Studenti treće godine Ekonomskog fakulteta u Osijeku, smjer Poduzetništvo u petak su u okviru kolegija Uvod u prodanje vještine prezentirali svoj projekt “Kupac je uvijek u pravu” u sklopu kojeg su pratili, ocjenjivali i komentirali razinu usluga na prodajnim mjestima u gradu.
Studenti su u svojim izviješćima naglašavali da su uglavnom ulazili u uredne, lijepe i ugodne prodajne prostore, ali da su se osjećali kao “duhovi” jer ih prodavači nisu zamjećivali. Također su naglasili nedostatak prodajnog osoblja, njihovu nezainteresiranost i nestručnost. Zanimljivo je da studenti nisu uvijek u skupljim trgovinama naišli na bolju uslugu. Zaključili su da dobar brand ne jamči dobru prodaju, da najbolje plaćeni prodavači ne pružaju uvijek najkvalitetniju uslugu, a najbolje ocijenjene prodavaonice su one koje ulažu u dodatno osposobljavanje prodavača.
Slično kao prošle godine, najbolje ocijenjene prodavaonice bile su Muller (drogerije), Zara (odjeća za mlade), Elipso (kućanski aparati), Shoebox (cipele) i urarska radnja Živković.
Zaključak projekta i okruglog stola “Kupac je uvijek u pravu” je da su ličnost, ponašanje i kompetencije prodavača ono što čini razliku među prodajnim mjestima. Novac, odnosno veća plaća nije kod prodavača glavni motivator za pružanje dobre usluge. Kao najvažniji zaključak nameće se opažanje da u svim trgovinama koje su studenti posjetili ima još puno prostora za napredak. Prezentacija rezultata istraživanja u ovom projektu poslužila je kao poticaj za raspravu tijekom okruglog stola na kojemu su se studentima i profesorici dr.sc. Ljerki Sedlan Kőnig pridružili gosti: gospodin Leon Togonal, poslovođa Levi’s shopa i gospodin Saša Martinović direktor operative Surfer-a, fast food lanca, obojica iz Osijeka.
Preporuke studenata i gostiju su da prodavačima treba omogućiti dodatno usavršavanje iz prodajnih vještina te da voditelji prodavaonica i menadžment trebaju osmisliti načine za dodatnu motivaciju prodavača.
Gosti su naglasili da nije najveći problem to što mladi ljudi ne posjeduju kompetencije koji su im potrebne na radnom mjestu nego to što ne pokazuju želju i spremnost usvajati nove vještine, načine rada i razmišljanja.
Studenti su komentirali da su tijekom rada na projektu imali osjećaj da rade nešto korisno, važno i primjenjivo. Ovaj projekt im je omogućio provjeriti naučeno, izoštriti percepciju događaja na prodajnom mjestu i shvatiti važnost dobre komunikacije između prodavača i kupaca. Studenti ne samo da su sjajno obavili postavljeni zadatak, nego potaknuli zanimljivu raspravu i ponudili moguća rješenja problema.
Za kraj smo ostavili izreku kojom se poslužio jedan od gostiju Okruglog stola: “Učini što možeš, na mjestu na kojem jesi, s onim što imaš.”
Nadamo se da će upravo ovi studenti sa znanjem i vještinama koje posjeduju u svom okruženju znati prepoznati prilike i unijeti promjene. U tome im od srca želimo puno uspjeha i malo sreće.
Tekst: SiB.hr