gost rtl-direkta

Butković otkrio da Vlada razmišlja o uvođenju jedinstvene i jeftine karte za javni prijevoz

Patrik Macek/PIXSELL

U Njemačkoj su, govori, uveli devet eura na jedinstvenu kartu, a otkriva i da mi o tome razmišljamo

Novi potpredsjednik hrvatske Vlade zadužen za gospodarstvo,
Oleg Butković gostovao je u RTL Direktu.

Upitan je zna li on nešto što mi ne znamo pa tvrdi kako možemo
mirno spavati i ne trebamo zbog energenata brinuti na jesen.

Govori kako situacija u Hrvatskoj nije dramatična, stabilna,
dobra je turistička sezona, stabilni smo i financijski, smatra.
Podsjeća kako su intervenirali oko goriva, oko plina te rade sve
da udar na građane ne bude veliki. Prate, kaže, situaciju pa će
vidjeti. Smatra da bi u utorak trebalo doći do pada cijene
goriva.

Znači li to da i dalje ne trebamo paziti na to koliko struje
trošimo, Butković kaže kako ljudi to znaju, da ne treba raditi
paniku.

Stvar je, smatra dinamična i da ne bi bilo ozbiljno izlaziti s
tim stvarima sada jer situacije se mijenjaju iz dana u dan.
Osvrnuo se i na izvore vode, govori kako situacija nije
alarmantna, kako imamo zalihe.

O turističkoj sezoni

Govoreći o turističkoj sezoni kaže kako su prognoze odlične, kako
je promet na cestama dobar, kako je broj fiskaliziranih računa
visok. “Nije sve tako crno kako se pokazuje”, tvrdi.

Kaže danas novi ministar financija da je potrebno porezno
rasterećenje pa je ministar upitan znači li to da će prihvatiti
prijedlog HUP-a pa smanjivati doprinose, poreze… “Imali smo
četiri vala poreznih rasterećenja, s time ćemo nastaviti
poglavito prema gospodarstvu i poduzetnicima”, govori.

Znači li to i povećanje plaća, kaže: “Imali smo povećanje
prosječne i minimalne plaće iznad očekivanja do sada, otvaraju se
i razgovori sa sindikatima na jesen, tražit ćemo najbolje
rješenje”.

Što se tiče poduzetnika, govori da situacija nije otežana samo
njima nego i javnim ustanovama te kako traže rješenje.

O jeftinom javnom prijevozu

Europa je u trendu da se poduzetnicima olakšava, a Butković
ponavlja da su išli sa zamrzavanjem goriva, pripremaju pomoć u
prijevozu jer misle da javni prijevoz može preuzeti dio tereta i
da će neke stvari biti lakše ako je dostupan i subvencioniran. U
Njemačkoj su, govori, uveli devet eura na jedinstvenu kartu, a
otkriva i da mi o tome razmišljamo.

“Nismo u situaciji da možemo sto posto, ali postoje elementi da
možemo stimulirati javni prijevoz. To bi bio prigradski i
gradski, unutar županija”, rekao je.

>> Prijevoznici predlažu uvođenje neograničene mjesečne karte za javni prijevoz po cijeni od 70 kuna

Nedavno je rekao kako ima srednje intelektualne sposobnosti, no
jedan je od troje ljudi iz originalne postave prve vlade
Andreja Plenkovića.

Znate kako kaže, onaj tko zna odrediti razinu svog znanja to je
prvi znak inteligencije. U jednoj sam izjavi oko obnove rekao da
bi mi to bilo previše i bilo bi mi”, tvrdi. Upitan pak zašto
ministri odlaze, govori kako su svi došli da odu. “Svi smo na
određeno vrijeme. Ja sam po stažu najduže, preuzimam funkciju
potpredsjednika, iskustvom mogu pridonijeti”, smatra.

Prokomentirao je i činjenicu da novi ministar financija opet nije
HDZ-ovac, a smatra kako je bitno da su kvalitetni, stručni ljudi,
a Primorac je, navodi čovjek na mjestu, profesor na fakultetu.

“Na neki način kad vam prilaze i prihvaćaju funkciju to je
priznanje vladajućoj stranci i vladi. Tu su stvari relativne,
dajmo mu šansu, on će dobro odraditi posao, on je istupom pred
zastupnicima pokazao da je perspektivan”, navodi.

Nedavno je o Butkoviću lijepe riječi iznio predsjednik RH, a
ministar govori da je pohvalio projekte, a to je istina. Upitan
hoće li ga pozvati na otvorenje Pelješkog mosta odgovara kako će
biti pozvani svi dužnosnici, oni koji su zaslužni.

O Pelješkom mostu i željeznicama

Potvrdio je i da se Pelješki most naziva točno tako, a da je Most
Pelješac samo radni naziv iz projekta.

Govorio je na kraju i o HŽ-u pa rekao da nisu mogli u 20 godina u
isto vrijeme graditi i autoceste i željeznice, a autoceste su,
smatra, bile dobra odluka jer rastao je i turizam radi njih. Kaže
da su u tijeku projekti za željeznice, ali će trebati godine do
izgradnje. Od Zagreba do Splita izgradnja bi mogla trajati 7-8
godina. Zaključuje kako se on nikada ne vozi vlakom.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari