"Smatramo da je ulaganje u djecu kao učenike i mlade ljude ulaganje u budućnost'', ističe Zrinka Vučinić, ravnateljica OŠ Dalj
Igra s refleksijom svjetlosti i percepcijom u prugastom ogledalu
na najbolji način educira i spaja različitosti. Oda radosti svira
na glazbenoj ogradi, a tu je i živa karta svemira. Projekt se
zove Kozmos – Kvalitetno obrazovanje za modernu osnovnu školu,
piše
net.hr.
“Ovo je živa karta svemira u kojoj ćemo jako puno naučiti i
vjerojatno ćemo se puno igrati pod velikim odmorima”, objašnjava
učenica Osnovne škole Dalj Iva
Džanko.
Uz igru se lako uči sve, pa i zakoni očuvanja energije, gibanja i
trenja. Učenik Mateo Mihaljević je,
kaže, fasciniran impulsnim njihalom.
“To je Isaac Newton prvi napravio i to
je najlakši način kako prikazati prijenos energije jer ako,
recimo, uzmemo jednu kuglicu i zamahnemo je, još će jedna
kuglica otići”, govori.
Tu je i crtić-vrtić, niz slika koje stvaraju iluziju animacije.
“Imaju male razlike između sebe i onda kada okrećeš se izmjenjuju
i izgleda kao da lik koji je nacrtan trči ili radi određenu
radnju”, opisuje učenik Adam Stanić.
Svi eksponati za igru i učenje u dvorištu su Osnovne škole u
Dalju.
“U našoj prvoj vanjskoj STEM učionici u Hrvatskoj djeca
će učiti kroz igru, poboljšavati svoje STEM vještine, isto tako
moći će provoditi svoje slobodno vrijeme vani igrajući se i
zabavljajući se”, kaže nositeljica aktivnosti projekta Kozmos u
Dalju, Tamara Lazar.
“Ovo je ulaganje u budućnost, moramo naučiti raditi zajedno i
razvijati njihove vještine kako bi stvarali bolje društvo”,
naglašava veleposlanik Kraljevine Norveške u Republici
Hrvatskoj Arne Sannes Bjornstad.
“Projekt je fokusiran na STEM aktivnosti, znanost, tehnologiju,
inženjering i matematiku, što je vrlo važno u smislu razvoja uma,
kao i tržišta rada”, dodaje predstavnik Nansen
Akademije Steinar Bryn.
“Smatramo da je ulaganje u djecu kao učenike i mlade ljude
ulaganje u budućnost i upravo iz tog razloga ovaj projekt nije
samo projekt, nego i izvor upravo tih sposobnosti, znanja i
vještina kojima će mladi ljudi djelovati u budućnosti”,
zaključuje Zrinka Vučinić, ravnateljica OŠ
Dalj.
Učenica Una Čalošević već programira
robote bubamare da idu tamo kamo ona želi.
“Ako imamo neke staze malo je teže dok skontaš put”, poručuje.
Zato je najbolje da idu putem kojime su krenuli. Kozmos i
budućnost su njihovi.