što će pronaći?

Kasni gradnja “slavonskog ipsilona”, čekaju se arheolozi

Dubravka Petric/Pixell

Paralelno s radom arheologa očekuje se i početak radova na dionicama koje nisu pod arheološkim planovima

Početak radova na brzoj cesti Nuštar – Vukovar, tzv. slavonskom ipsilonu, bio je predviđen za 2024. godinu, no gradilište još uvijek nije otvoreno, piše portal Bauštela.hr. Ipak, iz Hrvatskih cesta stižu naznake da bi uskoro moglo doći do pomaka, budući da je u njihovom planu za prvi kvartal 2025. godine predviđeno raspisivanje javne nabave za arheološka istraživanja. Konkretno, riječ je o zaštitnim arheološkim iskopavanjima koja će se provoditi u sklopu izgradnje brze ceste Osijek – Županja, na dionici Nuštar – Vukovar.

Vrijednost ovih istraživačkih radova procijenjena je na 2 milijuna eura, a po završetku natječaja i sklapanju ugovora započet će arheološka iskopavanja, koja će trajati oko šest mjeseci. Kako je najavljeno, određeni građevinski radovi moći će se odvijati paralelno s arheološkim, pa se očekuje da bi gradilište moglo biti otvoreno sredinom 2025. godine.

Dugotrajan proces gradnje

Ranije, 2023. godine Hrvatske ceste izvršile su i postupak izvlaštenja na predmetnoj dionici. Buduća brza cesta bit će tzv “slavonski ipsilon”, a predstavljena je još 2019. prilikom otvaranja vinkovačke obilaznice koja će biti njen dio. Cesta će ići od Osijeka prema Nuštru gdje će se račvati. Jedan krak će ići prema Vukovaru i Iloku, a drugi prema Vinkovcima i Županji. Dovršetkom projekta rasteretiti će se promet kroz naseljena mjesta i izmjestiti prije svega kamionski promet.

Izvođač radova na prvoj dionici brze ceste već je odabran – riječ je o tvrtki Osijek-Koteks, koja bi prema ugovoru s Hrvatskim cestama trebala završiti prometnicu u roku od tri godine. Vrijednost ovog projekta iznosi 51,5 milijuna eura.

Uz ovu cestu, značajna prometna investicija u regiji je i izgradnja vukovarske obilaznice, koja je započela u travnju 2024. godine. Trasa obilaznice duga je 19,4 kilometra, a radovi su trenutno fokusirani na dionicu Bršadin sjever – čvorište Lužac u dužini od 6,5 kilometara, s vrijednošću od 28 milijuna eura.

Obilaznica je prvobitno projektirana kao cesta s jednim kolnikom i dvije trake, no pojedine dionice će, prema potrebi, u budućnosti biti proširene na četiri trake. Njen cilj je izmještanje tranzitnog i dijela lokalnog prometa izvan urbanog područja Vukovara.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest