Poduzetnici u SiB

Lara Katava multifunkcionalnim kreacijama osvaja tržište i dovodi nove ljude u Osijek

Lara Katava/Privatna arhiva

Lara Katava je poduzetnica koja nije ustupila pred preprekama, već je prepoznala priliku za osnivanjem nečeg inovativnog u modnoj industriji, a što bi moglo i već privlači nove ljude u grad na Dravi

Nastavljamo sa serijalom krovnog naziva ”Poduzetnici u 
Slavoniji i Baranji”
u kojemu svake druge nedjelje iznosimo jedinstvenu priču o lokalnim pojedincima koji dokazuju to kako Slavonija i Baranja, unatoč brojnim mišljenjima i predrasudama, postaju sve plodnije tlo za razvoj poduzetničkih inovacija.

Četvrta je naša sugovornica 29-godišnja Lara Katava, vlasnica obrta za proizvodnju ženske multifunkcionalne odjeće sa sjedištem u Osijeku. Lara je rođena u gradu na Dravi te je, sudeći prema tome što je završila Ekonomsku i upravnu školu, a kasnije i Marketing na EFOS-u, oduvijek naginjala poduzetništvu.

Međutim, uvijek je znala što želi i što voli nositi, pa ju je još u srednjoj školi počeo zanimati dizajn – prvo interijera, a kasnije odjeće. Budući da u Osijeku, dok je trajalo njezino srednjoškolsko obrazovanje, nije bilo mnogo trgovačkih centara, zbog poprilično je iste ponude u trgovinama, kaže, krenula šiti svoje ideje sebi i prijateljicama.

”Majka je sestri i meni znala šivati i plesti odjeću, stoga sam već bila upoznata u procese šivanja i njihovo trajanje. S obzirom na to da se kod krojačice na jednu haljinu čekalo i po mjesec dana, a neke od ideja nije ni mogla sašiti onako kako sam ja zamislila, upisala sam tečaj krojenja i šivanja te počela sama
šiti. Tada sam shvatila da su dizajn odjeće i šivanje ono čime se želim baviti”, započinje Lara razgovor za SiB.hr.

Tako je 2020. godine nastao brend Bea Official koji je poseban po promoviranju multifunkcionalne odjeće, odnosno one odjeće koja se može nositi na više načina. Lara u njemu radi kao dizajnerica i krojačica, a ovisno o kolekciji i izradi različitih modela, surađuje s drugim tvrtkama kao vanjskim suradnicima.

”Multifunkcionalna odjeća nastala je kao ideja da se uobičajeni odjevni predmet može, na neki način, transformirati. Premisa je od koje se polazi ta da dizajn bude moderan, futuristički i prilagođen kupcu – bilo da je riječ o kardigan haljini, topu sa skidivim rukavima, suknjama s dva lica ili pak svečanim komadima iz više dijelova koji čine haljinu”, opisuje poduzetnica.

FOTO:
Lara Katava/Privatna arhiva

Dodaje kako ‘slow fashion’ brendovi postaju sve traženiji budući
da ne proizvode masivno, već kvalitetno i jedinstveno. Odjeća se
pritom ne izrađuje od životinjskog porijekla, nego od dugotrajnih
materijala, dok ostatke onog sitnog sijeku na još sitnije komade
koje potom stavljaju u jastuke s dodatnom presvlakom namijenjene
krevetićima za životinje.

”Ukratko, proizvodimo sve ono što se ne može pronaći u
trgovinama brze mode”, navodi Lara.

S obzirom na navedeno, tvrdi kako ljudi i kupci njezinim
kreacijama pristupaju sa znatiželjom i pohvalom. Pri
otvaranju privatnog obrta, smatra kako je važno slijediti
instinkt i imati viziju onoga što želite raditi i postići, ali i
podršku obitelji i prijatelja.

”Dolazim iz poduzetničke obitelji i roditelji su mi svojevrsni
uzori u poslovanju, tako da nisam imala velikog straha prilikom
otvaranja obrta. Međutim, naravno da, kako u svakom drugom
poslu, tako i u ovom ima problema. No, kada znaš zašto radiš
i kako je najbitniji krajnji rezultat te kada vidiš kako se od
običnog materijala može napraviti predivna kreacija u kojoj
se kasnije stvaraju uspomene, onda se isplati biti uporan. Osim
talenta, volje i upornosti, smatram kako je ipak potrebno
imati i malo sreće”, govori poduzetnica.

FOTO:
Lara Katava/Privatna arhiva

Prema njezinu mišljenju, u modnoj je industriji
najizazovnije ostati drugačiji i biti originalan. Budući da
je na tržištu već prisutna tolika količina različitih odjevnih
predmeta, bitno je osmišljavati inovacije kao što je, primjerice,
Larina suknja s dva lica. Potrebno je, zatim, upotrebljavati i
nove materijale i teksture.

”Najljepše je u ovom poslu, s čime vjerujem da se mogu
složiti i ostali dizajneri i moji kolege, situacija u kojoj
kreacija koja je nastala prvo u glavi, a potom i na papiru,
postane opipljiva. Kada se tome još prida zadovoljstvo osobe koja
ju odjene, osjećaj bude neprocjenjiv”, primjećuje Lara.

Ipak, kao žena u poduzetništvu napominje kako se znala susretati
s određenim predrasudama, odnosno s time kako ju mnogi nisu
doživljavali kao ozbiljnog poslovnog partnera, pa su joj,
primjerice, pomicali rokove izvršenja pojedinih zadataka.
Međutim, Lara misli kako to ženama može biti samo poticaj za
pokazivanje ozbiljnosti u trenutcima u kojima nešto naume.

”Žene će sigurno razumjeti o čemu pričam. Uostalom, svakodnevno
sam okružena njima, tako da i nije bilo mnogo situacija u
kojima sam se susretala s predrasudama. Štoviše, uvidjela
sam kako se u Slavoniji i Baranji žensko
poduzetništvo sve više razvija, što i mene samu inspirira.
Smatram kako su tome, između ostaloga, pridonijeli državni
poticaji za samozapošljavanje kao velika pomoć pri otvaranju
poslovanja, pa mislim da to i žene potiče na poduzetnički
pothvat, bilo da je riječ o industriji za uljepšavanje i
njegu, ili pak o brojnim drugim zanimanjima jer se mogu
osloniti na same sebe”, misli poduzetnica.

FOTO:
Lara Katava/Privatna arhiva

Dodaje kako i njezin brend zasigurno doprinosi razvoju
poduzetništva u Osijeku tako što, osim nabavljanja ‘inputa’
za šivanje i materijala iz lokalnih trgovina, surađuje
i s ostalim krojačicama. Na pitanje može li se zarađivati od
posla dizajnera na ovim prostorima, Lara odgovara da može, ako
nudite drugačije proizvode u odnosu na one u trgovačkim centrima.

”Svojevremeno mi je krojačica kod koje sam šivala svoje kreacije
ponudila studentski posao koji sam tada odbila. Ako se netko želi
baviti dizajnom i šivanjem odjeće, mislim da je takav posao
idealna škola jer se sve bolje nauči iz vlastitih pogrešaka
i ‘paranja’ odjeće”, smatra Lara.

Unatoč tome, Lara već godinama vidljivo uspješno posluje, a kada
ne radi, putuje i istražuje nove šivaće tehnike i mašine za koje
bi, kaže, voljela da ih u Hrvatskoj ima više. Pred njom je i
mnogo planova za budućnost, među kojima ističe održavanje prve
samostalne revije, proširivanje kolekcije, nabavu posebnog
šivačeg stroja koji će joj pomoći pri šivanju multifunkcionalne
odjeće te, osim ulaska u ‘concept store-ove’ u Beogradu, Puli i
Vinkovcima, ulazak s Beom u još hrvatskih i europskih
gradova. Sjedište će obrta, ipak, zadržati u Osijeku.

FOTO: Lara Katava/Privatna arhiva

”Mlade je moguće potaknuti na ostanak u Slavoniji i Baranji otvaranjem prilika kao što su spomenuti poticaji za samozapošljavanje, ali i informiranjem o ostalim uspješnim poduzetnicima”, zaključuje Lara.

>> Borna Belić: Od bivšeg studenta EFOS-a do direktora osječke IOT tvrtke

>> Ivana Kuna stvorila auru ljepote u središtu Osijeka: Kada se strast i ljubav izmiješaju

>> Ivan Grgić: Od studentskih poslova, preko osnivanja Barce i agencije, do suradnji sa svjetskim klijentima

Serijal “Poduzetnici u 
Slavoniji i Baranji”
otkriva inspirativne priče ljudi koji svojim radom, vizijom i inovacijama doprinose
razvoju poduzetništva na ovim prostorima. Lara Katava je poduzetnica koja nije ustupila pred preprekama, već je prepoznala priliku za osnivanjem nečeg inovativnog u modnoj industriji, a što bi moglo i već privlači nove ljude u grad na Dravi.

Za dva tjedna nastavljamo predstavljati pojedince čije priče svjedoče o napretku i prosperitetu Slavonije i Baranje u poduzetničkom svijetu. Ako i vi znate za neku poduzetničku priču ili ste sami poduzetnik/ca u Slavoniji i Baranji, javite nam se na e-mail adresu: mirela.belaj@sib.hr.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari