Riječni promet ima veliku perspektivu, ali su potrebna velika ulaganja
Sabor je danas održao svoje redovno zasjedanje, a govora je bilo
i riječnom prometu. Na pitanje saborskog zastupnika i
gradonačelnika Osijeka, Ivana Radića, državni tajnik u
Ministarstvu prometa Josip Bilaver, iznio je zanimljive
informacije oko prijevoza preko slavonskih riječnih luka.
Državni tajnik rekao je kako zbog trenutne situacije u Ukrajini i
okupacije luka na Crnome moru, žitarice ne mogu van iz zemlje tim
putem pa se traži alternativa.
“Samim tim su atraktivne i hrvatske luke, prije svega Vukovar
koja ima kapacitet za pretovar takvih tereta, koje željeznicom
možemo voditi do naših morskih luka, Rijeke i Zadra.
Oporba je pak ukazala na starost hrvatske riječne flote i premalu
iskorištenost riječnog prometa. Nažalost, umjesto planiranih 15
posto porasta riječnog prometa od 1999. do danas, taj postotak
danas je puno manji.
Govora je bilo i o nastavku projekta kanala koji će spojiti Dunav
i Savu, ali će projekt o kojem se govori već 200 godina još malo
pričekati budući je tek napravljen projekt utjecaja na okoliš.