Poduzetnici u SiB

Slaven Pavlović: Kreativni cvjećar koji osvaja srca klijenata i poklanja bukete slavnima

Cvjećarnica Florista

Slaven Pavlović inovativni je poduzetnik koji se ističe svojim maštovitim pristupom cvjećarstvu proširenim čak i na međunarodnu razinu

U serijalu ”Poduzetnici u Slavoniji i Baranji” svake druge nedjelje donosimo priču o lokalnim pojedincima koji dokazuju to kako Slavonija i Baranja, unatoč brojnim mišljenjima i predrasudama, postaju plodno tlo za razvoj brojnih poduzetničkih inovacija.

Ove je nedjelje u pitanju 31-godišnji Osječanin Slaven Pavlović, vlasnik Cvjećarnice Floriste u osječkoj Retfali. Iako je po struci konobar, već se desetak godina bavi cvjećarstvom te je, radeći u cvjećarnici u okolici Osijeka, stekao iskustvo kako bi u siječnju 2020. mogao otvoriti takav vlastiti objekt.

Dakako, u početku je nailazio na nerazumijevanje okoline budući da je većinu vremena provodio u cvjećarnici, radeći bez slobodnih dana, godišnjih odmora i bolovanja. Danas shvaća kako mu se to itekako isplatilo budući da su, primjerice, njegovi XXL buketi traženi ne samo u gradu na Dravi, nego čak i šire.

”Otvorio sam cvjećarnicu taman pred razdoblje početka pandemije koronavirusa, radio dva mjeseca i potom ju zatvorio. Međutim, ubrzo nakon toga, zahvaljujući svojemu predanomu radu, cvjetnim torbicama po kojima sam postao prepoznatljiv i svakodnevnoj prisutnosti na društvenim mrežama, moje su aranžmane krenuli naručivati čak i ljudi iz Australije. Radimo, primjerice, i dekoracije za vjenčanja, a za sljedeće takvo još ne znamo hoće li se organizirati u Hrvatskoj ili u Albaniji”, ističe Slaven za SiB.hr.

Prvi je hrvatski cvjećar s Youtube kanalom, a bukete poklanja poznatim glazbenicima

Uz XXL aranžmane, drži kako ga od drugih cvjećara ponajviše razlikuje opušteni pristup koji njeguje kako s objema djelatnicama, tako i s klijentima kojih najviše ima u dobi od 25 do 45 godina. U znak zahvale, veliki cvjetni buket ima običaj pokloniti i svakome glazbeniku koji dođe nastupati u Osijek, neovisno o tome odakle je.

”Smatram kako je za vođenje ovakvoga tipa poslovanja važno graditi prijateljske odnose. To nije nepoštovanje, već jednostavno čini da se zaposlenici, a potom i mušterije osjećaju ugodnije. Osim toga, na društvenim mrežama postavljam videozapise o svemu sa čime se susrećemo u poslu, počevši od primanja narudžbi, pa sve do slaganja aranžmana. To je, u konačnici, još jedna metoda približavanja publici i novim potencijalnim klijentima, a posebice stoga što nitko to još u Hrvatskoj na takav način ne čini”, navodi cvjećar kojega u kreiranju buketa inspiriraju ideje Korejaca.

Slaven Pavlović i Marija Šerifović; IZVOR: Cvjećarnica Florista

Naravno, ima tu i mnogo zanimljivih situacija i anegdota s mušterijama. Tako se posebno prisjeća one u kojoj je otac kćeri za njezin rođendan, uz aranžman, od Slavena naručio i prase. Međutim, cvjećar nije ni slutio to kako će još jednu pečenku od njega dobiti i on kao poklon.

”Volim vidjeti zadovoljstvo klijenta i izraz lica osobe kojoj sam napravio buket, što je najizraženije onda kada im ga dostavimo na kućnu adresu. Dakako, i naš posao ima određene mane, pa bude i onih koji ne budu zadovoljni aranžmanom, iako nam ni nisu iskazali jasnu želju o tome kako bi trebao izgledati i koje bi sve cvijeće trebao sadržavati. Primjerice, mušterija naruči buket, ali po njega dođe netko drugi, a ona nam tek za nekoliko dana javi da ga nismo izradili onako kako je zamislila. Tada je, nažalost, već kasno za popravke, ali nisu neizvedivi ako nam se na njih ukaže odmah”, pojašnjava Slaven.

”Nisam ništa očekivao, već sam radio i tada su došli rezultati”

Kao muškarac u cvjećarstvu, susretao se i s određenim predrasudama, i to ponajprije od žena, što ga posebno iznenađuje. Znalo mu se, kaže, dogoditi da mu mušterije dođu sa stavom ‘što će ovaj mali ili muško napraviti s cvijećem’. Ipak, uglavnom ih pusti da tako misle, pa kada im izradi aranžman, oduševe se i postanu njegovi stalni klijenti.

Cvjećarnica Florista

U budućnosti, stoga, planira otvoriti još jednu cvjećarnicu, i to izvan Hrvatske. Također, do kraja bi godine volio i proširiti poslovanje u vidu organizacije događanja vezanih uz vjenčanja, ali detalje o tome još uvijek čuva za sebe. Svakome tko bi volio otvoriti vlastitu cvjećarnicu poručuje kako bi se trebao odvažiti na taj korak, no bez previše očekivanja.

”Svatko se rodio za nešto i ne može bilo tko biti poduzetnik, a posebice ne netko kome bolje ide rad od osam sati dnevno i to je normalno. Kod mene je, primjerice, presudilo to što ne volim autoritet i rečenicu ‘moraš’. U svakome slučaju, ostalima bih savjetovao da se, ako ih zanima cvjećarstvo, upuste u nešto svoje, ali da ne očekuju mnogo. Nisam ni ja, već sam otvorio objekt i krenuo raditi. Ako se nečemu nadate, možete se samo razočarati, a ako to nije slučaj, rezultati vas samo mogu razveseliti”, zaključuje cvjećar koji je prošloga Valentinova prodao najviše crvenih ruža, što očekuje i ove godine.

Cvjećarnica Florista

Serijal ”Poduzetnici u Slavoniji i Baranji” otkriva inspirativne priče ljudi koji svojim radom, vizijom i inovacijama doprinose razvoju poduzetništva na našim prostorima. Slaven Pavlović inovativni je poduzetnik koji se ističe svojim maštovitim pristupom cvjećarstvu proširenim čak i na međunarodnu razinu, i to sve uz iznimnu predanost, radnu etiku i korištenje društvenih mreža u izgradnji brenda.

Za dva tjedna nastavljamo predstavljati pojedince čije priče svjedoče o napretku i prosperitetu Slavonije i Baranje u poduzetničkom svijetu. Ako i vi znate za neku poduzetničku priču ili ste sami poduzetnik/ca u Slavoniji i Baranji, javite nam se na e-mail adresu: mirela.belaj@sib.hr.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest