Stječe se dojam da se teške nesreće s poginulima posebno često događaju na autocesti A3
Dvije osobe poginule su u prometnoj nesreći na autocesti između
Novske i Okučana. To je još jedna u nizu tragedija na toj
dionici. Prije 3 godine poginulo je 10 putnika autobusa, prije 5
godina na odmorištu dvije djevojčice, a među žrtvama te ceste su
i pjevač Toše Proeski te glumica Dolores Lambaša.
“Vozač teretnog vozila zagrebačkih registarskih oznaka je
upravljao u smjeru Lipovca te je na 140. kilometru autoceste
došlo do naleta na osobno vozilo njemačkih registarskih oznaka u
kojem se nalazilo dvije osobe starije životne dobi”, rekla je
Marijana Matijević Pišonić, državna odvjetnica
ŽDO Sisak.
Tijela preminulih odvezena su na obdukciju, a vozač koji nije
teže ozlijeđen uhićen je i na kriminalističkom je istraživanju.
“U daljem tijeku postupka utvrdit će se sve okolnosti ove
prometne nesreće, tako i brzina ova dva vozila koja su
sudjelovala u nesreći i sve ostale okolnosti”, dodala je
Matijević Pišonić.
Stječe se dojam da se teške nesreće s poginulima posebno često
događaju na autocesti A3. RTL Danas razgovara je s
Željkom Šarićem s Fakulteta prometnih znanosti.
Zašto na ovoj mikrolokaciji ima toliko puno
nesreća?
“U okviru svojih aktivnosti na Fakultetu pregledat ćemo ovu
lokaciju. Autocesta A3 s ovom dionicom je najopterećenija
autocesta u Republici Hrvatskoj kroz koju je prošle godine prošlo
više od 21 milijuna vozila. Za bilo kakvu analizu potrebno je
sagledati sve činjenice pa je vidljivo da je na toj dionici jako
velik udio teretnih vozila koji utječu na prometni tok i zagušuju
ga.”
Postoji li neka specifičnost kod dijela Okučani –
Novska?
“Pregledavajući sve lokacije prometnih nesreća na cijeloj
dionici, na cijeloj autocesti, do sada nismo utvrdili da je uzrok
prometne nesreće bio u samim značajkama ceste. Do sada se uvijek
radilo o grešci vozača koji su nesreće uzrokovali svojim
ponašanjem.”
Prema neslužbenim podatcima, ovaj automobil bio je
zaustavljen ne na zaustavnoj traci nego na normalnoj traci. Je li
ta informacija točna saznat ćemo nakon policijske istrage. Što se
može napraviti tehnički? Može li se realizirati
prevencija?
“Treba djelovati prema vozačima, preventivno i represivno ih
educirati o ponašanju. Ono što upravitelji cesta mogu napraviti u
ovom situacijama, je zaštititi vozača ako već naprave određenu
grešku. Na ovoj lokaciji, to je napravljeno. Na primjer, tako
imamo rubne linije koje vibriraju kada vozilo pređe preko njih,
upravo da upozore vozača da je izašao iz svoje prometne trake.
Ili, ono što se naravno štiti – svi tvrdi elementi koji se nalaze
uz cestu poput stupova i nadvožnjaka, da prilikom slijetanja ne
dolazi do teških posljedica.”
>> Dvoje poginulih u teškoj prometnoj nesreći na autocesti A3
Koji je kratki savjet vozačima? Kako da voze u smislu
razmaka?
“Podatci pokazuju na A3 da je preko 40 posto prometnih nesreća s
poginulim osobama na toj autocesti su s teretnim vozilima. Savjet
vozačima je da budu svjesni da vozači teretnih vozila nemaju
manevarske sposobnosti kao vozači osobnih vozila i da je njihov
zaustavni put znatno duži. Samim time imaju težu mogućnost u
reakciji.”