Proizvođači, koji najčešće drže i više od 50 muznih krava ljuti su jer zbog uvoznog, jeftinijeg mlijeka teže prodaju svoje
U novim nevoljama su mljekari. Hrvatska poljoprivredna komora
upozorava da se u trgovinama pod hrvatskom etiketom prodaje
uvozno mlijeko. Upozoravaju i da su ovakvi marketinški
trikovi zabranjeni jer na nacionalnoj razini za izvorno hrvatsko
postoji samo oznaka – Mlijeko s hrvatskih farmi.
Domaće mlijeko posljednjih dana sve teže nalazi svoj put do
potrošača, jer na put mu staje ono uvozno mlijeko, primjerice iz
Češke i Poljske. iz Hrvatske poljoprivredne komore tvrde da im se
i kupci i proizvođači žale na uporabe nedozvoljenog znakovlja
koje bi kupce trebalo uvjeriti u izvornost mlijeka.
“Što se tiče mlijeka tu imamo znak mlijeko hrvatskih farmi koje
se kontrolira od strane ministarstva i institucija i to je jedino
mlijeko koje dolazi s područja Hrvatske, a svi ostali ako koriste
znakovlje, pa smatram da to nije dopustivo”, rekao
je Igor Rešetar,
Predsjednik Odbora za mljekarstvo HPK.
Proizvođači, koji najčešće drže i više od 50 muznih krava ljuti
su jer zbog uvoznog, jeftinijeg mlijeka teže prodaju svoje.
“Mi držimo svoju cijenu jer je kvaliteta mlijeka odlična, osobito
u usporedbi s uvoznim koje je prerađeno. Naše dolazi direktno sa
naših farmi”,
rekla je Barbara Fučec,
djelatnica u OPG-u.
Sve ovo događa se u trenutku kada je proizvodnja domaćeg mlijeka
napokon počela rasti i to nakon dugih 7 godina. Proizvođači
mlijeka lani su isporučili 434,2 milijuna kilograma mlijeka.
Povećanje se nastavilo i u ovoj godini, ovaj je siječanj bio za
1,7 posto bolji od prošlog. No, zabrinjava što se i dalje uzvozi
mlijeko iz Češke, Poljske i drugih zemalja u vrijednosti 253,4
milijuna eura.
“Moram reći da se naše mlijeko ovdje kontrolira od same
proizvodnje, prerade do prodaje, dok uvozno dolazi staro godinu
dana. A naša se testira svaki dan”, rekao je Igor
Rešetar, predsjednik Odbora za mljekarstvo HPK.
Iz poljoprivredne komore, tvrde da podršku imaju i iz
ministarstva poljoprivrede pa se nadaju da će se obmanjivanju
potrošača uskoro stati na kraj.