gradnja ispred plana

Veći dio koridora Vc završava se do kraja 2022. godine

Danas je (27. studenog) ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković posjetio gradilišta na području Osječko-baranjske županije

U društvu ministrice regionalnog razvoja i fondova Europske unije
Nataše Tramišak, župana Osječko-baranjske
županije Ivana Anušića, gradonačelnika Belog
Manastira Tomislava Roba, Borisa Huzjana,
predsjednika Uprave hrvatskih autocesta, Josipa
Škorića
, predsjednika Uprave Hrvatskih cesta  sa
suradnicima, posjetili su gradilište belomanastirske obilaznice
vrijedne 84 milijuna kuna.

Gradonačelnik Belog Manastira Tomislav Rob zahvalio je ministru
Butkoviću, ministrici Tramišak, županu Anušiću i direktoru
Hrvatskih cesta Škoriću na posjeti i obilasku trase obilaznice te
izvođačima radova.

“Ovo je jedan od većih projekata na području Baranje i projekta
Slavonija, Baranja i Srijem, a dogovorili smo da investicija što
prije počne zbog teretnog prometa koji ovdje prolazi te ugrožava
građane Belog Manastira. Radovi napreduju i bit će gotovi 2022.
godine, a spojit će se na budući Koridor 5c. Svaka trasa donosi
gospodarski razvitak i po tomu smo iznimno sretni”, rekao je Rob.

Ministar Butković obišao je i obilaznicu Petrijevaca dugu 3,88
kilometara. Ukupna vrijednost projekta je 70,5 milijuna kuna, s
tim da su 56,94 milijuna kuna bespovratna sredstva Europske
unije, a obilaznica je u promet puštena krajem lipnja ove godine.

“Postoji ozbiljna suradnja MRREU i Ministarstva mora prometa i
infrastrukture upravo po pitanju važnih prometnih, ne samo
cestovnih pravaca i infrastrukture nego u budućem razdoblju i
planovi obnove željezničke infrastrukture, pruge
Osijek-Virovitica, isto tako i obnova Zračne luke Osijek, dakle
projekti vrijedni više od 1,5 milijarde kuna samo na području
OBŽ, odnosno i pripremi su investicije više od 5 milijardi kuna
za pet županija istočne Hrvatske”, rekla je ministrica
Tramišak i dodala kako je Koridor 5c vrlo važan prometni pravac
za cijeli istok Hrvatske, spajanje na Paneuropske koridore s
Budimpeštom, važan je i za spajanje istoka Hrvatske u europske
integracije. Značajna je okosnica za budući ekonomski i održivi
razvoj ovog područja.

Projekt SBS nastavit će se razvoj projekta na području OBŽ i
ostalih županija i u novom programskom razdoblju 2021.-2027.

Ugovor o izgradnji poddionice autoceste A5 Most Halasica-Beli
Manastir, na međunarodnom prometnom 5C koridoru, vrijedan 443
milijuna kuna bez PDV-a, potpisali su krajem travnja ove godine
predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta (HAC) Boris Huzjan i
izvođači radova, a danas su se došli uvjeriti u napredak radova.

“Usprkos koroni i aktualnoj situaciji u svijetu veliki
infrastrukturni radovi idu svojim tijekom u Hrvatskoj, od
Pelješkog mosta i Istarskog ipsilona, željezničkih projekata i
luka pa tako i ovdje dovršetak 5c koridora kroz RH se rade
neovisno o koronavirusu. U proljeće smo potpisali ugovor za
izgradnju dionice od 17,5 kilometara, radovi idu dobro, čak i
ispred dinamičkog plana, i do ljeta 2022. godine pustit ćemo u
promet ukupno 25 kilometara autoceste od Osijeka prema Belom
Manastiru. Ostaje nam 5 km za koje će Hrvatske ceste do kraja ove
godine dobiti lokacijsku dozvolu, u 2021. godini i građevinsku, a
sredinom godine raspisat ćemo natječaj za taj preostali dio
autoceste”, rekao je ministar Butković.

Ovaj projekt je ukupne vrijednosti 450 milijuna kuna i financira
se uz pomoć međunarodne kreditne institucije EBRD-a i HABOR-a, a
s obilaznicom Belog Manastira i već gotovom obilaznicom
Petrijevaca ulaganja u OBŽ u izgradnju i obnovu cestovne
infrastrukture je oko 750 milijuna kuna. Tako se Projekt SBS
upravo na ovim projektima ocrtava i ide svojim tijekom.

“Zahvala županu Anušiću što je bio ustrajan i neumoran u borbi da
ovaj projekt krene te kolegici Tramišak na dobroj suradnji jer
bez te sinergije dva ministarstava ne bi mogli ulagati više od 20
milijardi kuna u prometnu infrastrukturu RH”, istaknuo je
Butković.

“Drago mi je što i ove projekte rade hrvatske tvrtke i što se u
naše autoceste ugrađuje pijesak iz Drave. Ujedno se i čisti
korito Drave i tu smo svi skupa na dobiti. Na novinarsko pitanje
zašto se čekalo ovako dugo na nastavak izgradnje Koridora 5c
želim pojasniti da je bivša Vlada Zorana Milanovića
preprojektirala ovaj dio autoceste na običnu dvotračnu cestu pa
je trebalo i vremena i volje, što je pokazala HDZ-ova Vlada, da
se ponovo projektira autocesta i da se nađe model financiranja”,
rekao je župan Ivan Anušić.

Ukupna dužina Koridora 5c u Republici Hrvatskoj je 88,5
kilometara i veći dio je izgrađen, a dogovorena je i spojna točka
Koridora s Hrvatske i Mađarske strane granice.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari