po uzoru na njemačku i sloveniju

Prijevoznici predlažu uvođenje neograničene mjesečne karte za javni prijevoz po cijeni od 70 kuna

Marko Mrkonjć/PIXSELL

U Sloveniji su, navodi se, također prepoznali prednosti javnog prijevoza, tamo je javna usluga predviđena EU uredbama, što je omogućilo uvođenje jedinstvene cijene karata u regionalnom autobusnom prijevozu, a prijevoznici s državom imaju tzv. dizel klauzule kojima se kompenzira promjena u cijeni goriva

Koordinacija javnih linijskih prijevoznika pri Hrvatskoj udruzi
poslodavaca (HUP) u petak je predložila da se, po uzoru na
Njemačku i Sloveniju koje su pozvale građane da se umjesto
automobilima voze autobusima i vlakovima, uvede za javni prijevoz
neograničena mjesečna karta od 70 kuna.

U priopćenju Koordinacije ističe se da je javni prijevoz jedina
prava alternativa za putovanje pri drastično visokim cijenama
goriva te da primjeri Njemačke i Slovenije pokazuju kako to može
u stvarnosti odlično funkcionirati.

Njemačka vlada, navodi se, od 1. lipnja ove godine testira
posebni model u sklopu kojeg je odlučila stimulirati korištenje
javnog prijevoza, ponudivši kartu od devet eura mjesečno za
autobuse i vlakove. Reakcija građana, ističe se u priopćenju,
bila je odlična i karte su se rasprodale. Ako se primjerice karta
kupi u Hamburgu, može se bez problema koristiti u Berlinu ili
bilo kojem drugom njemačkom gradu te vrijedi čak i na nekim
međugradskim vlakovima Deutsche Bahna.

U Sloveniji su, navodi se, također prepoznali prednosti javnog
prijevoza, tamo je javna usluga predviđena EU uredbama, što je
omogućilo uvođenje jedinstvene cijene karata u regionalnom
autobusnom prijevozu, a prijevoznici s državom imaju tzv. dizel
klauzule kojima se kompenzira promjena u cijeni goriva.

“Javni prijevoz jedina je alternativa za putovanje pri ovako
visokim cijenama goriva i to prepoznaju europske zemlje. Nadamo
se da će primjer Njemačke pokazati put Vladi i resornom
ministarstvu da pomognu građanima, jer je to jedino pravo
rješenje”, istaknuo je predsjednik Koordinacije javnih linijskih
prijevoznika pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca Hrvoje Meštrović,
dodavši da je to ujedno i pomoć domaćim prijevoznicima koji se
bore za očuvanje više od 7.000 radnih mjesta.

Meštrović navodi da jasnu korist od toga ima i država, jer će se
na veliku količinu prodanih karata, čemu se svjedoči u Sloveniji
i Njemačkoj, novac vratiti u državnu blagajnu. Model je, kako se
navodi, već prezentirao u Ministarstvu mora, prometa i
infrastrukture, javlja Hina.

“Imamo model prema kojem u cijeloj Hrvatskoj možemo uvesti
neograničen javni prijevoz po cijeni od 70 kuna za građane. To su
ogromne uštede i velika pomoć koju država odmah može omogućiti
građanima. To bi za većinu građana značilo smanjenje s tisuću i
više kuna koliko sada plaćaju za gorivo ili za prijevoz na samo
70 kuna mjesečno. Mi domaći autobusni prijevoznici smo spremni,
siguran sam da građani to jedva čekaju, a sada je na potezu
država koja od ovog modela također ima financijsku korist”, rekao
je Meštrović, naglasivši da bi karta za 70 kuna vrijedila na
području cijele Hrvatske.

Trenutna cijena mjesečne karte u gradovima i područjima gdje
postoje javne usluge iznosi od 300 pa do 700 kuna i više, a
prosječno povećanje troška za gorivo po automobilu je veće od
tisuću kuna. Model će, pretpostavljaju u Koordinaciji,
rezultirati mobilnošću djece i učenika, zaustavljanju iseljavanja
iz ruralnih sredina i podršci demografskoj revitalizaciji te
poboljšanju životnog standarda građana.

U priopćenju koordinacije stoji i da bi se takvim modelom, u
kojem bi sudjelovali i prijevoznici i država, značajno smanjio
trošak građanima.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari