primjer iz škole u stubičkim

Stiže cjelodnevna škola: Ravnatelji, nastavnici i sindikati na nogama, a učenici sretni jer nema zadaće

Dino Stanin/PIXSELL

Plan je da od jeseni projekt probno počne u 50 škola, a RTL posjetio je onu koja cjelodnevnu nastavu provodi već tri godine

RTL-ovi novinari posjetili su osnovnu školu u Stubičkim Toplicama
koja provodi cjelodnevnu nastavu već tri godine. Nastavnici su
zadovoljni rezultatima, no brine ih jesen, pa od resornog
ministra Fuchsa traže odgovore.

Zbog cjelodnevne škole na nogama su ravnatelji, nastavnici i
sindikati. Pljušte kritike i traže se odgovori. Plan je da od
jeseni projekt probno počne u 50 škola, a RTL posjetio je onu
koja cjelodnevnu nastavu provodi već tri godine. Po čemu se
razlikuje od plana resornog ministra Fuchsa?

Imaju dvije učiteljice, u školi su od 8 do 16 sati. A njih 14-ero
pohađa cjelodnevnu nastavu.

“Kada dođemo u školu, imamo tjelovježbu pa sat pa idemo na
doručak, onda opet sat, malo učimo i igramo se”, kaže
Mateo Ercegovac, učenik OŠ Vladimir Bosnar u
Stubičkim Toplicama.

“Nemamo zadaće doma, pišemo ih u školi, ne radimo puno, imamo
dobre odmore i puno smo aktivni”, rekao je Matija Gašpar
Miloš
, njegov školski kolega.

Udžbenike i bilježnice od ponedjeljka do petka ostavljaju u
svojim ormarićima. U školi imaju tri obroka.

Organizirano im je slobodno vrijeme, osim što ponavljaju gradivo
i pišu zadaće, imaju kutak za čitanje i odmor. Izrađuju vlastite
društvene igre i ukrase, uzgajaju biljke, bave se sportom. Imaju
šest izvannastavnih aktivnosti.

“Najdraža mi je s Petrom Panom po svijetu, učimo o državama,
njihove himne, znamenitosti, o kontinentima i gdje se države
nalaze”, rekla je učenica Iva Miklaušić.

>> Nema domaćih zadaća, pet novih predmeta, rekreacijska pauza, ali i manje informatike

Njihova cjelodnevna škola razlikuje se od one koju uvodi
ministarstvo. Osim što imaju dvije učiteljice, redovna nastava,
učenje i pisanje zadaća kao i izvannastavne aktivnosti, nisu
vremenski odvojene već se isprepliću.

“Svaka učiteljica ima tri nastavna predmeta i organizirano
slobodno vrijeme. Tako da učenici i ujutro i popodne imaju i
nastavu i organizirane aktivnosti. Ne mogu zamisliti da ovo što
mi radimo, radi samo jedna učiteljica. To zahtjeva pripremu, koja
je poprilična i oduzima jako puno vremena”, rekla je učiteljica
Lea Španiček OŠ Vladimir Bosnar u Stubičkim
Toplicama.

Cjelodnevnu nastavu u toj školi uveli su prije tri godine i to
samo za jedan razred. Rezultatima su zadovoljni, ali nemaju
uvjete da od jeseni budu jedna od 50 eksperimentalnih
cjelodnevnih škola.

“Radimo u dvije smjene, nemamo dovoljan broj učionica. Da imamo
prostor, ja bih u to krenula. Nadam se da će ministarstvo i
ravnateljima i učiteljima objasniti detaljnije te da ćemo sve
informacije dobiti na vrijeme”, požalila se Brigitte
Gmaz
, ravnateljica OŠ Vladimir Bosnar.

Neodgovorenih pitanja, kao i kritika na program cjelodnevne škole
ima mnogo. Javni poziv za prijavu je otvoren i traje mjesec dana,
prenosi
Danas.hr
.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari