Nakon krađe 35 tona pšenice, dogodila se još jedna neobična krađa. Sa željezničkog kolodvora u Vinkovcima nestalo je 500 metara metalne željezničke kontaktne mreže koja se nalazi četiri i pol metra iznad pruge
Čak 250 metara bakrenog kontaktnog voda i 250 metara nosećeg
metalnog užeta ukradeno je s teretnog dijela Željezničkog
kolodvora u Vinkovcima.
Kontaktni vodovi nalazili su se na visini od četiri i pol metra
iznad pruge.
Počinitelj, s obzirom na složenost operacije, vjerojatno i više
njih, posao su obavili preko noći i to na dijelu mreže koji zbog
radova na cestovnom nadvožnjaku iznad pruge nije bio pod naponom.
“Znaju oni sisteme, ne sekirajte se, sve se zna”, kaže za
RTL Danas Bruno iz
Vinkovaca.
Vinkovčanka Vesna tvrdi, dolazi do svakakvih
ideja.
“Situacija je u zemlji takva kakva je i onda dolaze raznorazne
ideje”.
“Lova je u pitanju, ljudi se snalaze. Vidiš da nemaju što
raditi”, komentira sugrađanin Stjepan.
Na željeznici su već navikli na ovakve, ali i još neobičnije
krađe.
“Najčešće se kradu bakreni kablovi, ali imamo i slučajeva gdje se
doslovno komadi tračnica s nekih nekorištenih pruga kradu.
Doslovno se otpile i odnesu”, objašnjava glasnogovornica HŽ
Infrastruktura, Željka Miša.
Građani to ne opravdavaju, ali se i ne čude.
“Nikakvo čudo. Ništa novo danas. Krade se sve? Sve se krade”,
dodaje Bruno.
“Nekog je možda sila natjerala. Nije opravdano, ali ako nemaš
drugog izlaza, svatko će nešto napraviti da bi nešto imao”,
ističe Stjepan.
U posljednjih šest godina na željeznici se dogodilo 255 krađa
kojima je nanesena materijalna šteta od gotovo 200 tisuća eura, a
sve krađe protekle godine bile su krađe bakrenih kabela, koji
obično završavaju na tržištu otpada.
Cijena bakra, ovisno o njegovoj kvaliteti na tržištu sekundarnih
sirovina kreće se i od 1 do 5 eura. No, koliko god ta cijena
bila, teško da je vrijedna ljudskog života.
Kontaktna je mreža pod naponom od 25.000 volti, što je smrtna
opasnost za čovjeka, a opasnost predstavlja i oštećeni
željeznički sustav.
“Zbog tih krađa i zbog takvih izvanrednih događaja ugrožena je i
sigurnost ne samo počinitelja, već i svih ostalih sudionika u
željezničkom prometu”, objašnjava Miša.