Jučer je na facebook stranici Općine Bilje načelnik Željko Cickaj objavio priopćenje u kojemu navodi kako autobusni prijevoznik APP ukida veći dio polazaka na relacijama između mjesta na području općine Bilje i Osijeka.
Razlog tomu je što APP navodi kako su linije nerentabilne zbog premalenog broja učenika, odnosno da je odaziv bio oko 10%, što je ispod njihovih očekivanja. Sukladno pravu učenika na slobodan izbor prijevoznika, većina se odlučila za Panturist koji već nekoliko godina obavlja redovni linijski prijevoz na tim relacijama.
Cickaj navodi kako su nemilosrdni tržišni uvjeti doveli do
ovakve situacije, no da općini Bilje uz najbolje namjere
preostaje jedino naći što bolji način sufinanciranja prijevoza
studenta, budući da država učenicima već subvencionira
75% cijene mjesečne karte, dok studenti plaćaju prijevoz neznatno
niže od radnika, ukoliko nije subvencioniran od strane
općina.
Kombinirani prijevoz koji Panturist nudi učenicima na području
općine Bilje u sklopu Tarifne unije sa GPP-om,
kao i neusporedivo veći broj polazaka od APP-a zasigurno su
pogodovali propasti plana APP-a da se preuzme prijevoz u
općini.
Kako neslužbeno doznajemo, još jedan razlog povlačenja APP-a su inspekcijski nadzori koji su provođeni u proteklih nekoliko tjedana te su utvrđene određene nepravilnosti, budući da je APP obnašao posebni linijski prijevoz, a ne redovan linijski te stoga nije mogao imati na autobusima istaknute table s ispisanim relacijama na kojima prometuje. Nadalje, po zakonu o cestovnom prometu dva prijevoznika ne mogu imati polaske u razmaku kraćem od 15 minuta, no APP je svoj vozni red kreirao tako da su polasci njihovih autobusa u prosjeku bili pet do deset minuta ispred Panturistovih propisanih koncesijama. Osim toga kod posebnog linijskog prijevoza ne mogu se koristiti mjesečne karte, nego se prijevoz putnika poimence utvrđuje ugovorom između prijevoznika i tražitelja usluge.
Ova situacija uvelike podsjeća na situaciju u Požeško-slavonskoj županiji od prošle godine kada je Slavonija Bus počeo obnašati prijevoz učenika po sistemu posebnog linijskog prijevoza, nakon čega je APP pozvao državni inspektorat da reagira te su inspektori isključili nekoliko autobusa Slavonija Busa iz prometa. Taj čin je izazvao prosvjede roditelja koji su blokirali prometovanje APP-ovih autobusa.
Razlog svim tim nesuglasicama bila je cijena APP-ovih mjesečnih
karata za koje su roditelji tvrdili da su previsoke, a Slavonija
Bus je ponudio i preko 50% niže troškove
prijevoza. O navedenim događajima je pisao 034portal,
a iz komentara na tekstove se može zaključiti kako je APP ulazio
na tržišta u Brodsko – posavskoj i Požeško – slavonskoj županiji
s besplatnim prijevozom ili cijenama do 80% nižim od
konkurencije, a kada bi se konkurencija povukla s tržišta,
cijene bi digli za više od 100%
APP je na tržište Osječko-baranjske županije u većoj mjeri ušao
prošle godine s ciljem preuzimanja što većeg dijela tržišnog
kolača kao i istiskivanja kako Panturista, tako i
Čazmatransa iz županijskog i meulinijskog
prijevoza.
Srećom, ovakve i slične situacije zbog sufinanciranja prijevoza
učenika od strane ministarstva nećemo gledati na području Bilja,
no iskreno se nadamo da će i redovan linijski prijevoz ostati
pošteđen kaosa na tržištu linijskog prijevoza.
SiB.hr