nema povratka na staro

Hoće li doći do pada cijena auta? Ekspert kaže: ”Bojim se da se to neće dogoditi, evo zašto”

Jurica Galoic/PIXSELL

Nevistić je u razgovoru istaknuo da je bio dosta kritičan prema svemu što se događa u autoindustriji, a zbog svega je čak odlučio i nastaviti svoje školovanje da vidi gdje idu energetika i industrija generalno

Glavni direktor GA Croatia d.o.o., tvrtke zadužene za aktivnosti
uvoza i distribucije vozila marki Renault, Dacia i Nissan u
Hrvatskoj, Petar Nevistić, dao je veliki
intervju za Net.hr u kojem je govorio o velikom
uspjehu Renaulta u 2023. godini, ali i o tome kako vidi budućnost
autoindustrije.

Nevistić je u razgovoru istaknuo da je bio dosta kritičan prema
svemu što se događa u autoindustriji, a zbog svega je čak odlučio
i nastaviti svoje školovanje da vidi gdje idu energetika i
industrija generalno.

“Nekako se uvijek vratimo na taj europski ‘Fit for 55’, gdje
moramo smanjiti emisiju CO2, a do 2050. godine biti na 0. Trebamo
si postaviti pitanje jesmo li mi uopće na tom tragu i idemo li
prema tom planu. Ako pogledamo sve europske proizvođače
automobila, apsolutno da, jer svi pričamo i pokazujemo da su svi
novi automobili djelomično ili u cijelosti elektrificirani. Ali,
onda s druge strane postavljamo pitanje postoje li resursi i
infrastruktura koja će u tako kratkom periodu pratiti da ti auti
mogu biti na struju. Trenutno će svi reći da ne. Imamo li izbora?
Isto tako ne”, kaže.

“Mislim da će progresivno dolaziti i nove tehnologije, da u
budućnosti nećemo pričati samo o elektrificiranim automobilima
već vjerojatno i o biogorivu, vodiku, i da ćemo do te 2050.
vjerojatno imati još velike zaokrete u autoindustriji”, dodaje.

“Kada se pita Renault, Nissan i Daciju, apsolutno nove
tehnologije, hibridne tehnologije i struja koja olakšava
autonomiju i način punjenja našim kupcima – znači punjenje koje
nije satima već jako brzo, što danas već nudi većina automobila,
ali rekao bih u dostupnijoj cijeni i tehnologiji. Također, puno
veća autonomija i puno veće baterije”, rekao je Nevistić.

Dodao je još jednu zanimljivu tezu. “Rekao bih da će cijela
industrija vjerojatno otići u koncept ‘pay as you
drive’
. To znači da će netko kome ne treba autonomija od 600
kilometara kupiti jeftiniji auto koji može napraviti 200
kilometara, a netko tko treba 500 kilometara, kupit će isti takav
auto, ali će moći napraviti 500 kilometara”, kaže.

Cijene se neće vratiti na staro

No, tu važnu ulogu moraju odigrati i neke druge strane. “Ako
država ne odradi svoj dio – infrastrukturu, poticanje
elektromobilnosti skupa s cijelom Europom – teško će naši kupci
moći pratiti taj zaokret u kojem je danas autoindustrija. Ili
ćemo imati podršku ili ćemo biti još veći uvoznik rabljenih
automobila iz zapadne Europe”, ustvrdio je Nevistić.

Ono što se možda i najviše zamjera autoindustriji zadnjih
nekoliko godina su cijene automobila koje su dosta porasle.

Hoće li doći do pada ili neke relaksacije cijena na tržištu?
Nevistić kaže da se boji da do pada cijena neće doći. “Novi
standardi svega što danas vidimo su toliko otišli prema gore da
općenito europska ekonomija samo želi zaustaviti inflaciju i
daljnji rast. Ako gledamo samo kroz povijest, kroz neke druge
industrije gdje su cijene bile, a gdje su danas, ne vide se
nikakvi padovi”, kaže.

“Nadam se da će ljudi generirati veće plaće u nekom periodu da se
to može podnijeti, nekakve korekcije na način da je elektronika
dostupnija ljudima, da proizvodnja elektronike, baterija,
punionica i sve ostalo idu prema prihvatljivijoj cijeni u odnosu
na sadašnje ice motore, motore s unutrašnjim ubrizgavanjem,
pa da na taj način bude dostupnije ljudima. Ali da će doći do
nekakvih  velikih padova cijena – ne”, smatra.

Bit će tu s vremena na vrijeme nekih komercijalnih popusta gdje
svaki proizvođač odluči odložiti na neko tržište neki određeni
model.

“To sigurno da, to vidimo već sada, ali da će doći do nekih
velikih pomaka u snižavanju cijena, bojim se da se to neće
dogoditi. Ne zato što mi to ne bismo željeli, ja bih to prvi
želio, ali jednostavno cijena sirovina, cijena proizvodnje,
skupoća proizvodnje, posebice nas koji proizvodimo automobile
većinom u Europi, pa cijena energenata, došlo je sve na tu razinu
da jednostavno proizvođači ne bi imali otkud izvući takve budžete
da bi mogli spustiti cijene u tom dijelu. Nadam se da da, ali
gotovo sa sigurnošću mogu reći da ne”, zaključio je Petar
Nevistić, glavni direktor GA Croatia d.o.o. u intervjuu za
Net.hr.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari