Serviseri poručuju da će to biti nemoguće kontrolirati
Za dvije godine u cijeloj Europi na snazi će biti zakon koji će
zabraniti programirano kvarenje uređaja. Iako je ovo veliki korak
u zaštiti potrošača, mnoge brine što će biti kad se uređaj
pokvari i koliko brzo on može biti popravljen, piše Danas.hr.
Donesen je novi Zakon koji će štititi potrošače na razini cijele
Europe. Njime se brani programirano kvarenje uređaja. Serviseri
smatraju da je tu puno otvorenih pitanja.
“To je u magli i široki je pojam. Vi to ne možete nikome
dokazati. Tamo može biti napisao sve i svašta, da se pokvari
nakon 50 tisuća radnih sati, 20 tisuća radnih sati. Tko će to
vještačiti i tko će to kome dokazivati? Ja vjerujem da je to
nemoguće i da se s tim nitko neće baviti”, objašnjava za RTL
serviser i pročelnik sekcije RTV mehaničara pri HOK-u
Zoran Stašević.
Sve bi trebala kontrolirati inspekcija. Uspiju li dokazati da se
radi o programiranom kvaru, proizvođači prijeti novčana kazna od
minimalno četiri posto godišnjeg profita. Iako je ovo veliki
korak u zaštiti potrošača, iz udruga upozoravaju da se ovim neće
dobiti mnogo. Problem već godinu dana radi Zakon o obveznim
odnosima.
“Nema obaveze davanja zamjenskog uređaja. Imali smo velikih
problema s hladnjacima. Temperatura 40, hladnjak se pokvari i sad
ide na popravak u ‘razumnom roku’, i što da za to vrijeme
potrošač radi nego da kupi novi hladnjak, i onda ovaj hladnjak na
servisu postane otpad što je ova izmjena Zakona trebala
spriječiti”, napominje predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu
potrošača Ana Knežević.
A upravo termin “razumni rok” često je ono oko čega se lome
koplja.
“Nekome je to dva dana, nekome dva sata, nekad je bio 45 dana, a
nekad servis ne može zbog nedostatka dijelova to napraviti u 60
dana. Bilo bi idealno kada bi se to opet definiralo da bude 45
dana”, ističe serviser.
I popravak bi s novim zakonom trebao biti jednostavniji, a
sljedeće dvije godine za proizvođače vrijeme su prilagodbe.
Više u video prilogu: