Iako nema sajmova, kupci dolaze k njima. Prodaje preko prozora i zaprima narudžbe za božićnu trpezu
U Slavoniji počinju pripreme za kolinje. Čeka se još tjedan dana
i malo hladnije vrijeme da bi se počele praviti kobasice i kuleni
za koje su Slavonci marljivo radili cijelu godinu.
No 2020. godina pogodila je i proizvođače domaćih
suhomesnatih proizvoda. Tin Kovačić poslušao je što ih muči, ali
doznao i tajne pravih majstora kulena.
Marijan će ranom zorom odmah nahraniti svojih 130 svinja. I to
svojim kukuruzom zasijanim na vlastitoj zemlji. Za tjedan dana
otpočet će s kolinjem, ali govori, prodaja je pala. Kao domaćem
proizvođaču pogađa ga uvoz jeftinog i nekvalitetnijeg mesa, ali
još više nedostatak svatova, krštenja, manifestacija.
“Jedan smo sajam odradili u Požegi za cijelu godinu a nama je
bilo težište sajmovi. Ljudi vide naše proizvode, kušaju. Znaju da
li to njima odgovara. Oni će ih uzeti, ako im ne odgovara, ići će
dalje. Stvaramo nove kontakte. Roba se tu lako ta prodati”, rekao
je Marijan Kundakčić, vlasnik OPG-a iz Grabarja.
Od polja do stola – puno truda
A njegova je vrhunske kvalitete. Hrana i začini su proizvedeni na
njegovoj zemlji, a u krunski proizvod kulen – ide samo najbolje
meso.
Zadnji butovi i kremenadla i leđna slanina da dobijemo masnoću
kulena. Može se koristiti i prednja plećka, ali onaj mišić koji
je najkvalitetniji.
O svakoj se sitnici vodi računa pa čak i o tome na kojoj će se
vrsti drveta delicije dimiti u pušnici, jer govori i to je bitno.
“Naravno da je bitno. Znači vi ne možete koje ima puno tanina i
smole. Samo ovo mjesto se zove Grabarje. A u Slavoniji mjesta su
bobivala imena po šumi koja je bila. Na ovom prostoru nekad je
bila grabova šuma. Dokazano je da je grab najbolje drvo za
dimljenje”, izjavio je Marijan.
Njegova obitelj, supruga i pet sinova godinama se bave ovim
poslom i žive od njega
Ovakav način proizvodnje kulena, od polja do stola, zahtjeva puno
truda. Završavate s poslom kasno navečer a počinjete rano ujutro
radeći na zemlji kako bi proizveli ovu hranu, najkvalitetniju
domaću, koju će svinje jesti.
Iako nema sajmova, kupci dolaze k njima. Prodaje preko prozora i
zaprima narudžbe za božićnu trpezu. Delicije će sami zapakirati u
ambalažu s kratkom povjesnom pričicom o svakom proizvodu.
“Lijepo izgleda. Ko da ste bili u nekoj parfumeriji hahaha. Samo
će se razvit okus tu, a ne gore. Ali bolje miriše ovo.
Zadovoljniji ste. Nek oni troše Channel, a meni nek je pun
želudac”, poručio je Marijan.
Pa ako je napravljen s ljubavlju, govori, kulen će preživjeti i
ovu krizu.