Sindikalisti upozoravaju: 'Nedostaju tračnica, tucanika, skretnica. Sigurnost pada. Ovo su kritične točke...'Pruge zarasle travom, zapuštene tračnice, zaboravljeni kolosijeci - ovo je lošiji dio Hrvatskih željeznica za 21. stoljeće. No nije to najveći problem, puno je opasnije o što nedostaje ključnih dijelova za neometan i siguran promet
Pruge zarasle u travu zapuštene tračnice zaboravljeni
kolosijecima. Ovo je lošiji dio Hrvatskih željeznica za 21.
Stoljeće. No, to nije najveći problem. Puno je opasnije to što
nedostaje ključnih dijelova za neometan i siguran promet, piše
Danas.hr.
“Nama nedostaje strateškog materijala, a tu spadaju tračnice,
tucanika, skretnice, snježni pribor… Sigurnost pada i sigurno
nije dobra, ona može biti bolja”, govori za RTL Darko
Harmicar, glavni sindikalni povjerenik u Pružnim
građevinama.
Pa su pismom upozorili ministra i upravu HŽ-a da se nešto mora
mijenjati. Od 2600 km pruga, svega je 600-tinjak održavano po
pravilima struke. Sve ostalo je vrlo upitno, upozorava sindikat.
Zbog lošeg stanja infrastrukture mora se smanjivati brzina
vlakova, pa je u voznom redu redovito jedino kašnjenje.
“Kritične točke su nam Sunja, Hrvatska, Dubica, Hrvatska, Dubica,
Novska, zatim Garčin, Andrijevci, Andrijevci, Andrijevci,
Strizivojna, Karlovac, Ozalj, Generalski Stol, Gornje Dubrave. To
su kritične točke gdje su već ugovoreni radovi. Međutim, od
materijala sve se stoji”, nastavlja Haricar.
No, nisu problem samo stare pruge ni izgradnja novih, koje se
financiraju europskim novcem ,ne ide po planu. Od 22 velika
projekta većina kasni. Austrijski Strabag prijeti raskidom
ugovora na najvećem infrastrukturnom projektu u Hrvatskoj
izgradnji pruge Hrvatski Leskovac-Karlovac. Neslužbeno,
željeznice nisu ishodile građevinsku dozvolu. Puno je bilo
pitanja za HŽ, ali nitko pred kamere ne želi. U pisanom odgovoru
rekli su da pregovori sa Strabagom i dalje traju. A što se tiče
nabave materijala kažu.
“Svi ugovori za nabavu strateškog materijala sklopljeni su na
vrijeme, ali dobavljači materijal ne isporučuju ugovorenom
dinamikom”, odgovor je HŽ-a.
U Ministarstvu također pred kamere ne žele, ali kažu da je
problem nastao zbog “izazova na građevinskom tržištu”. No,
ministar Butković prošli je petak najavio ulaganje od 900
milijuna eura u obnovu pruga.
“Značajna sredstva ulažemo u željezničke projekte za koje znamo
da su budućnost. Kada govorimo o održivom i zelenim prometu”,
izjavio je tada Butković.
Sva ta modernizacija i kako ministar kaže renesansa Hrvatskih
željeznica je pohvalna i potrebna. Ali prije vlakova budućnosti
trebalo bi urediti sigurnu vožnju u sadašnjosti.