo”, a čiji radni obujam nije veći od 25 cm³ ili čija
trajna snaga elektromotora nije jača od 0,25 kW i koja na ravnoj
cesti ne može razviti brzinu veću od 25 km/h, piše Jutarnji list.
Vožnja nogostupom samo brzinom pješaka
Međutim, na ulicama i na cestama sve je više električnih romobila
koji razvijaju brzinu i do 70 kilometara na sat. Ako prođe
zakonski prijedlog MUP-a, svi će takvi električni romobili morati
biti homologirani i registrirani da bi mogli sudjelovati u
prometu na cestama, a ista je stvar i s električnim biciklima. U
MUP-u smatraju kako će ova odredba dovesti do pada prodaje vozila
sa sjedećim mjestom, a građani koji već imaju takve el. romobile
imat će povećanje troškova. Uz to, mikro i mali poduzetnici koji
se bave iznajmljivanjem električnih romobila sa sjedećim mjestom
neće se moći baviti djelatnošću ako ta vozila ne registriraju,
piše Jutarnji list.
Prema prijedlogu MUP-a, električne romobile mogle bi voziti samo
osobe starije od 14 godina, a korisnik bi ga mogao voziti po
biciklističkoj stazi ili traci. Ako toga nema, mogao bi ga
koristiti po nogostupu, ali u tom slučaju bi morao ići brzinom
pješaka – najviše 5 kilometara na sat.
MUP predlaže i veće kazne za prebrzu vožnju
Razlika između bicikla i električnog romobila upravo je u tome da
se biciklist, kada nema biciklističke staze, mora spustiti na
kolnik, a korisnik električnog romobila mora ići na nogostup.
Kazna za nepridržavanje te odredbe bila bi 500 kuna. Također,
prema predloženom zakonu korisnik električnog romobila noću bi
morao koristi reflektirajući prsluk, a mlađi od 16 godina morat
će nositi zaštitnu kacigu.
Uz odredbe koje se odnose na elektirčne romobile, u izmjenama i
dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama MUP predlaže
povećanje iznosa kazne za vožnju brzinom neprilagođenom uvjetima
na cesti sa sadašnjih 500 kuna na 1000 kuna. Izmjenom zakona
radnici “pauka” moći će ukloniti automobil koji je parkiran na
mjestu za punjenje električnih automobila.
Prema ovom prijedlogu vozači koji u automobilu razgovaraju na
mobitel uz pomoć slušalica iste neće smjeti imati u oba uha već
samo u jednom. Policija namjerava stati i na kraj vlasnicima
stranih vozačkih dozvola koji divljaju po hrvatskim cestama.
Predlaže se ozakonjenje primjene zaštitne mjere zabrane
korištenja strane vozačke dozvole u trajanju od mjesec dana do
dvije godine.