Prema pisanju Glasa Slavonije, više od dva tjedna Đakovčanin koji na posao u Osijek putuje vlakom koji polazi iz Đakova u 6,30 sati redovito kasni na posao.
Naime, vlak svaki dan u dolasku kasni po 15 minuta jer od
Đakova do Osijeka iz čista mira usporava i zastaje na tri mjesta
i to kod blatnjavih prijelaza u blizini seoskih stanica. Nikome,
kaže, nije jasno zbog čega vlak usporava i staje, te tako gubi
vrijeme. U prvi mah su putnici pomislili kako je riječ o štrajku
strojovođa HŽ-a koji zbog lošeg stanja pruga voze sporije nego
inače, pa kasne, no u tu se priču ne uklapa potpuno
zaustavljanje, kaže sugovornik Glasa Slavonije, usred ničega.
“Vlak staje kod stanice Semeljci gdje ima nekakav blatnjavi
put koji sječe pruga, staje potom 100 metara prije stanice u
Dopsinu, pa opet u tom selu na stanici. Gotovo isti putnici
putuju svaki dan tom linijom pa razgovaramo između sebe i čudimo
se onom što se događa. Doznali smo da je to navodno naredba koja
je stigla “odozgo” zbog čestih prometnih nesreća na neoznačenim
željezničkim prijelazima. Međutim, ovo su poljski putovi pa je
tim misterij veći“, ističe, za Glas Slavonije, Đakovčanin.
“Ako je i riječ o nekom protestu on najviše košta nas
putnike. Isto se događa, moram napomenuti i kada se vraćamo kući.
Onda kasni još više“, navodi Đakovčanin. Odgovor su novinari
Glasa Slavonije potražili u Hrvatskim
željeznicama, a iz njega proizlazi da su se do sada na pružnim
prijelazima zaustavljala, navode, cestovna vozila kako bi prošao
vlak, a sada pak, vlak staje kako mu netko na poljskom
prijelazu ne bi prepriječio put.
“Na nekoliko željezničko-cestovnih prijelaza na relaciji
Đakovo-Osijek nedavno je pokradena cestovna signalizacija koju bi
trebale ponovno postaviti Hrvatske ceste, odnosno nadležna uprava
za ceste. Budući da znakovi još nisu postavljeni a radi što veće
sigurnosti sudionika u cestovnom prometu na križanjima s prugom,
HŽ Infrastruktura svakodnevno nalaže strojovođama obavezno
zaustavljanje vlaka ispred tih prijelaza. Strojovođe smiju
nastaviti vožnju tek kad se uvjere da ne nailazi nijedno vozilo.
Zbog tih zaustavljanja vlakovi prometuju na relaciji
Đakovo-Osijek i obratno s određenim odstupanjima od voznog reda”,
kaže, za Glas, Martina Elizabeta Lovrić Voditeljica Odnosa s
javnošću HŽ Infrastrukture d.o.o. “Ispričavamo se putnicima zbog
toga te ćemo pokušati isposlovati postavljanje prometnih znakova
na tim željezničko-cestovnim prijelazima što je moguće prije”,
ističu, navodi se, u HŽ-u.
Jedan znak od 500 do 800 kuna
Krađe su postale učestale, a krade se sve, od dijelova tračnica,
pružnih pragova do znakova upozorenja, vijaka, telefonskih vodova
i energetskih kabela. Kradu se i znakovi upozorenja, a trošak,
nabava i postavljanje jednog prometnog znaka stoji od 500 do 800
kuna, navodi se u Glasu Slavonije.