Raspisivanje natječaja i početak radova na produžetku promenade očekuje se u 2025. godini
Jedna od najdužih šetnica u Europi, ona koja spaja Donji i Gornji
grad u Osijeku pri samoj je finalizaciji. Podsjetimo, krajem
ožujka dogradonačelnik Dragan Vulin istaknuo je
da je završeno projektiranje i ishođenje dozvole za nastavak
radova na promenadi, odnosno šetnici prema zapadu, pa smo upitali
Hrvatske Vode za više informacija o samome projektu te detaljima
oko samoga sadržaja.
Hortikultura, pješačke i biciklističke staze…
“Temeljem idejnog projekta možemo reći da je zahvat podijeljen na
tri dionice – Dionica Neptun, Dionica Stadion te Nasip Višnjevac.
Dionica Neptun obuhvaća prostor od završetka postojeće
obaloutvrde do postojeće rampe za spust čamaca. Na toj je dionici
predviđena gradnja obaloutvrde gradskoga tipa do razine srednje
grede s pješačkom i biciklističkom stazom, žardinjerama i urbanom
opremom, kao na potezu između ZOO vrta i pješačkog mosta”, stoji
u odgovoru Hrvatskih voda, kao i to da bi između obalutvrde i
postojećeg nasipa ostao zeleni pojas u širini od oko 27 metara,
kojeg se kroz zasebni projekt planira hortikulturno urediti i
obogatiti različitim sadržajima poput terena za sportsku
rekreaciju, dječja igrališta i sl.
Nadalje, Dionica Stadion obuhvaća prostor od postojeće rampe za
spust čamaca do vodozahvata “Pampas” kraj hipodroma. Uzvodno od
postojeće rampe za čamce, kažu u Hrvatskim Vodama, ne planira se
izgradnja klasične obaloutvrde, već uređenje prostora između
nasipa i rijeke drave poput platoa koji se kaskadno spušta prema
rijeci Dravi. Također, planirane su i pješačke te biciklističke
staze, zeleni pojas, žardinjere i urbana oprema poput klupa za
sjedenje, javne rasvjete i koševa za otpatke.
Trud i energija se isplatili
“Nasip Višnjevac dionica je od vodozahvata do završetka trase u
Višnjevcu gdje se planira oblikovanje i uređenje postojećeg
nasipa u duljini od oko 2400 metara”, ističu u Hrvatskim Vodama,
kao i to da se planira ublažavanje i zatravljenje pokosa nasipa i
proširenje postojeće krune na kojoj bi bile smještene pješačka i
biciklistička staza. Također, tu je i zeleni pojas u širini od
2,4 metra, klupe, žardinjere, javna rasvjeta te koševi za
otpatke, a sa zaobalne strane nasipa za potrebe održavanja
predviđena je servisna cesta”, naglašava se u odgovoru Hrvatskih
Voda.
Iako su Hrvatske vode poprilično suzdržane u svom odgovoru i više
ne spominju dodatne sadržaje koji su se ranije spominjali poput sanjkališta i vodenog
trga, napominju kako je projekt u plan za 2025.
godinu kada se i predviđa ishođenje građevinske dozvole,
raspisivanje natječaja za izvođenje i početak izvođenja radova.
Podsjetimo, dogradonačelnik Vulin ranije je naglasio da je
projekt uloženo puno energije, truda, ali i lobiranja unatoč,
kako je rekao, opstruiranja projekta zbog staništa plavog
leptira. Umjesto olupina, Osijek će tako sada dobiti jedinstvenu šetnicu
što je, slikovito rečeno, stoljetni san stanovnika grada na
Dravi. Prema istraživanjima, tek London ima dužu
šetnicu od osječke koja će konačno na taj način spojiti Donji i
Gornji grad na obali rijeke Drave.