
Nerijetko ga vozači traže razne informacije, primjerice, kako doći do željene destinacije, koji put kamo vodi i slična pitanja
Nema Slavonca koji nije barem jednom u posljednjih 16 godina prošao Slavonikom, odnosno platio cestarinu na naplatnome mjestu. I ako biste pomislili da osobe koje ondje rade imaju monoton posao koji bi rado zamijenili za drugi, Osječanin Krunoslav Marić primjer je da to nije tako.
Naime, od otvorenja Slavonike 2009. godine Krunoslav radi na istome mjestu. Punih 17 godina vodi cjelokupan posao. Uz naplatu, to uključuje i vođenje evidencije, predaju smjenskoga rada s pripadajućom dokumentacijom, skrb oko opreme. Sve to Krunoslav, kaže, ne bi mijenjao ni za koji drugi posao.
“Moram priznati da sam u posljednje vrijeme itekako svjedok većeg broja vozila, odnosno povećanje teretnoga prometa. Mogu reći da su vozači u 99 posto slučajeva vrlo pristojni“, priča Krunoslav koji za 17 godina, kaže, nije imao nijednu neugodnu situaciju.
Razgovorljivi vozači
Rad u kantini u vojarni u Đakovu prije ovoga posla, kaže, pružio mu je zadovoljstvo rada s ljudima. Pa iako ćemo ga na radnome mjestu vidjeti samoga, kaže da nerijetko vozači traže razne informacije, primjerice, kako doći do željene destinacije, koji put kamo vodi i slična pitanja.
I sve ih je više, jer kako nam je nedavno potvrđeno iz Hrvatskih Autocesta, promet Slavonikom značajno je veći otkako je otvorena autocesta do Mađarske.
“Ima jako puno stranaca i to posebice Mađara otkako je spojena autocesta. Uglavnom je dosta stranaca iz istočnoga dijela Europe i to Poljske, Češke, Slovačke, ali ima i dosta Rumunja, Bugara te Ukrajinaca“, posvjedočio je Krunoslav iz prve ruke.
Slavonika je odličan put i za tranzitni promet iz Bosne i Hercegovine te Srbije, no Krunoslav kaže da je među vozačima i jako puno Slavonaca.
Koridor 5C “sačuvao” lokalne ceste
Otvaranje autoceste, kaže, daje veliku prednost najprije stoga što je sad sav teretni promet s lokalnih baranjskih cesta prešao na Slavoniku.
“Uz to što je povećana sigurnost, autoput će sačuvati dugotrajnost naših lokalnih cesta. Općenito je jako puno benefita donijelo spajanje s Mađarskom i rekao bih da je Slavonija itekako sad rasterećenija nego prije“, ocjenjuje Krunoslav kojem je itekako poznato koliko tisuća i tisuća automobila prođe Slavonikom u sve tri smjene.
Cilj – veća protočnost vozila
Među njima su i oni koji žele izbjeći duga čekanja na mađarskoj granici na Udvaru pa se odlučuju voziti sigurnije i brže Slavonikom do Mađarske bez zaustavljanja, a što im znatno skraćuje vrijeme vožnje.

Promet je, kaže, najgušći danju, no u posljednja dva mjeseca sve je više i vozača koji onuda prođu i noću.
Štoviše, prilikom većih događanja u Slavoniji pojača se i broj blagajnika kako bi protočnost vozila bila što veća, a što je uostalom i krajnji cilj.
“Ne bi čovjek rekao, ali ovaj posao je jako zanimljiv. Meni osobno sve zanimljiviji posljednja dva mjeseca, a nadam se da će vozača biti još i više izgradnjom cijeloga Koridora 5C“, zaključuje ovaj simpatični Osječanin.
Nadamo se, dakako, da će ne samo on, već i ostali djelatnici zadržati posao nakon najavljene automatske naplate cestarina.




