početak niza događaja

Kulen kao gastronomski simbol Slavonije i Baranje

Na radionici koju su se spajale četiri graševine i Baranjski kulen

Danas je u Kući Baranjskog kulena u Branjin Vrhu održan enogastro
događaj Baranja – spoj kulena i vina koji su
zajedničkim snagama organizirale Udruge Baranjski kulen,
Graševina Croatica i Udruga vinogradara Baranje.

Kako je istaknuto na događaju Baranjski kulen je gastronomski
simbol Baranje, koji je među prvim domaćim proizvodima zaštićen
oznakom zemljopisnog podrijetla na razini Europske unije. S druge
pak strane graševina je najprodavanija sorta vina u Hrvatskoj, a
najveće površine vinograda nalaze se upravo u Slavoniji i
Hrvatskom Podunavlju. I za vinogradare Baranje, graševina je
najvažnija sorta pa je tijekom današnjeg događaja upriličeno i
spajanje Baranjskog kulena s odabranim vinima.

Na radionici koju je vodio Rene Bakalović uz
podršku Miodraga Komlenića, predsjednika Udruge
Baranjski kulen, Tomislava Panenića, direktora
Graševine Croatica, i Ivana Gerštmajera,
predsjednika Udruge vinogradara Baranje prvo su se spajale četiri
graševine i Baranjski kulen. Iz baranjskog vinogorja je to bila
premium graševina Vina Belje berbe 2021., iz erdutskog vinogorja
graševina Antunović berbe 2017., iz Iloka graševina Iločkih
podruma berbe 2021., a iz Kutjeva graševina Perak berba. Za
većinu sudionika graševina i Baranjski kulen predstavljaju
prirodan spoj lokalne hrane i vina i oni ovu kombinaciju
najradije konzumiraju.

Spajanje kulena i vina iz Baranje obuhvatilo je i druge sorte pa
su se osim graševine Jarčevo brdo vinarije Svijetli dvori, kušali
i Kolar mirisavi traminac berbe 2021, Gerštmajer cuvee berbe
2021. te premium Frankovka Vina Belje berbe 2012. jedino crno
vino na degustaciji koje je potvrdilo odlično sljubljivanje
kulena s crnim vinima. Premium frankovka Vina Belje berbe 2012.
je istaknuta kao izvrstan spoj s Baranjskim kulenom i na
radionici u sklopu festivala Zemlja vina u Esplanadi u
Zagrebu. 

Prema najavama organizatora ovo je početak niza događaja koji su
planirani u slijedećoj godini i kojima će se graditi sinergija
zajedničke ponude autentičnih proizvoda kakvi su Baranjski kulen
i domaća vina. Najavljena je i intenzivnija suradnja s
turističkim sektorom jer su specifična hrana i vino pojedine
regije najveći mamac za posjetitelje. Zajednička ideja je i
stvaranje jedinstvene ceste vina i kulena, prve takve vrste u
Hrvatskoj. 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari