Međunarodni eTwinning projekt "Me, Myself & I" ("Ja i sva moja lica") nastao je s ciljem promoviranja važnosti i brige za dobro mentalno zdravlje djece i mladih
Na početku nove nastavne godine brojni učitelji prepoznali su
važnost projekta i započeli provoditi projektne aktivnosti
u suradnji s drugim europskim školama.
Projektne aktivnosti osmisli su psihologinja Marija Jurić
iz Osnovne škole Drenje i učitelj informatike Goran Podunavac iz
Osnovne škole Popovac, a preko 100 učitelja iz osam
europskih država (Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Finske, Italije,
Rumunjske, Slovačke, Srbije i Turske) prepoznalo je važnost
projekta i odlučilo sudjelovati sa svojim učenicima.
Kroz projekt će se potaknuti učenike na prepoznavanje vlastitih
emocionalnih stanja, kvalitetnu komunikaciju s bližnjima,
suradnju i traženje podrške u vlastitoj zajednici. Učenici će
učiti o mentalnom zdravlju kroz različite aktivnosti i
primijeniti trenutno iskustvo. Također, dobit će priliku
surađivati s učenicima iz drugih škola, čuti primjere dobre
prakse i prihvatljive obrasce ponašanja koji doprinose očuvanju
mentalnog zdravlja.
Baš poput obitelji, škola ima sve veću ulogu u odgoju i
poučavanju po pitanju promoviranja i očuvanja mentalnog zdravlja
djece i mladih. Narušeno mentalno zdravlje ima brojne
negativne posljedice za socioemocionalni razvoj djeteta. Jedna od
njih je i lošiji školski uspjeh, socijalno neprihvatljivo
ponašanje, marginaliziranje od strane druge djece i slično.
Projekt će se usmjeriti na jačanje socijalnih odnosa među
vršnjacima, traženje dostupne podrške u vlastitoj zajednici kao i
na važnost komunikacije o eventualnom narušenom funkcioniranju
jer su djeca tijekom školovanja (pubertet, adolescencija)
izložena brojnim stresorima i emocionalno su osjetljiva.
Navedenom u prilog ide i sve češća komunikacija djece putem
tehnologije, a manje licem u lice, nesrazmjer obiteljskih i
profesionalnih uloga od strane roditelja.
Zabrinjava i podatak Svjetske federacije o mentalnom zdravlju
(WFMH) kako je u svijetu 450 milijuna ljudi s nekim
mentalnim poremećajem, kao i podatak Svjetske
zdravstvene organizacije (WHO) kako 50% mentalnih poremećaja
započinje prije 14. godine života.
Suradnja učenika trajat će do lipnja 2021. godine kada će
završnom videokonferencijom biti predstavljeni rezultati
projekta.