Vodeća je marka Škoda, koja je na prvom mjestu zaključila i prošlu godinu. Drugi najprodavaniji je Volkswagen, treći Renault. Na četvrtom mjestu je Suzuki, a prati ga Toyota
Već četvrti mjesec zaredom u Hrvatskoj raste kupnja automobila.
Prodaja novih porasala je za 14, a polovnih gotovo 20 posto, piše
Danas.hr.
Stari je svoje odvozio. Nakon 6 godina, Ante
Božić iz Zagreba je u kupnji novog rabljenog automobila.
Iako mu je plan bio kupiti novo, sve je ostalo samo na planu.
“Tražim obiteljski monovolumen, iz praktičnih razloga, stari auto
je već dotrajao, pa gledam u cjenovnom rangu između 30 i 40
tisuća, da vidim što se nudi na tržištu”, pojašnjava Ante za RTL.
Konačnu odluku još nije donio. U njegovu garažu trebao bi
automobil star tri godine. “Prekrasan auto, morat ću razgovarati,
prvenstveno sa suprugom”, dodaje Ante.
Obnova voznog parka kod Hrvata ide punom parom. U prva četiri
mjeseca ove godine rabljenih je prodano više od 30 tisuća, a
novih više od 20. Odličnu prodaju najvećim dijelom guraju turizam
i sezona. “Sad kreće špica, do sad je bila priprema i sada se gro
vozila isporučuje, sad kreće ona navala prava za vozilima”, kaže
Ivan Pehar, direktor salona rabljenih vozila.
Vodeća je marka Škoda, koja je na prvom mjestu zaključila i
prošlu godinu. Drugi najprodavaniji je Volkswagen, treći Renault.
Na četvrtom mjestu je Suzuki, a prati ga Toyota. “Kad pogledamo
top 5 najprodavanijih – uglavnom su to automobili iz SUV
koncepta, odnosno automobili do 25 tisuća eura. Pomogle su i
akcije, sad smo se napokon vratili u neko normalno razdoblje,
kako je nekad trgovina, barem kad govorimo o novim automobilima,
izgledala”, kaže Dimitrije Trbović, direktor tvrtke za prodaju
vozila.
Svaki dan od početka godine u zemlji se proda najmanje 184 nova i
247 rabljenih automobila, uglavnom onih do 8 godina starosti.
“Škoda Octavia, Renault Clio, Suzuki Vitara, to su modeli koji su
vrlo traženi prilikom kupnje novih vozila, a isto tako su
zanimljivi nama kao vozila koja se vraćaju nakon isteka renta a
car sezone, ili nakon isteka korištenja u nekoj kompaniji, jer
ona su dosta zanimljiva kao korporativna vozila”, objašnjava
Pehar.
U travnju je hrvatskim kupcima među ostalim prodana i Rimčeva
Nevera. Iako je 2024. krenula dobro, rezultat iz 2019. kada je
prodano više o 60 tisuća novih automobila teško ćemo nadmašiti.
“Od 2010. godine imamo stalni porast prosječne starosti voznog
parka, a od 2013. imamo stalni trend gdje imamo puno više
uvezenih rabljenih vozila nego novih, bilo bi dobro da se i taj
trend promijeni, ja se nadam u skorijoj budućnosti”, pojašnjava
Goran Zovak, predstojnik Zavoda za prometno-tehnička vještačenja
pri Fakultetu prometnih znanosti
No, s obzirom na prosjek Europe i ne stojimo tako loše. Čak 11
država ima stariji vozni park od Hrvata, među njima su Španjolci,
Portugalci, Mađari i Slovaci…