često problematična dionica

Sanacija najgore dionice A3 dobro napreduje, a cesta će imati potpuno nove sigurnosne elemente

Ivica Galović/PIXSELL

Dionica je to kojom dnevno prolazi ogroman broj vozila, a zadnji put sanirana je prije 20 godina

Dionica autoceste A3 između Slavonskog Broda i Nove Gradiške nerijetko je znala odnositi ljudske živote pa su tako tamo poginuli između ostalog Toše Proeski i Dolores Lambaša napokon se temeljito rekonstruira.

Kako smo pisali još u travnju prošle godine, Hrvatske autoceste pokrenule su opsežnu rekonstrukciju tog dijela kolnika na kojem su asfalt i zaštitna ograda u iznimno loše stanju. Autocesta je to kojom prema ranijim statistikama prođe čak 22 milijuna vozila pa se radi o jednoj od najopterećenijih cesta u državi. To je točno 32,45 prometa na svim hrvatskim autocestama, a među tim brojem su i brojna teretna vozila.

Hrvatske autoceste upitali smo pak o napretku radova na toj dionici budući su zbog zimskih uvjeta radovi nešto usporeniji.

Tako smo saznali kako je trenutno dovršeno 77% radova na asfaltiranju, odnosno od ugovorenih 44km izvedeno je 34 km autoceste.

Osim same ceste, znatno se mijenja i sigurnost kad su u pitanju odbojnici pa se tako umjesto starih odbojnika koji su odvajali sjevernu od južne trake autoceste, montira i znatno moderniji sustav s širim odbojnicima i to u gotovo punom profilu. Tako će se u budućnosti ograda, osim u sredini, nalaziti i na stranama koje autocestu dijele od strme padine prema pokosu autoceste.

“Do kraja 2024. godine završeno je 48% radova na izmjeni novih odbojnika”, poručuju iz Hrvatskih autocesta pa je jasno kako tu predstoji još velik posao do kraja projekta.

Radovi na projektu započeli su u ožujku prošle godine, a prema svemu sudeći trajati će gotovo do kraja ove godine.

“Rok dovršetka je 550 radnih dana od uvođenja u posao, uključujući sve dane u tjednu izuzev turističke sezone, zimske službe odnosno otežanih vremenskih uvjeta kada se zbog tehnologije radovi ne mogu izvoditi. Planirani završetak asfalterskih radova je u srpnju dok je dovršetak radova na postavljanju nove ograde i opreme u listopadu ove godine”, dodaju iz HAC.

Kako smo već ranije napomenuli, znatno će se povećati sigurnost na tom dijelu autoceste.

“Implementacijom nove elastične odbojne ograde očekivano je povećanje sigurnosti prometa posebice u vidu sprečavanja slijetanja vozila s kolnika, sprečavanja prelazaka vozila s jednog kolnika na drugi, kao i ublažavanja posljedica prometnih nesreća”, zaključuju iz HAC.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest