Prošle je godine budžet sufinanciranja bio viši za 140% posto u odnosu na 2020. godine, a za nova je električna vozila bilo dostupno čak 105 milijuna kuna. U konačnici, sredstva su odobrena za oko 2.000 novih energetski učinkovitih vozila, uz značajno izmijenjen način prijave za sufinanciranje
Električna vozila prošle su godine postala pravi hit u Hrvatskoj,
a jedan od razloga zašto se tražilo ‘vozilo više’ bile su i
potpore Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost koje
su se dodjeljivale građanima za poticanje kupovine energetski
učinkovitih vozila. Poticaji su se dijelili u dva navrata i oba
puta podijeljeni su u rekordnom roku.
Hoće li poticaja biti i ove godine? Iz Fonda za zaštitu okoliša i
energetsku učinkovitost stižu dobre vijesti, a na upit portala
net.hr odgovaraju potvrdno – da, poticaja će
biti!
Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost već niz godina
građanima, tvrtkama i javnom sektoru osigurava poticaje za razne
aktivnosti dekarbonizacije prometnog sustava. “Između ostalog,
provodimo i program Vozimo ekonomično, u sklopu kojeg se potiče
kupnja energetski učinkovitih vozila. Program sufinanciranja je
pokrenut 2014. godine te je u 8 godina sufinancirano više od
6.500 energetski učinkovitih vozila, a njegov nastavak je
planiran i u godinama koje slijede, što je u skladu našom, ali i
Europskom, klimatsko-energetskom politikom te ciljevima održivog
prometnog sustava”, kazali su nam iz Fonda.
Sredstva odobrena za oko 2000 vozila
Prošle je godine budžet sufinanciranja bio više za 140% posto u
odnosu na 2020. godine, a za nova je električna vozila bilo
dostupno čak 105 milijuna kuna. U konačnici, sredstva su odobrena
za oko 2.000 novih energetski učinkovitih vozila, uz značajno
izmijenjen način prijave za sufinanciranje. U provedbu programa
bilo je uključeno više od 260 prodajnih mjesta, 45 zastupnika s
86 marki i gotovo 500 modela vozila.
“Odlični rezultati i povratne informacije svih uključenih su nas
ohrabrili da s takvim principom nastavimo i u ovoj godini, iako
nisu isključene dodatne prilagodbe nekih od odrednica Javnog
poziva. Informacije o budžetu i datumu objave javnog poziva još
nemamo, no iste ćemo objaviti na našim stranicama čim budu
definirani”, odgovaraju nam na upit kada bi mogla ići nova runda
poticaja.
Kad je riječ o samoj provedbi projekata odnosno isplati
sredstava, Fond sredstva isplaćuje isključivo nakon što vozilo
bude kupljeno, što je i propisano Javnim pozivom. “Za kupnju
vozila, korisnicima je na raspolaganju bilo 9 mjeseci, a po
zaprimanju vozila, nam trebaju poslati pripadajući Zahtjev za
isplatu sredstava i potrebnu dodatnu dokumentaciju poput računa,
na temelju čega Fond radi jednokratnu isplatu”, kažu nam.
Zbog problema s isporukom dodana posebna odredba
Problem globalne razine, neisporuka vozila zbog nestašice čipova,
okrznuo je i njih. Naime, doznali smo da neki građani koji su se
prijavili i dobili poticaje, još uvijek čekaju na svoja vozila te
su im se rokovi isporuke do sada nekoliko puta ‘probijali’.
“Kašnjenje isporuke vozila smo do sad imali u doista rijetkim
slučajevima, njih svega nekoliko. Međutim, s obzirom na situaciju
na domaćem i svjetskom tržištu, bili smo svjesni takve mogućnosti
i za veći broj korisnika. Upravo smo zato u uvjete Javnog poziva
uključili sljedeću odredbu, koja omogućava produljenje roka:
“Iznimno, iz Fondu opravdanih razloga, a u skladu s posebnim
propisima moguće je po prethodno donesenoj poslovnoj odluci
direktora Fonda i pod jednakim uvjetima za sve korisnike
regulirati ugovorne odredbe vezane uz rok provedbe predmeta
ugovora.” Zasad za navedeno nije postojala potreba”, odgovaraju
na upit Net.hr-a iz Fonda.
Isplatu poticaja za električna vozila građani su još prošle
godine pozdravili, a upravno zbog toga mnogi su se u konačnici i
odlučili uzeti električne automobile. Ne sumnjamo, stoga, da će i
ove godine kada se raspiše javni poziv, pomama za poticajima biti
ogromna te da će broj električnih automobila u Hrvatskoj ove
godine još narasti.