Vozila su tako dobile OŠ Popovac, Ernestinovo, Budrovci, Drenje i Josipa Antuna Ćolnića Đakovo
Od ukupno 62 škole u Hrvatskoj u kojima se provodi
eksperimentalni program ”Osnovna škola kao cjelodnevna škola:
Uravnotežen, pravedan, učinkovit i održiv sustav odgoja i
obrazovanja”, čak 13 su škole s područja Osječko-baranjske
županije.
Od toga je deset škola čiji je osnivač Županija, Grad Osijek je
osnivač dvije, a jednoj je osnivač Vlada RH. Provođenje programa
je u tijeku, a u petak u Gospodarskom centru Osječko-baranjske
županije u Osijeku održana je prigodna svečanost na kojoj je
obnašatelj dužnosti župana Mato Lukić uručio
ključeve pet vozila ravnateljima osnovnih škola uključenih u
program cjelodnevne nastave.
Vozila su tako dobile OŠ Popovac, Ernestinovo, Budrovci, Drenje i
Josipa Antuna Ćolnića Đakovo. Inače, u ovom projektu
Osječko-baranjska županija provodi sve postupke javne nabave
(radovi, oprema i vozila) u ime i za račun škola kojima je
osnivač. Između ostalih aktivnosti, proveden je i postupak javne
nabave vozila.
”Osječko-baranjska županija kao osnivač 53 osnovne škole
podržala je i uključila se u projekt cjelodnevne nastave te je s
našeg područja najviše škola u Hrvatskoj prijavljeno u projekt.
Vrijednost projekta za škole kojima je osnivač naša Županija
iznosi 2,56 milijuna eura te će se za potrebe cjelodnevne nastave
izvesti niz radova i kupiti nova oprema. Tako je nabavljeno i pet
novih vozila vrijednih 167 tisuća eura, a koja će školama
sigurno dobro poslužiti. Naime, naša je županija i prostorno
velika, pa će vozila dobro poslužiti za potrebe i usluge matičnih
i područnih škola i uopće za provedbu ovog projekta. Cilj nam je
da kroz cjelodnevnu nastavu djeca ne gledaju na školu samo kao na
ustanovu u koju dolaze učiti te će u cjelodnevnoj nastavi
provoditi i ostale aktivnosti, družiti se i raditi sve što je
potrebno u današnje vrijeme za njihovu socijalizaciju”, rekao je
Lukić.
Pročelnica Upravnog odjela za obrazovanje i mlade OBŽ
Miranda Glavaš Kul podsjetila je kako je prošlo
svih deset škola kojima je osnivač i koje je Osječko-baranjska
županija prijavila za eksperimentalni projekt Ministarstva
obrazovanja.
”U ovih nekoliko mjeseci provođenja programa primjećujemo
zadovoljstvo i djece i roditelja. Naime, djeca sada provode puno
više kvalitetnog vremena u školi, tijekom kojega su im na
raspolaganju brojne slobodne aktivnosti na koje su ih roditelji
inače morali voziti. Najveća naša škola koja je uključena u
projekt je OŠ Antuna Čolnića iz Đakova s gotovo 500 učenika, dok
je najmanja OŠ ‘S.S. Kranjčević’ iz Levanjske Varoši s 42
učenika. Uz deset matičnih škola, imamo i 16 područnih u kojima
se na jednaki način provodi projekt cjelodnevne nastave tijekom
koje imaju dva obroka dnevno. Inače, sredstva koja su škole
dobile na raspolaganje dijele su u tri kategorije: radovi, oprema
i vozila, pri čemu se nisu sve škole javile konkretno za nabavu
vozila, već su sredstva usmjerile na druge stvari”, rekla je
pročelnica Miranda Glavaš Kul.
Dodala je da je velika prednost u provođenju ovoga projekta
ta što je Osječko-baranjska županija prva u Hrvatskoj uvela
program besplatnog obroka za sve učenike, opremila kuhinje te su
sada, kada je projekt podignut na nacionalnu razinu, stvoreni
preduvjeti za njegovo kvalitetnije provođenje. Izvrstan primjer u
tom smjeru vidljiv je u OŠ Drenje koja ima sedam područnih škola
i u svaku se od njih voze kuhani obroci, a peče se i
domaći kruh. Potvrdio je to i ravnatelj Darko
Čota naglasivši kako kuhane obroke svojim učenicima nude
od 2017. godine.
”Godinu dana kasnije, Osječko-baranjska županija preuzela je
financiranje i od tada svako dijete ima topli obrok. S obzirom na
to da smo škola sa čak sedam područnih škola, nabava novih kombi
vozila nam je velika pomoć jer će nam pomoći u boljoj
komunikaciji matične i područnih škola, prijevozu učenika i
učitelja na terensku nastavu, natjecanja, ali i za sve drugo za
što bude potrebno”, istaknuo je Čota.
Ravnateljica Osnovne škole Popovac Jadranka Sabljak istaknula je
kako je nabava vozila značajna za matičnu i dvije područne škole.
Ističe da je Baranja prometno loše povezana te se skupo plaća
svaki prijevoz, a kako škola ima manji broj učenika, vozilo će im
poslužiti i za terensku nastavu.