Broj električnih automobila lani se povećao za dvostruko pa ih je sada nešto više od tri tisuće
Sve što je lijepo kratko traje, a trajalo je tri godina sada
džabe neće voziti ni oni barem ne po autoputu. Osim
cestarine, do mora će morati plaćati i električno gorivo.
RTL Direkt je istražio je li struja ipak još
uvijek jeftinija od goriva.
Punionice na odmaralištu Lučko više neće biti
besplatne. Električnu struju za svoje automobili od sada ćete
plaćati. I tako će biti na 46 punionica.
Cijena struje ovisi o snazi i brzini punjenja. Ultrabrzo je ultra
skupo 5 kuna. Na priključcima slabije snage od 22 do 50 kilovata
struja košta 3,5 kuna/kw. Prema HEP-ovoj računici onda je 100
kilometara 70 kuna. Dovoljno za put primjerice od Zadra do
Šibenika.
Cijena se opasno približila onoj goriva. “Ako to usporedimo s
dizel gorivom to je onda 80-ak kuna”, tvrdi Josip
Lebegner, voditelj odjela za e-mobilnost u HEP-u.
Ako ste na kraćem putovanju, najjeftinije je kućno
putovanje.
“Svaka je utičnica jedan punjač, kod kuće je cijena kunu, kunu i
nešto pa kad usporedimo s ovime, ispada da je kod kuće tri puta
jeftinije”, kaže Lebegner.
Besplatno nema ni u ostatku Europe. I neka se naplaćuju, kaže
stručnjak za električne automobile Igor
Kolovrat, ali to je preskupo. I upozorava da su to dva
koraka unatrag.
“Ne može to biti besplatno i nitko to ne očekuje ali zašto mora
biti deset puta skuplje nego u drugim državama europske unije. Ne
moramo se uspoređivati uvijek s Njemačkom, u Nizozemskoj je
jeftinije 6 centi ovo najsporije od 20 kilovata”, rekao je
Kolovrat.
Kolovrat HEP-u zamjera i to što i ako želite napuniti auto ne
možete svugdje, jer na nekim mjestima punjači ne rade.
Godine 2019. na hrvatskim cestama bilo je 1343 električnih auta,
a lani gužva. Tri tisuće takvih vozila. No, to je puno manje od
onoga što se vozi po ostatku Europe.
“Hrvatsko tržište automobila inače je bilo jako tradicionalno
ustrojeno i teško, kao i u nekim drugim stvarima mijenjamo svoje
navike. Teško prihvaćamo nove proizvode i nove tehnologije. Ovo
će sigurno biti kamen spoticanja za daljnje širenje elektro
mobilnosti u Hrvatskoj, ali ako se nastavi sa subvencijama ljudi
će se vjerojatno u jednoj mjeri i dalje odlučivati na električne
automobile”, objašnjava Kristijan Tićak,
glavni urednik časopisa Auto, motor i sport.
Još nismo svladali električne automobile, a već nam stižu i oni
kojima vozači ni punionice ni gorivo nisu potrebni – leteći.
Pa tko zna kakve nam brige s njima slijede.