pokrenuli i peticiju

Roditelji osječke škole protiv cjelodnevne nastave: “Djeci i roditeljima se nameću izbori i oduzimaju prava”

Duško Jaramaz/PIXSELL

Roditelji su iskazali čitam niz primjedbi na predloženi program

Nezadovoljni roditelji OŠ “Antun Mihanović” u Osijeku uputili su
danas dopis protiv uvođenja Eksperimentalnog programa cjelodnevne
nastave.

Kako kažu u svom dopisu, na ovakav način pokušava im se nametnuti
izbor pa su pokrenuli i peticiju među roditeljima i tako žele
spriječiti da njihova škola bude dio programa. Njihov dopis
prenosimo u cijelosti:

“Potaknuti najavom uvođenja cjelodnevne nastave u Republici
Hrvatskoj, mi roditelji i naša djeca, ovim putem želimo iskazati
svoje jasno neslaganje.

Naš glas nije ZA MOJE DIJETE nego je ZA NAŠU DJECU i naše
odabire
!

Za to postoji niz opravdanih razloga od kojih ćemo na neke ovdje
pokušati ukazati.

Na prvome mjestu želimo iskazati svoje nezadovoljstvo općim
konceptom zadržavanja djece u školama do 17 sati na štetu
djetinjstva, igre, sporta, glazbenih škola, vremena provedenog s
prijateljima, svojom braćom i sestrama, izviđačima, planinarima,
učenjima u svojim prilagođenim sobama, čitanjima knjiga, maženju
sa svojim roditeljima i svim dosadašnjim sadržajima i
aktivnostima. Sve navedeno, oslanjajući se na kućni odgoj i
školsko obrazovanje, oblikuje i izgrađuje našu djecu u kvalitetne
članove društva. Na ovaj način ćemo izgubiti generacije divnih
glazbenika po kojima smo prepoznatljivi, a koji pohađaju glazbene
škole, sportaša koji marljivo i predano treniraju po 5-6 puta
tjedno i svojim sportskim uspjesima doprinose promicanju Hrvatske
u svijetu, kao i svih ostalih koji stvaraju i promiču opće
kulturne vrijednosti.

>> Stiže cjelodnevna škola: Ravnatelji, nastavnici i sindikati na nogama, a učenici sretni jer nema zadaće

Nismo pronašli odgovor što je sa djecom koja imaju
asistente u nastavi
. Toj skupini djece je vrijeme
poslije škole esencijalno bitno kako bi mogla zadržati korak sa
vršnjacima.

Važno je naglasiti da smanjenjem satnice informatičkog
obrazovanja u današnje vrijeme uskraćujemo mogućnosti stjecanja
znanja u vodećim tehnologijama i stavljamo našu djecu u podređen
položaj te im uskraćujemo mogućnosti da idu u korak sa suvremenim
djelatnostima.

Kao drugu skupinu problema želimo naglasiti kako
postojanje sličnih modela na zapadu podrazumijeva
kompletnu infrastrukturu te stručnu popunjenost
više
prosvjetnih djelatnika od jedne učiteljice ili profesora koja
cijeli dan uz edukaciju treba zadržati koncentraciju i animirati
cijeli razred. Nažalost, u velikom broju škola Republike Hrvatske
još uvijek nedostaje veliki broj stručnih suradnika (psihologa,
defektologa i logopeda), a veliki broj njih radi na nepuno radno
vrijeme. Jeste li promislili i pripremili podršku za mentalno
zdravlje svih koji cjelodnevno borave u školi?

U tim zapadnim školama postoje restorani sa izborom 7
različitih obroka
, prostorije za odmor i
rekreaciju, bazeni, dodatni sadržaji prilagođeni afinitetima
djece
, sjedi se na ergonomski udobnim stolicama
nerijetko prilagođenim visini djece, u nastavi je organiziran
smjenski rad prosvjetnih djelatnika kako bi se zadržala
kvaliteta, mentalna i energetska svježina svih sudionika u
cjelodnevnoj nastavi.

Naše škole još uvijek nemaju adekvatne dječje školske
restorane
sa širokom ponudom hrane. Naša djeca ne mogu
mirno sjediti i objedovati nego, na žalost objeduju stojeći u
prilagođenim prostorima, često hodnicima, a rijetko uređenim i
prilagođenim blagovaonama. Do sada su djeca kratko mogla i
trpjeti  glad do kućnog objeda, ukoliko im taj jedini
školski obrok iz nekog razloga nije odgovarao.  Svesti
ponudu na HOĆEŠ ili NEĆEŠ nije ponuda kada su djeca u pitanju. Iz
iskustva znamo da će eventualne promjene biti vrlo spore i skupe
i ići na teret roditelja.

U našim školama djeca i dalje sjede na niskim drvenim
neudobnim stolcim
a u klupama koje im žuljaju koljena po
8 punih sati uz ideju da upijaju i implementiraju nova znanja te
za to svi skupa budu adekvatno testirani i ocjenjeni. Mi
roditelji, koji sjedimo u njima jedan predugi sat roditeljskih
sastanaka, ne možemo ostati imuni na misao koliko je visoke
djece, pa čak i dvometraša, u osnovnim školama kojima nije
ponuđeno nešto adekvatnije.

Učiteljska i profesorska zvanja su odgojno-obrazovnog karaktera i
podrazumijevaju empatiju i ljubav prema djeci kao najranjivijoj
skupini društva te se ubrajaju u visokoobrazovna zanimanja koja
nose ljudi prepoznatljivi po otvorenošću i novim idejama. Ako je
vjerovati tim ljudima, a tako smo do sada osjećali, od kud tolike
njihove pobune i peticije protiv ovog pilot projekta u kojem im
se čak nude bolja prava i plaće. Učitelji iz produženog boravka
vrlo jasno izražavaju svoju zabrinutost za svoju ulogu i
egzistenciju. Naš odgovor je da su prosvjetni djelatnici vrlo
savjesni i svjesni što ova promjena znači za njih i našu djecu.
Svjesni su da će kvaliteta nastave, koju treba svakodnevno
pripremati,  8 sati predavati te nakon toga još valorizirati
biti na štetu i njima i onima radi kojih su tu.

Važna socijalna skupina društva koja je također izravno pogođena
najavljenom promjenom su naše bake i djedovi
čija će uloga i povezanost sa svojim unucima rezultirati
otuđenošću te kasnijoj smanjenoj socijalnoj skrbi za njih.

Cjelodnevna nastava je korak do Internatskog oblika odgoja i
obrazovanja, koje ima nebrojeno mana i prednosti ali je
uvjetovano ODABIROM roditelja za svoje dijete.

Cjelodnevna nastava u ustanovama OBAVEZNOG osnovnog školstva, od
strane Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske ima
značajan utjecaj na djecu i roditelje i svakako je trebao
sadržavati komponentu ODABIRA
. Trebao je biti proveden
uz prethodne kadrovske i infrastrukturne pripreme u konkretnoj
školskoj ustanovi te se postupno uvoditi za nove generacije u
transparentno naglašen program kako bi se od početka formirali
razredi istih interesa.

>> Nema domaćih zadaća, pet novih predmeta, rekreacijska pauza, ali i manje informatike

Ovakva iznenadna promjena, bez prethodnog višegodišnjeg
upoznavanja sa planom i programom svake pojedinačne škole, uz
izdašne financijske poticaje istim tim školama i njihovim
ravnateljima je nametanje volje na štetu djece i roditelja i
rezultirati će općim rasipanjima razreda i djece po drugim
školskim ustanovama koje će zadržati dosadašnji model školstva.

Živimo u vremenu koje propagira prava na razne izbore, političke,
vjerske, spolne,  jedino se djeci i roditeljima nameću
izbori i oduzimaju prava na svoja djetinjstva i roditeljstva”,
navode nezadovoljni roditelji koji su svoje primjedbe uputili i
putem e savjetovanja na predloženi program.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari