Poduzetnici u SiB

Ivan Grgić: Od studentskih poslova, preko osnivanja Barce i agencije, do suradnji sa svjetskim klijentima

Ivan Grgić/Privatna arhiva

Najveći je izazov u njegovom poslu pronaći klijente, no kada ih privučete, kvaliteta vašega rada i dobro održani posao temelj su vašeg odnosa i stavke koje će ih zadržati

Nastavlja se serijal krovnog imena ”Poduzetnici u 
Slavoniji i Baranji”
u kojemu svake druge nedjelje pričamo autentičnu priču o lokalnim pojedincima koji dokazuju to kako Slavonija i Baranja, unatoč brojnim mišljenjima i predrasudama, postaju sve plodnije tlo za razvoj poduzetničkih inovacija.

Treći je naš sugovornik 37-godišnji Ivan Grgić, osnivač legendarnog Barcelona puba, a kasnije i agencije specijalizirane za organizaciju, koordinaciju i produkciju događaja Adverte. Nakon završetka Ekonomske i upravne škole Osijek, 2005. upisao je Informatologiju na FFOS-u te ju završio 2011. godine.

Ivan je oduvijek imao jasnu viziju o tome da želi biti isključivo poduzetnik i ništa drugo, odnosno nije htio raditi u klasičnom radnom vremenu od sedam do tri. Tako je još tijekom fakulteta pokazivao brojne poduzetničke osobine, pa je, uz dvogodišnji rad preko studentskog servisa u McDonald’su koji ga je naučio organizaciji, osmišljavao brucošijade i ostale slične manifestacije. Kada god bi se dogodila neka nepravda na fakultetu, za studente se zalagao upravo on.

Također, tijekom gotovo cijelog studiranja već je radio u agenciji za organizaciju događaja, gdje je stekao poslovno iskustvo, znanja i poznanstva koja su mu kasnije pomogla da 2012. godine otvori svoju. U Barci, koju je s dvojicom kolega osnovao godinu dana ranije, prvo je bio konobar, a nakon što su krenuli organizirati ‘evente’, bio je i zaštitar, i konobar, i sve ostalo što je trebalo.

”Prvo smo krenuli raditi manje koncerte, među kojima bih istaknuo dvogodišnji festival u Zadru JUMF. Jedno smo vrijeme bili dio tima Pannoniana, pa smo počeli raditi Dane piva u Osječkoj pivovari, pa tek potom svoje ‘evente’. Organizirali smo i UFO, a 2014. godine pokrenuli smo projekt ‘In da Sofa’ koji je buknuo u Osijeku, ali i u drugim mjestima poput Zagreba, Mljeta i Iloka. Tako su nas s vremenom počeli prepoznavati i ostali klijenti”, navodi Ivan za SiB.hr.

Manifestacija ‘In da Sofa’; FOTO: Kreativna agencija Adverta

Dodaje kako u početcima morate malo ‘muljati’ jer uglavnom vas klijenti pitaju što ste radili prije. Tako su već 2012. godine uspjeli organizirati koncert Josipe Lisac u Osijeku koji je odlično prošao, a koji im je isto tako privukao nove suradnike. Rad Adverte prepoznala je i TZ Osječko-baranjske županije, pa ih je angažirala za manifestacije kao što su Večer vina i umjetnosti, Wine & Bike Tour Erdut i legendarni HeadOnEast.

”Osijek je 2019. godine bio domaćin Dana hrvatskog turizma koji su se po prvi puta održavali na kontinentu (inače se održavaju na jadranskoj obali). Iz njihovog se budžeta pokrenuo festival HeadOnEast kao kruna svih događanja u gradu te nešto najbolje što se dogodilo i što raste iz godine u godinu. Sam je koncept manifestacije jako dobro osmišljen – kraj je sezone na moru, pa okrenite glavu prema istoku. Također, podrumi su tada već puni, zimnice spremne, a još je uvijek lijepo i vrijeme budući da je riječ o početku listopada”, pojašnjava Ivan.

>> Tvrđa je opet čarobna! Započeo peti po redu HeadOnEast

Osim navedenih, organizirali su brojne koncerte vezane uglavnom uz alternativnu glazbu te regionalne izvođače poput Darka Rundeka, Damira Urbana, Massima, Gibonnija, Rambo Amadeusa, Vlatka Stefanovskog, Jinxa, Natali Dizdar, Kojota, Partibrejkersa, TBF-a, Elementala i mnogih drugih.

Godine 2014. krenuli su se pak baviti digitalnim PR-om, odnosno promocijom na portalima i društvenim mrežama, s naglaskom na svoju prepoznatljivu vizualnu komunikaciju za koju je zadužen Ivanov kolega Marin Seleš. Tada su, dodaje, otvorili i jednu novu ‘nišu’ kao ekstenziju svojega poslovanja, a to je vidljivost EU projekata, što je kod nas još uvijek relativno novo.

”Budući da smo jedna od rijetkih agencija u istočnom dijelu Hrvatske koja se time bavi, sve više surađujemo i s institucijama lokalne i regionalne samouprave. Posljednje je na čemu smo radili veliki projekt za Hrvatsku liječničku komoru, pri čemu smo organizirali osam različitih kongresa u Slavoniji. Za Šibenik radimo organizaciju Hackathona na temu tehnologije, robotike i poduzetništva, dok još surađujemo i s Općinom Erdut, Gradom Osijekom, OBŽ-om te s raznim školama. Uglavnom se javljamo na javne natječaje putem kojih dobijemo projekte, a time i vidljivost”, opisuje Ivan.

​Domjenak
povodom desete godišnjice Adverte; FOTO:
Kreativna agencija Adverta

Najveći je izazov u njegovom poslu, govori nam dalje, pronaći
klijente, no kada ih privučete, kvaliteta vašega rada i
dobro održani posao temelj su vašeg odnosa i stavke koje će ih
zadržati. Ivan je, tvrdi, izuzetno ponosan na činjenicu kako sa
svima s kojima je radio prije deset godina, radi i danas, te kako
nikada nije izgubio nijednog klijenta.

”U ovom su poslu najbitniji povjerenje i dosljednost. Možete
milijun stvari napraviti dobro, ali ako zeznete jednu, to će doći
do svakoga i vrlo ćete brzo izgubiti klijente. Također, kod
poduzetnika jako je bitna samomotiviranost. Primjerice,
nikada nisam imao plan B i meni je bolje bilo ‘grob, nego stalni
job’. Svi su jedva čekali da se negdje zaposle, dok sam ja htio
raditi po svome, a ne da mi netko diktira radno vrijeme”,
ističe Ivan.

Prosječni mu radni dan, stoga, izgleda tako da dođe u ured oko
devet ili deset, gdje je do otprilike 13 sati, nakon čega slijede
kava i ‘skitnja’ po gradu. Ivanov je posao, kaže, takav da mora
biti vidljiv i ‘muvati’ se među ljudima. Nakon što odradi te
društvene aktivnosti, oko 15 sati vrati se u ured, u kojemu je do
17. To mu je, govori, izvrsno vrijeme za rješavanje
zaostataka budući da tada većina ljudi završava s poslom, pa
mu manje zvoni mobitel.

”Uvijek sam bio pobornik toga da nema fiksnog radnog vremena.
Netko isti posao obavi za sedam, netko za pet, a netko za dva
sata, ali bitno je da se napravi ono što treba. U Adverti imamo
specifičan model poslovanja i najveći nam je broj zaposlenika bio
četiri. Sada smo ostali na samo jednom djelatniku, no ono je na
što sam isto tako preponosan činjenica kako svi ljudi koji
su ikada radili za nas sada imaju svoj obrt”, naglašava Ivan.

Ivan
Grgić i Marin Seleš; FOTO: Ivan Grgić/Privatna arhiva

Iako je činjenica kako ste kao poduzetnik u mislima stalno na
poslu, pa i kada ne radite, te također mnogim ljudima nije ni
jasno čime se točno bavite i imate li uopće ‘pravi posao’, Ivan
kao glavnu prednost poduzetništva ističe kreativnu slobodu i
financijsku neovisnost koja dođe s vremenom.

”Slobodnog sam duha i volim, primjerice, putovati, planinariti
(popeo sam se na Triglav i Olimp), jedriti, igrati nogomet i
voziti bicikl, pa mi je ta sloboda najljepši dio posla. Osim
toga, ključno je kako u poduzetništvu možete raditi ono što
volite. Ja sam, eto, imao sreće da to mogu, ali uložio sam i
mnogo truda da bih došao do toga. Bilo je razdoblja kada sam
preživljavao s tisuću kuna mjesečno i borio se, ‘grebao’
kako bih zaradio, pa čak ponekad poželio i raditi za nekoga gdje
bih možda imao bolje prihode, no nisam odustajao i trud mi
se na kraju isplatio”, napominje Ivan te dodaje kako su mu
najveća podrška supruga i stariji brat.

FOTO:
Ivan Grgić/Privatna arhiva

Mladim i potencijalnim poduzetnicima, stoga, savjetuje da što
više volontiraju i rade tijekom studija. Misli kako osobe te dobi
uglavnom još uvijek ne znaju čime će se konkretno baviti,
pa razdoblje studiranja mogu iskoristiti kako bi stekli
određena znanja i iskustva iz više područja.

”Upisao sam Informatologiju jer je bila riječ o novom smjeru, a
posve sam drugačiju ideju o tom studiju imao. S jedne se strane
obrazujete za nešto, a s druge tražite te imate priliku još i
raditi i ostvarivati odlične prihode koji vam mogu otvoriti neka
vrata. Poduzetnik je osoba koja prepozna priliku te
ju zgrabi i iskoristi. Mislim da ljudi trebaju pronaći nešto
što rade dobro i onda to nekako ispolirati. Super je to što danas
ima jako puno modela gdje se možete vrlo lako, uz svoj posao, na
legalan način početi baviti nečime što volite. Najteže je
krenuti”, smatra Ivan.

Navedeni je poduzetnik otvorio Advertu putem poticaja za
samozapošljavanje koji je tada iznosio 18 tisuća kuna. Njemu je
to, tvrdi, pokrilo doprinose za otprilike deset mjeseci te se
nije morao bojati da će se naći ‘u minusu’, no danas ljudi mogu
bez problema i mnogo papirologije otvoriti, primjerice, paušalni
obrt.

”Sve je online i ide putem sustava e-Građani.
Kada sam ja otvarao agenciju, morao sam ići u Ured za
gospodarstvo i prikupiti na desetke različitih papira, dok je
danas to sve mnogo organiziranije. Sve, stoga, vodi prema tome da
će se sve više ljudi početi okretati prema poduzetničkom
sektoru, posebice mladi koji ponajprije vide priliku u digitalnim
tehnologijama”, uočava Ivan.

HeadOnEast, UFO, Wine & Bike Tour Erdut i koncert Manu Chao; FOTO: Kreativna agencija Adverta

Osim toga, njegova je agencija usmjerena upravo prema organizaciji događanja koja ne uključuju više isključivo koncerte, već manifestacije osmišljavaju i brojne institucije kao što su, primjerice, fakulteti, knjižnice ili spomenuta Hrvatska liječnička komora. Ljudi su, primjećuje Ivan, prepoznali ‘evente’ kao osnovu komunikacije, promoviranja svojega poslovanja i privlačenja klijenata, a tako i razvoja poduzetništva u Slavoniji i Baranji.

”Bez lažne skromnosti, mislim da smo napravili jako puno u tom svom ‘mikrokrugu’ te potaknuli dosta ljudi na pokretanje vlastite priče, a tako i na organizaciju jedinstvenih ‘evenata’ koji još uvijek nedostaju Osijeku. Primjerice, nama bi trebao neki modularan prostor poput zagrebačke Tvornice kulture koji bi mogao primiti 700 ljudi. Nažalost, na hrvatskoj alternativnoj glazbenoj sceni nema izvođača koji mogu napuniti Gradski vrt, pa smo osuđeni na Epic u kojemu se uvijek iznova postavljaju rasvjeta, razglas i ostale stvari potrebne za koncert, što i košta”, pojašnjava.

Prošle su godine tako organizirali koncert Manu Chao kod katakombi koji je rasprodan u roku od tri sata te je na njega došlo 2500 ljudi. Dok su na regionalnoj sceni relativno pokrili sve takve izvođače, navedena im je manifestacija otvorila vrata prema inozemnom tržištu.

>> Manu Chao održao fantastičan koncert u Osijeku

”Primjerice, velika mi je želja dovesti Arctic Monkeyse u Osijek. Takav bi koncert bio ‘game changer’, pa se nadam da ćemo ove godine uspjeti organizirati barem jedan, ako ne njihov, onda nekog drugog stranog izvođača. Ta glazba ima svoju publiku u Osijeku, a riječ je o gradu s gotovo 100 tisuća stanovnika kojemu trebaju ti veliki koncerti”, ističe Ivan te dodaje kako će nastaviti održavati dosadašnje ‘evente’, pri čemu već u ožujku najavljuje koncert Atheist Rapa koji obilježavaju 35. godišnjicu postojanja.

>> Borna Belić: Od bivšeg studenta EFOS-a do direktora osječke IOT tvrtke

>> Ivana Kuna stvorila auru ljepote u središtu Osijeka: Kada se strast i ljubav izmiješaju

Serijal “Poduzetnici u 
Slavoniji i Baranji”
otkriva inspirativne priče ljudi koji svojim radom, vizijom i inovacijama doprinose
razvoju poduzetništva na ovim prostorima. Ivan Grgić primjer je osobe koja je kroz različite ‘evente’, ali prvenstveno svojim trudom i radom prepoznala daljnji uspješni razvoj poduzetništva u Slavoniji i Baranji.

Za dva tjedna nastavljamo predstavljati pojedince čije priče svjedoče o napretku i prosperitetu Slavonije i Baranje u poduzetničkom svijetu. Ako i vi znate za neku poduzetničku priču ili ste sami poduzetnik/ca u Slavoniji i Baranji, javite nam se na e-mail adresu: mirela.belaj@sib.hr.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari