učestale nesreće

Autocestom A3 godišnje prođe 22 milijuna vozila, a svakim danom u sve je gorem stanju

Nikica Cutuk/PIXSELL

Autocesta se na dionici između Slavonskog Broda i Nove gradiške doslovno raspada

Vozite li se autocestom A3 na dijelu između Slavonskog Broda i
Nove Gradiške pa i dalje prema Okučanima i Novskoj ne možete ne
primijetiti stanje u kojem se taj dio autoceste nalazi.

Upravo zbog toga je prošle godine pokrenuta i procedura izrade
natječajne dokumentacije .

“Planirana je izgradnja čvora ulaska između Starog Petrova Sela i
Nove Gradiške, a drugi je natječaj predviđen za čvor Donje
Andrijevce. Isto tako, najavljen je čvor za silazak na autocestu
na području općine Oriovac. Pred natječajem je i rekonstrukcija
dijela autoceste koji je u lošem stanju i to će nakon završene
procedure krenuti u izvedbu”, poručio je prošle godine župan
Brodsko-posavski Danijel Marušić.
>> Dvoje poginulih u teškoj prometnoj nesreći na autocesti A3

Razlog brojnim oštečenjima je činjenica kako se radi o
najprometnijoj cesti u Hrvatskoj kojom godišnje prođe 22 milijuna
vozila što je 32,45 posto svog ukupnog prometa na hrvatskim
autocestama. Među tom masom vozila velik je broj onih teretnih
koji su česti sudionici najtežih prometnih nesreća.

>> Teška prometna nesreća jutros na autocesti prema Zagrebu, sudarilo se pet vozila

Još uvijek se pamti nalet kamiona na djecu kod Novske koja su
putovala na ekskurziju, prošlogodišnje izlijetanje autobusa,
nekoliko lančanih sudara te pogibilje poznatih osoba Toše
Proeskog i Dolores Lambaše.

Ravna linija kojom se putnici voze također ne doprinosi
sigurnosti jer se putnici vrlo lako opuste pri visokim brzinama
što rezultira katastrofalnim posjedicama.

>> Dogodila se prometna nesreća na autocesti A3 kod Novske, na snazi ograničenje brzine

Sigurnosti prometa možda će doprinijeti i realizacija HAC
projekta kojim se planira modernizirati sustav naplate cestarine
koji osim samog sustava naplate uključuje i brojne senzore i
sustave signalizacije, a omogućava i brzu reakciju nadzornog
centra kad je u pitanju korekcija brzine na određenim dionicima i
slične mogućnosti.

Upravo zbog toga je i kvaliteta same ceste i oprema iste vrlo
važna pa su prošle godine Hrvatske ceste odradile opsežnu
sanaciju na samom početku autoceste kod naplatnih kućica Ivanja
reka, ali je nužno nastaviti radove.

>> Ispovijest vatrogasca koji je spašavao migrante u stravičnoj nesreći na autocesti A3

“Do obavljanja same sanacije kolnika, poduzete su određene radnje
i aktivnosti sukladno kojima se na određenim dionicama autoceste
koje gravitiraju Slavonskom Brodu, ograničila brzina kretanja
vozila na 100 km/h uz postavljanje prometnog znaka “A09″ (neravan
kolnik/ulegnuće) i dopunske ploče o duljini neravnog
kolnika/ulegnuća, sve u cilju pravovremenog obavještavanja
korisnika autoceste o uvjetima na cesti”, odgovorila tada
Andrea Vrsaljko, dipl.cro.soc., voditeljica za odnose s javnošću
Odjela za korporativne komunikacije Hrvatskih autocesta prema
portalu Plusportal uz dodatak kako u naredne tri
godine planiraju sanirati 120 kilometara autoceste Zagreb-Lipovac
u oba smjera. 

Od tih 120 kilometara do danas, a od njezine izjave početkom
2023. godine, napravljen je svega ranije spomenuti segment kod
Ivanje reke.

>> Vozač koji je kamionom usmrtio djevojčice iz Dalja, priznao krivnju. Ispričao se roditeljima

“Nedavno sam se vozio od Zagreba i imao sam osjećaj kako se vozim
po staroj kaldrmi, a ne kao po autocesti. Nekad prije je u
ovakvom stanju bila autocesta u Srbiji prema Beogradu, a danas je
stanje ove dionice nekadašnjeg “autoputa bratstva i jedinstva” i
gore”, rekao nam je čitatelj Tomislav koji često prometuje ovom
cestom.

Dodaje i kako se vozači zbog toga često odlučuju na vožnju
preticajnom trakom, koja je u nešto boljem stanju, što nikako
nije dobro i ispravno.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari